vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Triky, jak potlačit chuť na sladké

13. listopadu 2013

Triky, jak potlačit chuť na sladké

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: chuť sladké jidlo jídelníček dieta

preventan-mimiforum-banner

Chytají vás chutě na sladké a zvlášť večer u televize? Nepodlehněte jim, zkuste na ně vyzrát. Poradíme, jak na to. 

Příliš dlouhé pauzy mezi jídly, nevhodné složení jídelníčku, nedostatečný spánek. To jsou jen některé z důvodů, proč vámi cloumají nezvladatelné chutě na sladké. Pokud přijímáte velmi málo bílkovin, anebo je vyloučíte zcela, klesne glykemická křivka a výsledkem je velká chuť na cukrovinky. A pokud dlouhodobě spíte méně než 6 hodin denně, zvyšuje se v těle tvorba hormonu hladu, a s ním stoupá i touha po pamlscích. Zmítají-li vámi chutě, je ideální najít důvod, proč tomu tak je – a odstranit jej. Na akutní zahnání touhy po pamlscích zkusit některé z osvědčených rad.


Počkat 10 minut

Je prokázáno, že když deset minut vydržíte a pro sladkost nepůjdete, chutě se výrazně sníží, anebo přejdou. Zabavte se něčím jiným a zkuste na sladké nemyslet. Vydržte a chutě přejdou samy. Chce to ale pevnou vůli, anebo být doma bez zásob sladkého.

 

Vyčistit si zuby dieta-triky-jak-potlacit-chut-na-sladke-ii-sh-nahled

Honí-li vás chuť na sladké, utíkejte si rychle vyčistit si zuby! Tento úkon dá prý mozku jasný signál, že už se jíst nebude a chutě zeslábnou. A když po čištění použijete některou ze silných ústních vod, tak je jisté, že vám nebude chutnat natolik, že na sladké rázem zapomenete.

 

Zapálit si svíčku

Proti chutím na sladké pomáhá také zapálit si svíčku. Ale musí být aromatická, se sladkou, nejlépe ovocnou, vůní. To prý naše smysly také dokáže obelstít.

 

Napít se vody

Řada žen potvrzuje, že na jejich chutě na sladké zabral jednoduchý trik – vypily sklenici vody. Ale pozor – studená voda vám nepomůže. Aby vás přestala honit mlsná, musí být voda teplá. Je totiž natolik nedobrá, že vás veškeré touhy po mlsání rychle přejdou.

 

Uvařit si šálek čaje

Chutě na sladké dokáže zahnat i šálek čaje. Velmi dobrý je rooibos, který osvěží, hydratuje, dodá tělu množství potřebných látek a zažene touhu po mlsání. Anebo jiný, nejlépe se sladčí ovocnou chutí.

 

Dát si žvýkačku

Žvýkačka bez cukru vám kila navíc rozhodně nepřidá, a přitom vám může s chutěmi na sladké pomoct. Odborníci tvrdí, že sníží touhu po mlsání, a navíc prospěje mozku. Žvýkání jej aktivuje, díky tomu se pak lépe učíte a máte i lepší paměť.

 

Zkusit jablečný ocet

O jablečném octu se někdy mluví jako o malém hubnoucím zázraku. Obsahuje řadu minerálů, vitaminů, antioxidantů a dalších cenných látek, podporuje spalování tuků, ale hlavně – potlačuje chutě na sladké. Můžete si dát polévkovou lžíci po ránu, anebo jej smíchat s vodou a vypít před každým jídlem.

 

Užívat chrom

Ten je totiž nezbytný pro správné vylučování inzulinu, který udržuje hladinu cukru v krvi. Jenže když hladina inzulinu a krevního cukru kolísá, projevuje se to náhlými pocity hladu, a především zvýšenou chutí na sladké. Za tím vším může stát nedostatek chromu, a tak je dobré dodat jej tělu pomocí doplňků stravy.


Text: asm

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse