banner-maxicor-miniforum-809x292

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Tipy, jak do jídelníčku propašovat ryby

19. května 2016

Tipy, jak do jídelníčku propašovat ryby

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: guláš omega-3 mastné kyseliny jidlo děti rodina ryby

preventan-mimiforum-banner

Děti i partner ryby odmítají, a vy už nevíte, co s nimi. Nutit jim je nemůžete, a tak zbývá jediná možnost – do jídla jim je prostě propašovat! 

MaxIQ® obsahuje speciálně čištěné omega-3 nenasycené mastné kyseliny. Zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin jsou speciálně vybrané druhy mořských ryb. MaxIQ® obsahuje EPA a DHA, nejvýznamější zástupce omega-3 kyselin. Kyselina dokosahexaenová (DHA) přispívá k udržení normální činnosti mozku a normálního stavu zraku Vašich dětí. Příznivého účinku se dosáhne při přijetí 250 mg DHA denně.

maxiq-60-tabl-cz-3d-nahled

Diskutujte: Jaké jsou vaše tipy na to, jak vpašovat ryby do jídelníčku někomu, kdo je nejí?


Ryby jsou zdravé, o tom není pochyb. Odborníci je doporučují zařazovat do jídelníčku alespoň dvakrát týdně. Jsou nejen zdrojem nepostradatelných omega-3 mastných kyselin, ale obsahují i řadu minerálů a vitaminů. „Jód a fosfor tělu chybí, lékař radí: Jezte ryby!“ Možná si na toto heslo vzpomenete ještě ze svého dětství. Ano, ryby jsou zdrojem jódu i fosforu, a kromě toho také vápníku či draslíku a řady vitaminů – např. B6, B12, A a D. Rybí maso má ještě jednu výhodu – je lehké, a tak se stává pravidelnou součástí jídelníčku při různých dietách a zdravém stravování.

Nejím ryby! A hotovo.

Jenomže spotřeba ryb v naší republice je podprůměrná a základní problém je, že lidé – dětmi počínaje – na ně nejsou zvyklí – a nechtějí je jíst. Některým vadí specifická chuť »rybiny«, jiní je odmítají bez důvodu. Ryby nejí – a hotovo. Existují však fígle, jak ryby můžete do jídelníčku propašovat i jejich skalním odpůrcům. Přinášíme recepty, ve kterých ji šikovně schováte – a můžete se tvářit, že jídlo rybu ani nevidělo!

Rybí nákyp se sýrem

2 mražené rybí filety (treska či pangasisus), 20 dkg eidamu, 4 vejce, sůl

Dva mražené rybí filety umeleme najemno společně s cca 15–20 dkg 30 % eidamu. Do směsi přidáme 4 vejce, osolíme a vše promícháme. Pekáček vymažeme máslem a směs do něj urovnáme. V troubě pečeme pozvolna dozlatova. Jako příloha je ideální bramborová kaše. Do nákypu můžeme dle chuti přidat také zeleninu, případně koření, které máme rádi.

Rybí karbanátky

2 filety pangasia, 1 brambora, eidam, cibule, česnek, strouhánka, sůl, pepř

Pangasia rozmačkáme vidličkou a rozmixujeme. Přidáme 2 lžíce strouhánky, 2 vejce, nakrájenou cibuli a česnek, nastrouhanou bramboru a eidam dle chuti. Osolíme a opepříme. Všechno smícháme a ze vzniklé směsi tvoříme placičky, které obalujeme ve strouhánce a smažíme. Jako příloha jsou ideální šťouchané brambory, anebo bramborová kaše.

Neobvyklá rybí pomazánka

150 g másla, 20d kg eidamu, 2 lžíce plnotučné hořčice, 1 velká mrkev, 1 sardinky, 1 větší cibule, 2 uvařená vejce

Mrkev a eidam nastrouháme najemno, vajíčka a cibuli nakrájíme na drobné kostičky. Přidáme sardinky, máslo a hořčici. Vše ušleháme ručním šlehačem na jemnou pěnu.

Rybí guláš

800 g rybího masa (ideálně kapra), 1 cibule, 1 lžička sladké papriky, olej, 1/4 menšího celeru, 1 mrkev, 1 menší petržel, 2 stroužky česneku, 1 l zeleninového nebo rybího vývaru, chlebová kůrka, sůl, pepř

Všechnu zeleninu nakrájíme na kostičky, osmahneme na oleji a zaprášíme sladkou paprikou. Zalijeme vývarem a vaříme zhruba 20 minut. Směs zahustíme chlebovou kůrkou, přidáme na kostky nakrájené rybí maso bez kostí a kůže a prolisovaný česnek. Vaříme přibližně 15 minut. Osolíme a opepříme dle chuti a podáváme s chlebem.

Omega-3 v tabletách

Pokud ani naše tipy na neobvyklé rybí recepty nepomohou a děti (či partner) ryby odmítají, nenuťte je, nebo jim je ještě více zprotivíte. Pořiďte kvalitní doplněk stravy s omega-3 mastnými kyselinami a v kuchyni používejte sůl obohacenou o jód.

 

Text: asm

Foto: Shutterstock.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Xaverius
Soběslav
stefanZítra
Dítě Uživatelka Termín
Gabriella
kdfin08.02.2018
Saskie
Stela
stefan24.01.2018
Tereza
Tara
stefan24.01.2018
Dítě Uživatelka Datum
Martin
jarinka26.06.
Přemysl
jesenka3323.08.
Ondřej
Uzlíček10.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa