vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Tipy, jak vyzrát na jarní únavu

24. března 2014

Tipy, jak vyzrát na jarní únavu

Kategorie: Téma týdne, Připojené tagy: Jarní únava Otužování energie vitaminy

preventan-mimiforum-banner

Když vás přepadne jarní únava, cítíte se mizerně, bez nálady a energie, je nejvyšší čas zakročit. Jak na ni vyzrát? Přinášíme několik tipů, jak na to.

Q Max Active

Doplněk stravy.
Koenzym Q10 v přípravku:
·    Je aktivní forma koenzymu Q10 s 8× vyšší dostupností.
·    Je redukovaná forma koenzymu Q10.
·    Je okamžitě využitelný pro organismus.
·    Bez nežádoucích příměsí a balastních látek.
·    Redukovaný koenzym Q10 by se mohl doporučit k užívání společně se statiny ke snížení výskytu jejich možných nežádoucích účinků.

qmax-active

Doplněk stravy

Více ZDE!

Neustálý pocit únavy, a to i po spánku či odpočinku. Bolest hlavy, bušení srdce, nezájem a apatie, špatná nálada, podrážděnost. To jsou typické příznaky jarní únavy. Pokud postihne i vás, přinášíme pár tipů, jak na ni vyzrát.

 

1. Nálož vitaminů

Zařaďte do jídelníčku co nejvíce ovoce a zeleniny. Proti jarní únavě je asi nejdůležitější vitamin C. Dopřejte si proto citrusy, kysané zelí, papriku, rajčata či kiwi. Tělo ale potřebuje také dostatek dalších látek – vitaminu A a B, ale i minerálů a stopových prvků, jako jsou zinek, selen, lecitin či koenzym Q10. Ten je známý jako dobrý pomocník v boji s únavou, avšak je třeba jej tělu dodat. Jeho produkce totiž po 25. roce klesá.

 

2. Strava bez sladkostí

Vynechejte tučná, smažená a těžká jídla. Pokud se chcete cítit dobře, pak začněte jíst zdravěji. V jarním jídelníčku by rozhodně neměly chybět ryby, mléčné výrobky, libové maso, celozrnné pečivo, ořechy a semínka. Omezte, či nejlépe úplně vynechejte, sladkosti. Co si však můžete v rozumné míře dopřát, je kvalitní hořká čokoláda s více než 70 % kakaa. Jezte pravidelně a v menších dávkách.

 

3. Sport a pohyb

Jednou z příčin jarní únavy bývá nedostatek pohybu. Přitom pohyb na vzduchu je velmi důležitý. Okysličí mozek, a navíc se při něm do těla vyplavuje serotonin, hormon štěstí. Výsledkem je, že máte lepší náladu a cítíte se spokojenější.

 

4. Dostatečný odpočinek

Naučte se odpočívat. Spát byste měla sedm až osm hodin denně v dobře větrané a nepřetopené místnosti. Jakmile spíte dlouhodobě méně, jste unavená, podrážděná a navíc máte oslabenou imunitu. Jakákoli nemoc pak má šanci na vás zaútočit.

 

5. Otužování a sauna tema-tydne-jak-vyzrat-na-jarni-unavu-ii-sh-nahled

Otužování je skvělou prevencí jarní únavy. Ideální je začít s ním ještě dřív, než se objeví první potíže. Je třeba ale začít postupně. Můžete vyzkoušet otužování vodou, anebo otužování vzduchem – třeba tak, že začnete cvičit ráno u otevřeného okna, či přímo venku, na balkoně. Dobrým pomocníkem je také sauna, která zároveň pomáhá tělo zbavit škodlivin.

 

6. Pitný režim

Správně byste si měla dopřát až tři litry tekutin denně, a to především vody, neslazené minerálky, čaje, případně ředěného džusu. Do příjmu tekutin se počítá i polévka. V obchodě koupíte přímo čaje proti jarní únavě, které obsahují například pampelišku, popenec, řebříček či rozrazil, anebo si můžete připravit domácí směs. Omezte alkohol, kávu a kofeinové nápoje.

 

Tip MIMIFORA:

Čaj proti jarní únavě

Připravte si směs z listu ostružiny, maliny, černého rybízu a natě kopřivy, vše ve stejném poměru. Vždy tři lžíce večer zalijte studenou vodou a nechejte do rána. Poté nechejte přejít varem, sceďte a nalačno vypijte.

 

Text: mob

Foto: Shutterstock.com

 

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse