blackfriday

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Zdravé vánoční cukroví: Jak na štíhlou linii?

8. prosince 2015

Zdravé vánoční cukroví: Jak na štíhlou linii?

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: pečení štíhlá linie Cukroví Vánoce zdraví hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Cukr, tuk a hladká mouka. Tradiční suroviny na pečení cukroví, které ale nejsou dvakrát zdravé a štíhlé linii neprospějí. Můžeme je ale snadno nahradit.

MaxiCor

· Doplněk stravy.
· MaxiCor® obsahuje v tobolce min. 90% omega – 3 nenasycené mastné kyseliny
· Obsahuje omega-3 nenasycené mastné kyseliny (ve formě etylesterů) vyrobených čištěním oleje získaných z vybraných druhů mořských ryb.
· Nejdůležitější zástupci:kyselina eikosapentaenová (EPA) 225mg, kyselina dokosahexaenová (DHA) 170 mg. EPA + DHA přispívají k normální činnosti srdce. Příznivého účinku se dosáhne při přijetí 250 mg EPA a DHA denně.

maxicor-novy

Doplněk stravy

Více ZDE

Cukr, tuky a hladká mouka – to jsou hlavní suroviny, které na nás číhají ve většině receptů na vánoční cukroví. Jenže ani jedno není příliš zdravé. A pokud držíte dietu, nebo dbáte na štíhlou linii, měla byste se jim vyhnout, případně jejich příjem výrazně snížit. Jak na to? Pečte zdravě!

1.Cukr

Linecké cukroví, vanilkové rohlíčky, perníčky. Téměř ve všech receptech na tradiční cukroví najdete cukr. Ten je však jen zdrojem energie a pro naše tělo nemá žádné výživové hodnoty. Naopak. K tomu, aby ho tělo zpracovalo, potřebuje vitaminy B, minerály a vlákninu – a ty bere z vlastních zásob. Bílý cukr ve větší míře tělu škodí. Za následek má zubní kazy, osteoporózu, ale i kvasinková onemocnění u žen. Vyšší příjem pak způsobuje nadváhu a obezitu.

Co s tím: Omezit bílý cukr. První věcí, kterou můžete při pečení cukroví udělat, je množství cukru udané v receptu snížit, a to až na čtvrtinu. Druhou – a lepší – možností je použití jiných sladidel. Ideální je med, který obsahuje vitaminy a minerály, nebo ječmenný slad – Sladovit. Zkusit můžete i karob a tepelně upravené a mixované ovoce.

MIMIFORUM zjistilo:

Každý člověk u nás v průměru spotřebuje 40 kg cukru ročně.

2.Tuk dieta-zdrave-vanocni-cukrovi-2-ing

Zdaleka ne každý tuk je nezdravý a některé náš organismus dokonce potřebuje. Jenže živočišné tuky, které k pečení používáme, obsahují nasycené mastné kyseliny. Ty zvyšují hladinu cholesterolu a vedou k nemocem srdce a cév. Mohou vést i ke vzniku rakoviny a diabetu. Navíc jsou nepřáteli štíhlé linie. V pečení je ale zcela vynechat či nahradit nemůžete, protože těsto by jen stěží drželo pohromadě.

Co s tím: Nahraďte živočišné tuky rostlinnými. Jsou zdravější a obsahují nenasycené mastné kyseliny, které naopak našemu srdci prospívají. Pokud chystáte nepečené cukroví, můžete vyzkoušet i nízkotučné výrobky. V případě pečených dobrot volte takový tuk, který je vhodný pro teplou kuchyni. Podle typu receptu je možné i množství tuku snížit až o třetinu a přidat trochu vody nebo mléka.

3.Bílá mouka

Mouka je při pečení základem. Bez ní cukroví nevytvoříte. Jenže bílá mouka je pro naše tělo výživově bezcenná. Je zbavena až 90 % vlákniny i vitaminů, které obilné zrno obsahuje. Oproti celozrnné mouce má o 60 % méně vápníku, 76 % železa, 85 % hořčíku, % zinku, 77 % vitaminu B1, 80% vitaminu B2, 86% vitaminu E. Její konzumace navíc zatěžuje slinivku břišní, trávení a vede k obezitě.

Co s tím: Nahradit ji. Ideální je mouka celozrnná nebo další, ne tolik známé druhy: ječná, žitná, špaldová, ovesná. Zkusit můžete i bezlepkové varianty – rýžovou, jáhlovou, pohankovou a amarantovou mouku.

MIMIFORUM zjistilo:

Další tipy na zdravé pečení

Nahradit lze i vajíčka. Zvláště, máte-li vysoký cholesterol. Variant, co dát do těsta místo vajec, existuje více. Můžete zkusit například bramborový škrob (Solamyl) – za jedno vejce přidejte do těsta půl lžíce rozmíchané v 1 dcl vody. Jednou z dalších možností je prášek do pečiva, který rozmícháte s půl lžící oleje a půl lžící vody.

Místo oříšku ovesné vločky. Ořechy jsou samy o sobě zdravé, ale jsou hodně tučné. Proto se vyplatí jich alespoň část nahradit ovesnými vločkami. Ty můžete předem opéct na trošce tuku, nechat vychladnout a pomlít, a poté přidat do těsta. Podle těch, co to vyzkoušeli, chuťový rozdíl nepoznáte.

 

Text: lju

Foto: Ingimage.com, SXC

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Adam
Petra8407.11.
Lucie
lussy01.12.
Alexandr
skyline02.12.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa