banner-maxicor-miniforum-809x292

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Zdravé kosti: Jak se vyhnout osteoporóze

9. května 2016

Zdravé kosti: Jak se vyhnout osteoporóze

Kategorie: Téma týdne, Připojené tagy: cvičení vápník klouby

preventan-mimiforum-banner

Osteoporóza, neboli řídnutí kostí, je strašákem mnoha žen. A není divu, ženy jí totiž trpí šestkrát častěji než muži! Proto vám přináším pět rad, jak se této nemoci pokusit vyhnout.

Kolagen Farmax 60+40 tob. ZDARMA

  • Kolagen Farmax – Doplněk stravy
  • obsahuje v 1 tobolce 85 mg kolagenu původem z ryb
  • Kolagen je základní stavební hmotou pojivových tkání pohybového aparátu
  • dále je obohacen o vitamin C, který přispívá k normální tvorbě kolagenu pro normální funkci chrupavek a kostí

kolagen-100-cz-3d-nahled

1.Dopřejte si dostatek vápníku

Dostatek vápníku je pro tělo více než důležitý. Potřebují ho nejen kosti a zuby, ale je podstatný pro mnoho tělesných funkcí, jako je regulace srdečního rytmu, krevní srážlivost, hojení ran, důležitý je pro kůži, vlasy, nehty…

Pokud nejíte dostatek potravin s dostatkem vápníku, tělo se s tím vyrovná tak, že si jej vezme z kostí – ty jsou pak oslabené, řídké a lámavé. Naopak pokud jíte vápník v dostatečném množství, pomáháte udržovat kosti zdravé a předcházet tak osteoporóze.

Tip MIMIFORA zdravi-a-krasa-zdrave-kosti-1-k-odstavci-o-vapniku

Hlavní zdroje vápníku jsou mléko a mléčné výrobky. Obsahují jej také brambory, listová zelenina (kapusta, brokolice), mandle, ořechy, luštěniny (hrách, fazole) a některé druhy ovoce.

2.Cvičte a hýbejte se

Skvělým pomocníkem proti osteoporóze je pohyb. Podle odborníků totiž právě pravidelným cvičením posilujete kosti. Neznamená to ale, že byste musela každý druhý den trávit v posilovně. Postačí i dostatek pohybu, který je běžnou součástí našeho života – rychlá chůze a chůze do schodů. A je tu ještě jeden tip – výbornou prevencí proti osteoporóze je i obyčejné zahradničení!

3.Nekuřte a omezte alkohol

Odborníci prokázali, že kouření oslabuje kosti, zrychluje odbourávání kostní tkáně a podporuje vznik osteoporózy. Navíc u většiny kuřáků dochází ke změně střevní flóry, a to může zhoršovat vstřebávání vápníku a vitaminu D. A právě ty jsou nutné k obnově odbourané kostní tkáně. Podobně negativní vliv má i alkohol. Pokud se jeho konzumaci věnujete pravidelně a dlouhodobě, je prokázáno, že kosti porušuje. Působí toxicky na buňky, které tvoří novou kostní hmotu, narušuje její vyzrávání a snižuje i schopnost hojení zlomenin.

4.Dědičnost neovlivníte

V případě osteoporózy hraje velkou roli dědičnost. Pokud jí vaše maminka a babička trpěly, hrozí i vám. Důležitá je proto prevence. Dědičnost prý hraje roli z 60 až 80 %. Navíc až 15 % žen může mít díky tomu již před menopauzou snížené množství kostní hmoty. V případě osteoporózy hraje velkou roli také tělesná konstituce ženy – hubené a křehčí postavy (nejčastěji BMI pod 19) jsou osteoporózou ohroženy více.

5.Nepodceňujte hormony

Nepodceňujte hormony a především štítnou žlázu. Při její hyperfunkci způsobuje řídnutí kostí přílišná hladina patřičného hormonu v těle. Dalším mezníkem je menopauza. V tomto období dochází k poklesu hladiny estrogenu, který tělu jinak pomáhá vstřebat vápník a udržet zdravé kosti. Proto se v tomto období (ale i před ním) doporučuje zvýšit přísun vitaminu D a vápníku.

Zajímavosti MIMIFORA

● Osteoporózou u nás trpí až 8 % obyvatel, zhruba 850 000 lidí, v Evropě pak 75 milionů lidí.

● Muži mají o třetinu víc kostní hmoty než ženy, proto je osteoporóza postihuje méně a později.

● Maximální kostní hmoty člověk dosáhne kolem třiceti let. Jak rychle ji ztrácí, je pak velmi individuální.

● U lidí nad 50 let má 55 % z nich potíže spojené s osteoporózou, nad 70 let potom 75 % žen a jen 20 % mužů.

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi
10:25 26.10.2016 - Vladimír -

Nechybí vápník, ale něco.

Osteoporóza je způsobena zhoršeným metabolismem vápníku v našem těle, protože v dnešní stravě chybí důležité vitamíny a minerály, které tento metabolismus řídí. Bez nich se vápník dodaný ve stravě i doplňcích neváže v kostech a zubech (osteoporóza) a naopak se ukládá v měkkých tkáních a cévách, kdy být nemá (ateroskleróza), což způsobuje infarkty a mrtvice. Často slýchané rady doporučující při osteoporóze více vápníku (mléčné výrobky a doplňky s vápníkem) tudíž celou situaci paradoxně ještě více zhoršují. Používám přístroj, který změří jaké minerály a vitamíny Vám v těle chybí. Poradím, jak je doplnit, abyste se osteoporózy trvale zbavili a současně snížili i riziko infarktu. Kontakt a dotazy na 608 155 338.

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Lukáš
Magda4417.05.2018
Xaverius
Soběslav
stefanZítra
Dítě Uživatelka Termín
Karel
Karla
Karla18.04.2018
Gabriella
kdfin08.02.2018
Saskie
Stela
stefan24.01.2018
Dítě Uživatelka Datum
Martin
jarinka26.06.
Přemysl
jesenka3323.08.
Ondřej
Uzlíček10.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa