preventan-junior-ovocny-mix-banner

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Tipy, jak využít bulgur

30. září 2015

Tipy, jak využít bulgur

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: zrno pšenice Bulgur rýže recept

preventan-mimiforum-banner

Výživný, lehce stravitelný, s chutí po oříšcích a vůní připomínající obilí. Že nevíte, o čem je řeč? Přece o bulguru!  Tato předvařená nalámaná zrnka celozrnné pšenice jsou vhodná do různých receptur a dají se připravit nasladko i naslano. 

Co je to bulgur?


Bulgur jsou předvařená a nalámaná pšeničná zrna. V průběhu složitého výrobního procesu dochází k postupnému namáčení, vaření a vysoušení jednotlivých pšeničných zrníček, která jsou pak drcena a tříděna dle velikosti. Díky tomuto procesu je příprava samotného bulguru velmi jednoduchá a rychlá. Bulgur tak oceníte jako skvělého pomocníka nejen při nedostatku času, ale i na cestách.

Proč se bulgur těší stále větší oblibě?


Obliba bulguru stále roste – nejen díky jednoduché přípravě, ale především díky vysokému obsahu vitamínů, minerálů a vlákniny. Obsahuje množství bílkovin, sacharidů, ale jen minimum tuků.  Bulgur nezatěžuje trávení a nenadýmá, proto je vhodný i pro děti a těhotné ženy.


Jak se bulgur používá? dieta-tipy-jak-vyuzit-bulgur-ii-archiv-nahled


Bulgur je nedílnou součástí receptur pro tabouleh, pilaf nebo falafel. V české kuchyni se používá jako součást karbanátků, nádivek, jako zavářka do polévek nebo do zeleninových salátů. Bulgur je možné použít také do rizot jako náhradu rýže.  Bulgur je možné po uvaření přímo konzumovat, nebo ho můžete dále dusit, marinovat či zapékat. Výhodou je i to, že vás ani finančně nezruinuje. Například za pšeničný bulgur Lagris o hmnotnosti 375 g zaplatíte 24,90 Kč.

 

Tip na dobrý recept:
Lososový salát s bulgurem v jogurtové pěně s chiou, quinou a chia tyčinkou

 

Potřebujete:


400 g uzeného lososa, 250 ml bílého jogurtu, 125 g quinoy, 125 g bulguru, 150 g listového těsta, 2 kávové lžičky chia semínek, sůl dle chuti, pepř dle chuti, 1 kávová lžička čerstvé citrónové šťávy

 

Jak na to:

V osolené vodě při době vaření 15 minut si uvaříme bulgur s quinoou, po uvaření necháme schladit. Lžičku chia semínek zalijeme troškou vody a necháme nabobtnat. Následně přidáme do směsi bulguru a quinoy. Uzeného lososa si nakrájíme na malé kostky, či utřeme, smícháme s jogurtem, osolíme, opepříme, zakápneme citrónem a přidáme připravenou směs. Tyčinky si připravíme z listového těsta a semínek chia. Do těsta vpracujeme chia semínka, vytvarujeme tyčinky, potřeme žloutkem a pečeme v rozehřáté troubě na 180 stupňů asi 5 minut. Salát podáváme vychlazený.

 

Text: mob

Foto: archiv Menu Gold, Lagris

 

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Adam
Petra8407.11.
Lucie
lussy01.12.
Alexandr
skyline02.12.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa