vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Vánoční deprese: Jak zvládnout, když zůstanete sama

17. prosince 2014

Vánoční deprese: Jak zvládnout, když zůstanete sama

Kategorie: Sex a vztahy, Připojené tagy: samota Vánoce deprese spánek hormony

preventan-mimiforum-banner

V období kolem Vánoc nás smutek a deprese může ovládnout více, než v jiné dny v roce. Zůstane-li totiž člověk na svátky sám, všechno na něj začne padat. Jak to zvládnout a být co nejvíce v pohodě? 

MaxiCor

· Doplněk stravy.
· MaxiCor® obsahuje v tobolce min. 90% omega – 3 nenasycené mastné kyseliny
· Obsahuje omega-3 nenasycené mastné kyseliny (ve formě etylesterů) vyrobených čištěním oleje získaných z vybraných druhů mořských ryb.
· Nejdůležitější zástupci:kyselina eikosapentaenová (EPA) 225mg, kyselina dokosahexaenová (DHA) 170 mg. EPA + DHA přispívají k normální činnosti srdce. Příznivého účinku se dosáhne při přijetí 250 mg EPA a DHA denně.

maxicor-novy

Doplněk stravy

Více ZDE

Zdaleka ne každý má to štěstí a slaví Vánoce v rodinném kruhu, v klidu a pohodě. S nadcházejícími svátky naopak přibývá těch, na které padají chmury a deprese. Zůstaly totiž samy, a to na ně právě ve vánočním čase doléhá o to víc. Jak to zvládnout a nezbláznit se?

 

Neuzavírejte se, mluvte

Pokud vás opustil partner a zůstala jste sama, netruchlete na svátky doma. Zajděte k příbuzným, anebo se sejděte s kamarádkami – a hlavně o svých pocitech mluvte. Nenechávejte smutek v sobě, snažte se ho vyventilovat ven. Uleví se vám, když se budete moct vypovídat.

 

Tip MIMIFORA:

Neléčte problémy alkoholem! Pokud ho totiž začnete pít pravidelně, abyste od starostí unikla, může vám deprese naopak vyvolat. Dlouhodobé pití totiž způsobuje, že v mozku klesne na nulu hladina serotoninu a norepinefrinu, hormonů, které nám pomáhají cítit se dobře a šťastně. Deprese na sebe nenechá dlouho čekat.

 

Pomozte potřebným

Když na vlastní oči uvidíte, že jsou na tom lidé mnohem hůře než vy, zapomenete na trápení, které vás provází. Změníte náhled na svět a začnete se radovat i z toho mála, co máte. Zajděte do Armády spásy, Červeného kříže, či do nějaké charitativní organizace. Doneste těm, co potřebují, věci, které vy můžete postrádat, ale jiným pomohou. Nabídněte se jako dobrovolník. Pomůžete sobě i jiným.

 

Neponocujte, spěte

Plakat do noci, a pak nemoct usnout, rozhodně není ta správná cesta. Co naopak potřebujete, je dostatečný spánek. Díky němu se budete cítit odpočatější, spokojenější. Bude vám to lépe myslet, a navíc budete krásnější. Spánek totiž prospívá pleti a brzdí stárnutí! Zkuste o svátcích dohnat, co jindy nenaspíte a neváhejte si udělat i nějaký ten příjemný pyžamový den!

 

Choďte ven sex-a-vztahy-vanocni-deprese-ii-sxc-nahled

Neseďte doma a netrapte se, choďte ven! Potřebujete totiž světlo. To je na deprese ideálním lékem. Alespoň třicet minut denně, v době největšího slunečního svitu, vyrazte do přírody na procházku. Nezapomeňte i na pohyb! Díky němu se zvyšuje produkce hormonu štěstí, a naopak se tlumí produkce hormonů stresových. 

 

Tip MIMIFORA:

Pokud na svátky zůstáváte doma, neseďte po tmě. Rozsviťte světla, zapalte svíčky, zkrátka nenechejte se pohltit tmou. Světlo má totiž výborné účinky proti depresi. A když si k tomu pustíte nějaký pěkný film a uděláte oslavu pro jednoho – ideálně v pyžamu – možná zjistíte, že být na svátky sama může někdy být i docela příjemná záležitost.

 

Text: ino

Foto: Sxc.hu

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse