vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Vlčí hlad v těhotenství. Je to normální?

15. ledna 2014

Vlčí hlad v těhotenství. Je to normální?

Kategorie: Sex a vztahy, Připojené tagy: životospráva Vlčí hlad těhotenství jídelníček dieta

preventan-mimiforum-banner

Záchvaty vlčího hladu se můžou objevit i v těhotenství. Třeba proto, že špatně a nepravidelně jíte. Jak na vlčí hlad vyzrát?

I když se najíte, máte pořád hlad. Neustále přemýšlíte, co byste ještě snědla, protože vlčí hlad nemůžete uklidnit. Podobné stavy zažilo nemálo žen. Často se objevují v těhotenství a nejsou dvakrát příjemné. Pokud totiž pořád jíte a nic si nedokážete odepřít, může to vést k nemalému přibývání na váze i k zažívacím problémům.

 

Nezdolné záchvaty hladu

Důvodů, proč nás přepadají záchvaty vlčího hladu, může být víc. Nejčastějším ale bývá špatná životospráva, držení diet či vynechání určité skupiny potravin. Pokud nejíme pravidelně, přes den hladovíme, nemáme čas se najíst, pak se není čemu divit, že po příchodu domů vybílíme ledničku.

 

Vlčí hlad v těhotenství sex-a-vztahy-vlci-hlad-v-tehotenstvi-ii-sh-nahled

„Vlčím hladem jsem začala trpět v těhotenství. Dopoledne mi bývalo špatně, nic jsem nejedla, odpoledne se mi udělalo líp a večer jsem dostala hrozný hlad. Snědla jsem všechno, co jsem doma měla, a pak mi bylo těžko. Záchvaty hladu mě přepadaly denně. Bylo to šílené. Přibrala jsem kvůli tomu přes 30 kg,“ vypráví svou zkušenost Andrea (31).

 

Jezte správně a pravidelně

Pokud vás záchvaty hladu v těhotenství potkají, poraďte se s lékařem. Mohou totiž ukazovat i na zdravotní potíže, což může být během gravidity nebezpečné. Zamyslete se také nad tím, jak jíte. Je-li příčinou záchvatů hladu špatná živospráva, je na čase to co nejdříve změnit. Zde je několit tipů, jak na to.

 

Tipy MIMIFORA:

Jak vyzrát na vlčí hlad   

-          Jíst pravidelně. To je základ, aby vaše tělo nepřepadaly záchvaty hladu. Jezte častěji, v menších porcích, alespoň pětkrát denně. Pokud si jídlo dobře rozdělíte a nebudete hladovět, vlčí hlad by se vám měl vyhnout.

 

-          Dostatečně pít. Nepodceňujte pitný režim. Ne nadarmo se říká, že hlad je převlečená žízeň. Pijte dostatečně a pravidelně. I voda vás zasytí a váš hlad bude rázem menší.

 

-          Jíst vyváženě. Důležité je jíst nejen pravidelně, ale také vyváženě. Strava by měla být pestrá, s dostatkem ovece a zeleniny a neměla by být zaměřena jen jednostraně. Důležité je nezapomínat na dostatečný přísun bílkovin, které navíc umějí dobře zasytit. Maso a mléčné výrobky by v jídelníčku neměly chybět.

 

-          Jíst zeleninu. Zelenina má tu výhodu, že je zdravá, plná vitaminů a hlavně – je nízkokalrická. Obsahuje také hodně vlákniny, která vás nejen zasytí, ale také ochrání před zácpou a zažívacími problémy.

 

Text: ino

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse