darkove-baleni

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Vánoční dobroty v lehčí verzi

16. prosince 2016

Vánoční dobroty v lehčí verzi

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: Štědrý večer kapr menu Vánoce hubnutí dieta salát

preventan-mimiforum-banner

Bez kapra a bramborového salátu si spousta rodin Vánoce vůbec nedovede představit. Pokud máte strach, že přiberete, přinášíme pár triků, jak uvařit tradiční jídla dietněji.

ACTILAC tob.30

Charakteristika: Actilac® (doplněk stravy) je přípravek obsahující kombinaci 8 kmenů laktobacilů a bifidobakterií. Celkové množství laktobacilů a bifidobakterií je ≥ 1,0 x  109 cfu/g. Aktivní látky jsou doplněny o rozpustnou vlákninu inulin. Vhodný i jako doplněk při užívání antibiotik

actilac-30-tabl-cz-3d-nahled

Rybí polévka a kapr s bramborovým salátem nesmí ve většině rodin na stolech chybět. Máte-li strach, že půjde o přílišný nápor na vaši štíhlou linii, zkuste připravit tradiční pokrmy dietněji.

1. Rybí polévka

Ryby jsou zdravé, a to i pro dietu. A tradiční rybí polévka nesmí na tabuli chybět. Pokud nechcete ublížit štíhlé linii, nedělejte klasickou zásmažku a nezahušťujte ji moukou. Mnohem lepší a zdravější je zahuštění pomocí zeleniny.

Recept MIMIFORA:

Lehká rybí polévka

Co je potřeba: minimálně jedna hlava z kapra a rybí vnitřnosti, 6 dcl vody, sůl, nastrouhaná kořenová zelenina, 2 lžíce dětské krupičky, 1 lžíce smetany

Jak na to: Rybí hlavy a vnitřnosti vložíme do vody, osolíme, uvedeme do varu a uvaříme. Vývar slijeme, přidáme do něj nastrouhanou kořenovou zeleninu a povaříme. Na pánvi nasucho upražíme krupičku, vsypeme ji do rybího vývaru se zeleninou a povaříme asi 10 minut. Do hotové polévky můžeme vmíchat lžíci smetany.

2. Bramborový salát

Pokud chcete mít bramborový salát dietní, zvyšte podíl zeleniny. Vynechejte vajíčka a uzeninu, také zapomeňte na klasickou majonézu. Tu můžete nahradit bílým light jogurtem, anebo ji vynechat zcela. Postačí totiž i samotná zelenina.

Recept MIMIFORA:

Dietní bramborový salát

Co je potřeba: 1 kg brambor, 400 g mrkve 300 g celeru, 300 g petržele, 250 g sterilovaného hrášku, 100 g pórku, sůl, ocet.

Jak na to: Brambory uvaříme ve slupce. Mrkev, celer a petržel pak v octové vodě se solí. Měkkou zeleninu nakrájíme na kostičky. Uvařené brambory necháme vychladnout, a pak je oloupeme a nakrájíme na malé kousky. Smícháme je s uvařenou zeleninou a sterilovaným hráškem. Dochutíme solí, zamícháme, necháme odležet a podáváme. dieta-vanocni-dobroty-ii-sh-nahled

3. Kapr

Samotný kapr příliš kalorický není. Štíhlé linii však neprospěje díky tradiční úpravě – smažení. Pokud držíte dietu, zkuste raději jiný způsob, jak kapra připravit. Můžete jej péct s bylinkami v alobalu, či na kmíně. Pokud si smaženého kapra neodepřete, vždy ho smažte na čerstvém tuku – ideálně na olivovém oleji, a jakmile je hotový, odsajte mastnotu do ubrousku, anebo jej na vteřinu ponořte do vroucí vody.

Recept MIMIFORA:

Kapr ve vinné páře

Co je potřeba: porce kapra, bylinková sůl, červené víno (cca 150 ml na 4 porce), 50 g másla, rozmarýn, tymián, šalvěj, petržel.

Jak na to: Jednotlivé porce kapra ochutíme bylinkovou solí. Do hrnce dáme víno a čerstvé bylinky, přivedeme k varu, kapra vložíme na napařovací mřížku a v páře vaříme zhruba 10 min. Hotové potřeme máslem, posypeme petrželkou a podáváme s vařeným bramborem.

 

Text: lju

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Lucie
lussy01.12.
Alexandr
skyline02.12.
Adam
Karel12.12.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa