vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Zázračné potraviny pro letní hubnutí

27. července 2012

Zázračné potraviny pro letní hubnutí

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: ovoce léto potraviny hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Ovoce a zelenina je pro letní dny jídlo přímo ideální. Pokud zvolíte správný druh, můžete navíc hubnutí napomoct, anebo jej dokonce urychlit. 

Diskutujte: Po jakých potravinách nejsnáze hubnete?


Jaké ovoce či zeleninu je nejlepší vybrat pro letní hubnutí? To jste zjišťovali za vás.

Ananas: Obsahuje bromelain

Obsahuje enzym bromelain, který útočí přímo na tukové buňky a pomáhá přeměně tuků ve svalovou hmotu. Proto je součástí i mnoha doplňků stravy zaměřených na hubnutí. Navíc obsahuje téměř 90 procent vody, zbytek tvoří vitaminy, minerály, kyseliny podporující trávení a rozpustná vláknina. A tak se hodí při dietě.

Broskve: Na trávení i pleť

Jedna broskev tělu dodá jen 38 kcal, a tak jsou ideálním ovocem pro letní diety. Navíc jsou bohaté na vitaminy A i C, beta karoten, železo a jsou dobrým zdrojem vlákniny. Prospívají pleti i trávení a mají mírně projímavý a močopudný účinek.

Fíky: Málo kalorií, hodně vlákniny

Jsou málo kalorické, a navíc do těla dodají vlákninu. Ta je víc než důležitá, protože američtí vědci dokázali, že ženy, které jedly denně dostatek vlákniny, byly dlouhodobě štíhlejší a hubenější. Fíky jsou navíc bohaté na vitaminy, minerály a stopové prvky, a tak představují ideální letní svačinku. Mohou se jíst samostatně, přidávat se do jogurtů či salátů, ale dá se s nimi i vařit.

Hořký meloun: Reguluje cukr

Je vyhledávaný hlavně kvůli mnoha zdraví prospěšným účinkům. Především je víc než vhodný pro diabetiky, protože dokáže regulovat hladinu cukru v krvi. Navíc neobsahuje téměř žádné kalorie.

Jicama: Vláknina a vitaminy dieta-zazracne-potraviny-pro-hubnuti-ii-sh

Populární je hlavně v Mexiku, vzhledem připomíná brambor a chuťově něco mezi jablkem a vlašskými ořechy. Jicama se jí vařená, grilovaná i nakládaná a její výhodou je nejen originální chuť, ale i fakt, že jde o lehké jídlo – 100 gramů má pouze 40 kalorií. Navíc je bohatým zdrojem vlákniny, vitaminu C, vápníku i fosforu.

Koriandr: Podporuje trávení

Je součástí mnoha receptů na hubnutí. Podporuje totiž tvorbu žaludečních šťáv a příznivě tak působí na trávení. Kromě toho je velmi zdravý – dodá tělu železo, zinek, fosfor, či kyselinu listovou. A má ještě jedno plus – má prý i afrodiziakální účinky.

Mango: Vitaminová bomba

Skvělá pochutina nejen na letní dny. Obsahuje spoustu vlákniny, antioxidanty, hořčík, zinek, draslík, vitamin B a mnohé další. Posiluje imunitu, prospívá pleti a podporuje trávení. K tomu všemu není ani příliš kalorická – na 100 gramů má 69 kalorií.

Moruše: Na hubnutí i proti stárnutí

Vzhledem připomínají ostružiny. Jsou chutné, zdravé a málo kalorické. 100 gramů totiž obsahuje jen 43 kcal. Tělu navíc dodají potřebné vitaminy a minerály (vitamin C, draslík) a obsahují spoustu resveratrolu, který patří mezi silné antioxidanty a mimo jiné oddaluje proces stárnutí.

Paprika: Urychluje spalování

A nejlepší je pálivá. Obsahuje totiž kapsaicin, který podporuje látkovou výměnu a hlavně urychluje spalování tuku. Tato látka je součástí i některých přípravků na hubnutí.

Švestky: Čistí střeva

Zrychlují peristaltiku střev, a proto se o nich někdy mluví jako o přírodním projímadle. Střeva nejen čistí, ale i zbavují zbytečného tuku, a tak napomáhají hubnutí. Zabraňují mu totiž, aby se ukládal v rizikových břišních partiích. Navíc jsou plné vitaminů a minerálů.

 

Text: asm

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse