uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Zásady jarní diety: Jak zhubnout do plavek

13. února 2016

Zásady jarní diety: Jak zhubnout do plavek

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: jo-jo efekt jaro jidlo pohyb hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Jaro je ideálním obdobím, kdy začít hubnout. Jenomže nejrůznější drastické diety mohou způsobit více škody, než užitku. Proto je lepší dodržovat několik zásad, díky kterým mohou jít kila rychle dolů – a napořád. 

Diskutujte: Začínáte na jaře držet dietu, abyste měla do léta lepší postavu?


Jaro je přímo ideálním časem k hubnutí. Po dlouhé zimě se příroda probouzí k životu, sluneční paprsky nás nabíjí energií, cítíme se lépe a svěžeji. Odkládáme zimní bundy a kabáty, což ale znamená jedno – jen tak neschováme přebytečná kila. A už vůbec ne, pokud se brzy chystáme svléknout do plavek. Proto přinášíme zásady pro jarní hubnutí, kterých byste se měla držet, abyste brzo byla o pár kilo lehčí.

Jezte pravidelně.

V jídle je velmi důležitá pravidelnost. Jezte malé porce a vše si rozdělte na 5 dávek, nejlépe po třech hodinách. Ostatně na tomto principu – jedení po třech hodinách, stojí velmi oblíbená tříhodinová dieta.

Zvažte, co jíte.

Nejen pravidelnost, ale i složení jídelníčku je velmi důležité. Zcela vynechejte tučná jídla a sladkosti, omezte smažené pochutiny, a samozřejmě jídla z fast-foodů. Naopak zařaďte dostatek ovoce a zeleniny, světlé pečivo nahraďte celozrnným a nezapomínejte jíst potraviny s dostatkem vlákniny. Omezte, anebo nejlépe zcela vynechejte, alkohol a sladké nápoje.

Jezte pomalu.

Většina lidí nemá na jídlo čas, jí rychle a ve spěchu. Výsledkem je, že sní víc, než potřebuje. Udělejte si proto na jídlo prostor, jezte v klidu a beze spěchu. Budete se dřív cítit sytější a sníte méně.

Dávejte si menší porce. dieta-velka-jarni-dieta-2-ing

Jste zvyklá jíst ke snídani dva rohlíky? Začněte tím, že si dáte jen jeden a časem jej vyměníte za celozrnný. Jídlo si chystejte na menší talíř, díky tomu budou malé porce vypadat větší a talíř se bude zdát plný. Zkuste jíst menší, nejlépe poloviční, porce, než jste byla zvyklá.

Nedržte drastické diety.

S blížícím se jarem se budou všude objevovat nejrůznější »zaručené« diety. Velmi dobře zvažte, zda vám jejich držení nezpůsobí více škody, než užitku. Sice během jejich držení zhubnete, ale po skončení se vám vše bohatě vrátí ve formě jo-jo efektu. Navíc mohou vyvolat různé zdravotní problémy. Raději upravte jídelníček a jezte zdravě.

Pijte před jídlem.

Dodržujte dostatečný pitný režim nejen během dne, ale i před jídlem. Před každým vypijte sklenici minerální vody s nízkým obsahem sodíku. Budete se tak cítit sytá dřív a sníte méně.

Nejezte před spaním a v noci.

Není nutné jíst naposledy v 17 hodin, záleží totiž na tom, kdy jdete spát. Odborníci radí nejíst 3 až 4 hodiny před tím, než zalehnete ke spánku. Máte-li sklony jíst pozdě večer a v noci, může to být důvod, proč nehubnete. Je totiž vědecky prokázáno, že lidé, kteří jedí v pozdních hodinách, tloustnou dvakrát rychleji, i když mají paradoxně stejný denní příjem kalorií jako ti, co jedí přes den.

Hýbejte se.

Po zimě, kterou jste strávila v teple domova, je na čase dopřát si pravidelný pohyb. Začnete pozvolna a přidávejte si. Svižné jarní procházky jsou skvělým prvním krokem. A když přidáte jízdu na kole, aerobik, plavání či jinou aktivitu, půjdou kila dolů rychleji, než se nadějete.

 

Text: ino

Foto: Ingimage.com, SXC

5 Posledních příspěvků v diskusi
12:00 23.03.2017 - Carla -

Bez nadpisu

čaute :D já už delší dobu uvažuju nad tímto www,svet-zdravi.cz, vypadá to nadějně a když k tomu přidám ten pohyb doufám ve výsledky. Hlavně se těším, že díky pravidelné kontrole se budu zvládat hlídat.
09:27 22.03.2017 - Majka -

Plavání

Co děláte za pohyb? Snažím se najít něco, co mě bude bavit, ale zatím neúspěšně, myslíte, že plavání tak 3× týdně by mělo nějaký efekt?
12:15 21.03.2017 - Erika -

Real food

Hlavně nevynechávej snídaně, jez hodně ovoce a zeleniny a celkově „real food“
10:40 21.03.2017 - Pavlína -

živiny

Správné a pravidelné stravování je skvělá věc, ale mě osobně se pořád nedaří doladit poměry živin v jídle, nepoznám, čeho konkrétně já potřebuju víc/míň. Snažím se číst hodně článků a vzdělávat se, pokud můžete nějaké kvalitní čtení o výživě doporučit budu ráda 
20:10 20.03.2017 - SofieMay -

Bez nadpisu

souhlasím, že hladovění není cesta. Zdravá strava a dostatek pohybu, tomu věřím, může to trvat, ale určitě se to vyplatí.

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka33Zítra
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa