uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Tipy, jak do jídelníčku propašovat ryby

19. května 2016

Tipy, jak do jídelníčku propašovat ryby

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: guláš omega-3 mastné kyseliny jidlo děti rodina ryby

preventan-mimiforum-banner

Děti i partner ryby odmítají, a vy už nevíte, co s nimi. Nutit jim je nemůžete, a tak zbývá jediná možnost – do jídla jim je prostě propašovat! 

MaxIQ® obsahuje speciálně čištěné omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin jsou speciálně vybrané druhy mořských ryb. MaxIQ® obsahuje EPA a DHA, nejvýznamější zástupce omega-3 kyselin. Kyselina dokosahexaenová (DHA) přispívá k udržení normální činnosti mozku a normálního stavu zraku Vašich dětí. Příznivého účinku se dosáhne při přijetí 250 mg DHA denně.

maxiq-60-tabl-cz-3d-nahled

Diskutujte: Jaké jsou vaše tipy na to, jak vpašovat ryby do jídelníčku někomu, kdo je nejí?


Ryby jsou zdravé, o tom není pochyb. Odborníci je doporučují zařazovat do jídelníčku alespoň dvakrát týdně. Jsou nejen zdrojem nepostradatelných omega-3 mastných kyselin, ale obsahují i řadu minerálů a vitaminů. „Jód a fosfor tělu chybí, lékař radí: Jezte ryby!“ Možná si na toto heslo vzpomenete ještě ze svého dětství. Ano, ryby jsou zdrojem jódu i fosforu, a kromě toho také vápníku či draslíku a řady vitaminů – např. B6, B12, A a D. Rybí maso má ještě jednu výhodu – je lehké, a tak se stává pravidelnou součástí jídelníčku při různých dietách a zdravém stravování.

Nejím ryby! A hotovo.

Jenomže spotřeba ryb v naší republice je podprůměrná a základní problém je, že lidé – dětmi počínaje – na ně nejsou zvyklí – a nechtějí je jíst. Některým vadí specifická chuť »rybiny«, jiní je odmítají bez důvodu. Ryby nejí – a hotovo. Existují však fígle, jak ryby můžete do jídelníčku propašovat i jejich skalním odpůrcům. Přinášíme recepty, ve kterých ji šikovně schováte – a můžete se tvářit, že jídlo rybu ani nevidělo!

Rybí nákyp se sýrem

2 mražené rybí filety (treska či pangasisus), 20 dkg eidamu, 4 vejce, sůl

Dva mražené rybí filety umeleme najemno společně s cca 15–20 dkg 30 % eidamu. Do směsi přidáme 4 vejce, osolíme a vše promícháme. Pekáček vymažeme máslem a směs do něj urovnáme. V troubě pečeme pozvolna dozlatova. Jako příloha je ideální bramborová kaše. Do nákypu můžeme dle chuti přidat také zeleninu, případně koření, které máme rádi.

Rybí karbanátky

2 filety pangasia, 1 brambora, eidam, cibule, česnek, strouhánka, sůl, pepř

Pangasia rozmačkáme vidličkou a rozmixujeme. Přidáme 2 lžíce strouhánky, 2 vejce, nakrájenou cibuli a česnek, nastrouhanou bramboru a eidam dle chuti. Osolíme a opepříme. Všechno smícháme a ze vzniklé směsi tvoříme placičky, které obalujeme ve strouhánce a smažíme. Jako příloha jsou ideální šťouchané brambory, anebo bramborová kaše.

Neobvyklá rybí pomazánka

150 g másla, 20d kg eidamu, 2 lžíce plnotučné hořčice, 1 velká mrkev, 1 sardinky, 1 větší cibule, 2 uvařená vejce

Mrkev a eidam nastrouháme najemno, vajíčka a cibuli nakrájíme na drobné kostičky. Přidáme sardinky, máslo a hořčici. Vše ušleháme ručním šlehačem na jemnou pěnu.

Rybí guláš

800 g rybího masa (ideálně kapra), 1 cibule, 1 lžička sladké papriky, olej, 1/4 menšího celeru, 1 mrkev, 1 menší petržel, 2 stroužky česneku, 1 l zeleninového nebo rybího vývaru, chlebová kůrka, sůl, pepř

Všechnu zeleninu nakrájíme na kostičky, osmahneme na oleji a zaprášíme sladkou paprikou. Zalijeme vývarem a vaříme zhruba 20 minut. Směs zahustíme chlebovou kůrkou, přidáme na kostky nakrájené rybí maso bez kostí a kůže a prolisovaný česnek. Vaříme přibližně 15 minut. Osolíme a opepříme dle chuti a podáváme s chlebem.

Omega-3 v tabletách

Pokud ani naše tipy na neobvyklé rybí recepty nepomohou a děti (či partner) ryby odmítají, nenuťte je, nebo jim je ještě více zprotivíte. Pořiďte kvalitní doplněk stravy s omega-3 mastnými kyselinami a v kuchyni používejte sůl obohacenou o jód.

 

Text: asm

Foto: Shutterstock.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka3323.08.
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa