preventan-junior-ovocny-mix-banner

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Ženy a diety: Stresem jen přibíráte!

18. srpna 2016

Ženy a diety: Stresem jen přibíráte!

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: geny sladké dieta hormony

preventan-mimiforum-banner

Většina žen, které se ocitnou ve stresu, to řeší jednoduše. Sáhne po něčem sladkém, a to jim na chvíli uleví. Jenomže pokud jde o chronický stres, vede to pouze k přibývání na váze.

Diskutujte: Saháte po sladkém, když jste ve stresu?


Přes 90 % lidí přiznává, že stresovou situaci zažije dvakrát do týdne. Každá pátá žena potvrzuje, že žije prakticky pořád ve stresu. Pokud jde o krátkodobý stres, většinou potíže nehrozí, dokonce může být i motivující. Nebezpečný je chronický stres, který nejen, že ničí naše zdraví, ale vede k přibírání na váze. Nejvíce se ženy, alespoň podle průzkumů, stresují díky svému partnerovi, a to až z 60 %. Další velká skupina, kolem 40 %, je pak v největším stresu z práce a svého šéfa.

K tloustnutí vedou stresové hormony

Krátký stres do krve vyplavuje adrenalin. Ten může být prospěšný a vést k lepším výkonům. U dlouhodobého stresu je to jinak. Způsobuje potíže a zdravotní problémy. Švédští vědci nyní zjistili, že člověku, který je pod vlivem delšího stresu, se do těla vyplavuje hormon kortizol, který může za hromadění tuku – stimuluje totiž produkci enzymu, který za tloustnutím stojí. Tuk se pak ukládá především v oblasti břicha, a to ženy přímo nesnášejí.

Ve stresu chceme sladké 

Když jsme ve stresu, máme víc chutí na sladké. Může za to mozek. Vědci v Německu odhalili, že mozek spotřebuje až 50 % glukózy, a chce další. Abychom mu vyhověli a dostali se do klidu, dopřejeme si další sladkost. Díky tomu sníme cukrů mnohem víc, než potřebujeme, přibíráme, a ještě nám hrozí cukrovka.

Za tloustnutí mohou geny

Za to, že díky stresu tloustneme, mohou podle vědců i geny. Jeden izraelský odborník přišel na to, že existuje gen, který při stresu produkuje bílkovinu označovanou jako Ucn3. Ta nejen, že zvyšuje chuť k jídlu, ale také spouští chuť na tučné a sladké. Díky tomu saháme po nezdravých a kalorických věcech. Přibíráme na váze a ještě si zaděláváme na cukrovku.

MIMIFORUM zjistilo:

Co jíst, když jste ve stresu

  • Potraviny, které obsahují draslík. Ten pomáhá navodit pocit uvolnění, okysličit krev a podpořit správné dýchání. Mezi takové patří banány, mléčné výrobky, meruňky, fíky, anebo datle.

  • Vše, co má v sobě hořčík. Pokud ho totiž v těle máte nedostatek, jste nervózní, přepjatá a podrážděná. Dejte si proto maso, mléčné výrobky, mořské ryby, anebo játra.

  • Potraviny s obsahem kyseliny listové, která se tělu pomáhá vyrovnat se stresem a depresí. Nejlepším zdrojem je listová zelenina a špenát. Tělu ji však můžete také dodávat ve formě doplňků stravy.

  • Potraviny s obsahem vitaminu C, který podporuje produkci protistresových hormonů. Dopřejte si ovoce, nebo zeleninu, případně opět některý z doplňků stravy.

 

Text:  ino

Foto: Shutterstock.com

 

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Adam
Petra8407.11.
Lucie
lussy01.12.
Alexandr
skyline02.12.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa