banner-maxicor-miniforum-809x292

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Ženy a diety: Stresem jen přibíráte!

18. srpna 2016

Ženy a diety: Stresem jen přibíráte!

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: geny sladké dieta hormony

preventan-mimiforum-banner

Většina žen, které se ocitnou ve stresu, to řeší jednoduše. Sáhne po něčem sladkém, a to jim na chvíli uleví. Jenomže pokud jde o chronický stres, vede to pouze k přibývání na váze.

Diskutujte: Saháte po sladkém, když jste ve stresu?


Přes 90 % lidí přiznává, že stresovou situaci zažije dvakrát do týdne. Každá pátá žena potvrzuje, že žije prakticky pořád ve stresu. Pokud jde o krátkodobý stres, většinou potíže nehrozí, dokonce může být i motivující. Nebezpečný je chronický stres, který nejen, že ničí naše zdraví, ale vede k přibírání na váze. Nejvíce se ženy, alespoň podle průzkumů, stresují díky svému partnerovi, a to až z 60 %. Další velká skupina, kolem 40 %, je pak v největším stresu z práce a svého šéfa.

K tloustnutí vedou stresové hormony

Krátký stres do krve vyplavuje adrenalin. Ten může být prospěšný a vést k lepším výkonům. U dlouhodobého stresu je to jinak. Způsobuje potíže a zdravotní problémy. Švédští vědci nyní zjistili, že člověku, který je pod vlivem delšího stresu, se do těla vyplavuje hormon kortizol, který může za hromadění tuku – stimuluje totiž produkci enzymu, který za tloustnutím stojí. Tuk se pak ukládá především v oblasti břicha, a to ženy přímo nesnášejí.

Ve stresu chceme sladké 

Když jsme ve stresu, máme víc chutí na sladké. Může za to mozek. Vědci v Německu odhalili, že mozek spotřebuje až 50 % glukózy, a chce další. Abychom mu vyhověli a dostali se do klidu, dopřejeme si další sladkost. Díky tomu sníme cukrů mnohem víc, než potřebujeme, přibíráme, a ještě nám hrozí cukrovka.

Za tloustnutí mohou geny

Za to, že díky stresu tloustneme, mohou podle vědců i geny. Jeden izraelský odborník přišel na to, že existuje gen, který při stresu produkuje bílkovinu označovanou jako Ucn3. Ta nejen, že zvyšuje chuť k jídlu, ale také spouští chuť na tučné a sladké. Díky tomu saháme po nezdravých a kalorických věcech. Přibíráme na váze a ještě si zaděláváme na cukrovku.

MIMIFORUM zjistilo:

Co jíst, když jste ve stresu

  • Potraviny, které obsahují draslík. Ten pomáhá navodit pocit uvolnění, okysličit krev a podpořit správné dýchání. Mezi takové patří banány, mléčné výrobky, meruňky, fíky, anebo datle.

  • Vše, co má v sobě hořčík. Pokud ho totiž v těle máte nedostatek, jste nervózní, přepjatá a podrážděná. Dejte si proto maso, mléčné výrobky, mořské ryby, anebo játra.

  • Potraviny s obsahem kyseliny listové, která se tělu pomáhá vyrovnat se stresem a depresí. Nejlepším zdrojem je listová zelenina a špenát. Tělu ji však můžete také dodávat ve formě doplňků stravy.

  • Potraviny s obsahem vitaminu C, který podporuje produkci protistresových hormonů. Dopřejte si ovoce, nebo zeleninu, případně opět některý z doplňků stravy.

 

Text:  ino

Foto: Shutterstock.com

 

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Lukáš
Magda4417.05.2018
Xaverius
Soběslav
stefanZítra
Dítě Uživatelka Termín
Karel
Karla
Karla18.04.2018
Gabriella
kdfin08.02.2018
Saskie
Stela
stefan24.01.2018
Dítě Uživatelka Datum
Martin
jarinka26.06.
Přemysl
jesenka3323.08.
Ondřej
Uzlíček10.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa