blackfriday

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Vitaminy skupiny B: Takto tělo říká, že mu chybí!

29. února 2016

Vitaminy skupiny B: Takto tělo říká, že mu chybí!

Kategorie: Téma týdne, Připojené tagy: únava padání vlasů Vitamin B ekzém nemoc pokožka zdraví krása

preventan-mimiforum-banner

Vitaminy jsou pro tělo velmi důležité, a pokud mu chybí, hned vám to dá najevo. Zvlášť to platí o vitaminech skupiny B. Jejich nedostatek může vyvolat velmi nepříjemné příznaky, které se dají splést s nejrůznějšími nemocemi. 

Bu-met

  • Doplněk stravy
  • Unikátní kombinace kyseliny listové s vitaminy B12 a B6
  • Kombinace těchto látek přispívá k normálnímu metabolismu homocysteinu, škodlivého produktu látkové přeměny
  • Vitamin B6, B12 a kyselina listová přispívají ke snížení míry únavy a vyčerpání, přispívají k normální funkci imunitního systému a k normální psychické činnosti
bumet-nahled

Bumet tbl. 30

Diskutujte: Pokud se u vás objeví zdravotní problémy, napadne vás, že může jít o nedostatek některého vitaminu? 


Najednou vám začaly padat vlasy a na těle se vám dělá ekzém. Anebo se vám v puse tvoří afty a na tváři máte akné, i když už dávno nejste v pubertě. Jste unavená a není vám zrovna do zpěvu, jste podrážděná a nervózní. Děsíte se, co vás potkalo za nemoc. Jenomže řešení může být snazší, než si myslíte. Za vším může stát nedostatek některého vitaminu skupiny B.

MIMIFORUM zjistilo:

Pod označením B-komplex se skrývá souhrn vitaminů skupiny B, tj. B1 až B17. Spoustu z nich můžete znát pod odlišnými názvy a možná ani nevíte, že jde právě o vitamin B. Je to například riboflavin (B2), niacin (B3), kyselina pantothenová (B5), biotin (B7) či kyselina listová (B9). Jde o vitaminy rozpustné ve vodě.

Vitaminy B: Toto způsobí, když jich máte málo

Přinášíme proto přehled těch nejznámějších vitaminů skupiny B a problémy, které mohou způsobit, pokud jich v těle máte nedostatek. Nejíte-li maso, vejce, celozrnné výrobky a nepijete-li mléko, hrozí vám mnohem více. Jde totiž o hlavní zdroje většiny B vitaminů.

Vitamin B1 (thiamin)

Thiamin je nezbytný pro správnou činnost nervového systému. Pokud je ho v těle nedostatek, způsobuje nejen podrážděnost, ale i málo známou nemoc beri-beri.

Kde ho najdete: Maso, luštěniny, celozrnná mouka, pivní kvasnice.

Jak se projeví nedostatek: Únava, nechutenství, špatné soustředění, dýchací potíže, poruchy spánku, úzkosti a deprese, nervozita, svědění na pažích a nohách.

Vitamin B2 (riboflavin)

Riboflavin je velmi důležitý pro růst. Pokud v těle chybí, může dojít k jeho zpomalení. Kromě toho může způsobit vážné zrakové problémy. Jeho nedostatek totiž vyvolává také změny na sítnici.

Kde ho najdete: Mléko, vejce, luštěniny, játra, pivní kvasnice, mořské řasy.

Jak se projeví nedostatek: Bolavé, unavené, zarudlé oči, popraskané rty a koutky, mastné a padající vlasy, poruchy spánku a soustředění, šupiny na nose, čele a uších, zarudlý jazyk, svědění v okolí pochvy, anemie, kožní problémy, zhoršení zraku.

Vitamin B3 (niacin) zdravi-a-krasa-vitaminy-skupiny-b-2-ing

Niacin je velmi důležitý pro udržení správné hladiny krevního cukru, působí proti kožním i zažívacím problémům. Je potřebný také pro správnou funkci nervového systému.

Kde ho najdete: Maso, luštěniny, ořechy, pivovarské kvasnice.

Jak se projeví nedostatek: Únava, nechutenství, bolesti hlavy, zápach z úst, roztržitost, deprese, nervozita, zvracení, citlivé dásně, celkové chřadnutí, kožní potíže.

Vitamin B5 (kyselina pantothenová)

Kyselina pantothenová je důležitá pro nervové funkce, tvorbu protilátek, zlepšuje stav vlasů a podporuje dlouhověkost.

Kde ho najdete: Mléko, vejce, maso, luštěniny, zelenina, celozrnná mouka, kvasnice.

Jak se projeví nedostatek: Vypadávání vlasů a rychlé šedivění, bolesti kloubů, křeče v rukou a nohou, podrážděnost, zácpa, trhlinky v koutcích úst.

Vitamin B6 (pyridoxin)

Pyridoxin je velmi důležitý pro tvorbu červených krvinek. A protože ty zajišťují transport kyslíku, projevuje se jeho nedostatek především únavou. Je důležitý také pro správnou funkci nervového systému.

Kde ho najdete: Ryby, maso, luštěniny, ořechy, celozrnná mouka, avokádo, banány, pšeničné klíčky.

Jak se projeví nedostatek: Únava, deprese, nervozita, podrážděnost, svalová slabost, popraskané koutky, vypadávání vlasů, horší soustředění, křeče a kožní problémy.

Vitamin B7 (biotin)

Biotin sice patří mezi vitaminy skupiny B, ale můžete se s ním často setkat pod názvem vitamin H. Je velice důležitý pro pokožku, vlasy a nehty – právě na nich se jejich nedostatek nejrychleji projeví.

Kde ho najdete: Vejce, ořechy, sója, celozrnná mouka.

Jak se projevuje nedostatek: Únava, vypadávání vlasů, nervozita, lupy, příliš suchá, anebo naopak velmi se mastící pokožka, jiné kožní potíže, záněty kloubů, malátnost a celková slabost.

Vitamin B12 (kobalamin)

Jde o jediný vitamin B, který obsahuje kobalt. Je nezbytný pro správnou činnost nervového systému a pro tvorbu krevních buněk, hlavně červených krvinek.

Kde ho najdete: Maso, ryby, vejce.

Jak se projeví nedostatek: Únava, nervozita a deprese, záněty v ústech, koktání, nepříjemný zápach, anémie a menstruační potíže.

 

Text: asm

Foto: Ingimage.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Adam
Petra8407.11.
Lucie
lussy01.12.
Alexandr
skyline02.12.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa