vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Tipy, jak na ploché bříško

24. července 2012

Tipy, jak na ploché bříško

Kategorie: Zdraví a krása, Připojené tagy: Ploché břicho posilování cvičení ženy hubnutí

preventan-mimiforum-banner

Klasické sedy lehy vám k plochému bříšku nepomohou, pokud k nim nepřidáte zdravou stravu a neshodíte pár kilo. To, jak správně zhubnout velké bříško, ale také záleží na typu, jaký vlastníte. 

Diskutujte: Co u vás nejvíce zabírá na ploché bříško?


Zdravá strava, správná hmotnost a cvičení – to jsou tři základní klíče k plochému bříšku. Pokud na něm totiž máte usazený tuk, nepomůže vám k tomu, aby bylo krásně štíhlé, ani denní intenzivní cvičení. Je totiž třeba také upravit životosprávu, shodit kila navíc, a pak můžete začít na krásném vzhledu svého plochého bříška pracovat.

Jezte zdravěji

K snídani si dáváte buchty, přes den si neodepřete sladkost, na oběd máte tučné maso a večer uzeninu, a pak se divíte, že vaše bříško s tím plochým nemá nic společného. Základem je zdravý jídelníček. Jezte pětkrát denně v menších porcích, nezapomínejte na ovoce a zeleninu, dodržujte pitný režim. Výrazně omezte, či lépe vynechejte veškeré sladkosti a jídla s vysokým obsahem cukru, tučná jídla a maso, omezte přílohy. Zapomeňte také na alkohol. Pokud se vám podaří snížit váhu a odbourat nějaký ten tuk na břiše, půjde o první krůček k plochému bříšku.

Hýbejte se

Bez pohybu to nejde, o tom není pochyb. Pomocí drastických diet sice můžete zhubnout, ale ploché břicho z nich získáte jen stěží. Cviky na břišní svaly jsou sice nutností, ale ne tím jediným, co byste měla dělat. Raději si vyhraďte čas a do svého života zařaďte aerobní cvičení, nejlépe půlhodinu pětkrát týdně. Běh a jízda na kole jsou v létě tím pravým, co byste měla vyzkoušet. A když je doplníte plaváním, budete na správné cestě. Velmi prospěšná je i rychlá chůze. Základem však je, že každá z těchto aktivit by měla trvat půl hodiny a více, aby tělo začalo spalovat tuky.

Pět typů břicha a jak na ně zdravi-a-krasa-tipy-jak-na-ploche-brisko-i-sh-nahled

Zdravá strava a cvičení je ta správná cesta k plochému bříšku. Britský server Daily Mail však nedávno zveřejnil zajímavé zjištění – abyste měla břicho jak topmodelka, musíte znát jeho typologii, podle které se dá sestavit účinný plán na hubnutí. Podle trenéra modelek Jamese Duigana totiž existuje pět základních typů bříšek. První z nich, náhradní pneumatika, má při pohledu z profilu jakoby dvě bříška nad sebou. Jde o lidi se sedavým zaměstnáním milující sladké. Pro ně je důležité omezit cukr a alkohol, naopak se zaměřit na bílkoviny a přidat dostatek pohybu.

Stres a přetížení

Druhý typ, vystresované bříško, z boku vypadá jako vyduté či na začátku těhotenství. Stojí za ním stres a především stresový hormon kortizol, který podporuje ukládání tuků do břicha. Pro tyto lidi je důležitá pravidelná strava a dostatek spánku, omezit kofein, jíst dostatek hořčíku a cvičit uklidňující cvičení, jako je jóga. Třetí typ, přetížené bříško, je vyduté hlavně v dolní části a bývá obvyklé u žen, které jsou vytížené, ale i zatížené nejrůznějšími dietami. Na něj platí především dostatek vlákniny a tekutin, a také cvičení bez zátěže.

Bříška maminkovská a nafouklá

Předposlední typ se označuje jako bříško maminkovské a je typické pro ženy po porodu. Stojí za nímklesající děloha a odborníci doporučují jej neposilovat, pouze cvičit svaly pánevního dna, před spánkem si dopřát strečink a tělu dodat dostatek rybího tuku a omega-3 mastných kyselin. Pro tento typ bříška jsou nejhorší variantou sedy-lehy. Poslední typ, nafouklé bříško, poznáte snadno. Trápí hlavně ty, kdo mají problém se zažíváním. Za tím může stát pomalý pohyb střev, ale i potravinová alergie. V tomto případě je třeba jíst pravidelně a vyváženě, nezapomínat na mléčné výrobky s živými kulturami a pár minut denně věnovat relaxaci a bráničnímu dýchání do břicha. 

 

Text: ino

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse