vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Tipy na chutné zeleninové saláty

4. března 2015

Tipy na chutné zeleninové saláty

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: spalování hubnutí dieta salát zelenina

preventan-mimiforum-banner

Zelenina patří k nepostradatelným součástem dietního jídelníčku. Nemáte ji rádi v tepelné úpravě? Pak vás jistě potěší tipy na chutné zeleninové saláty. 

Lilkovo-mrkvový salát

Co je potřeba: 1 lilek, 1 cibule, 2 mrkve, 2 stroužky česneku, sůl, pepř, bylinky dle chuti

 

Jak na to: Lilek nakrájíme na nudličky a necháme ve slané vodě krátce povařit (max. 10 minut). Nakrájíme mrkev a cibuli a krátce orestujeme společně na pánvi. Mrkev můžeme i nastrouhat nahrubo. Vařený lilek osušíme a chvíli dusíme na olivovém oleji. Až je dostatečně měkký, dáme do mísy a smícháme s další zeleninou, osolíme, opepříme a přidáme bylinky dle chuti. Můžeme podávat teplý i studený jako hlavní chod, anebo přílohu.

 

Ředkvičkový salát

Co je potřeba: 2 svazky ředkviček, 150 – 200 g tvrdého sýra s 20–30 % tuku, 200 g celeru, 1 zakysaná smetana light, 1 lžička dijónské hořčice, sůl, pepř, hrst petržele

 

Jak na to: Sýr a celer nastrouháme nahrubo, ředkvičky nakrájíme na kolečka. Smícháme a přidáme ostatní suroviny. Necháme chvíli odležet v chladu a můžeme podávat s celozrnným pečivem.

 

Rajčatový salát s celerem

Co je potřeba: cca 7 ks rajčat, 1–2 ks cibule, 5 ks řapíkatého celeru, olivy, sůl, pepř, olej

 

Jak na to: Cibuli nakrájíme a posolíme, necháme ji být, dokud nepustí šťávu. Rajčata i celer také pokrájíme na kousky, smícháme s cibulí, okořeníme, zakápneme olejem a přidáme na kolečka nakrájené olivy. Dáme chladit do ledničky, po odležení podáváme.

 

dieta-tipy-na-zeleninove-salaty-ii-sh-nahled Tip MIMIFORA:

Rajčata zasytí a hydratují!

Jsou plná vitaminů a cenných látek. Obsahují hodně vody a chromu, který pomáhá udržovat hladinu krevního cukru, a přitom mají minimum kalorií. Mají mírný močopudný účinek a díky vysokému obsahu vlákniny umějí zasytit. Zlepšují fungování trávicí soustavy a díky vysokému obsahu vody tělo zároveň hydratují.

 

Barevný paprikový salát

Co je potřeba: 1 červená, 1 zelená a 1 žlutá či oranžová paprika, 1 rajče, 1 jarní cibulka s natí, 100 g kukuřice, petrželová nať, sůl, pepř, olej a vinný ocet

 

Jak na to: Z paprik odstraníme jadřince a nakrájíme je na tenké proužky. Cibulku nakrájíme na tenká kolečka, rajčata na slabší půlměsíčky. Smícháme s kukuřicí, přidíme lžíci oleje a octa, okořeníme. Posypeme nakrájenou petrželovou natí a necháme v chladu zaležet.

 

Tip MIMIFORA:

Paprika urychluje spalování!

A nejlepší je pálivá. Obsahuje totiž kapsaicin, který podporuje látkovou výměnu a hlavně urychluje spalování tuku. Tato látka je součástí i některých přípravků na hubnutí.

 

Text: ino

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse