vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Sója, tajemství štíhlé postavy

26. června 2019

Sója, tajemství štíhlé postavy

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: boby Sója štíhlá linie hubnutí recept

preventan-mimiforum-banner

Sója je při hubnutí velmi prospěšná. Má hodně vlákniny, málo tuku, nízký glykemický index. Proto se produkty ze sóji hodí i do dietního jídelníčku. 

Sója patří mezi kontroverzní potraviny. Jedni ji nadšeně oslavují a vidí na ní samá pozitiva, jiní jsou přesvědčeni, že není pro každého, a že nám dokonce může škodit. Na čem se ale obě skupiny často shodují, je, že sója může být velmi prospěšná při hubnutí.

 

MIMIFORUM zjisitlo:

Proč je sója vhodná pro hubnutí

 

-          Obsahuje vysoké množství kvalitních bílkovin.

-          Sójové produkty mají nízký glykemický index. Díky tomu máme delší pocit sytosti a nemáme hlad a chutě na jídlo.

-          Sójové maso je vyhledávané pro vysoký obsah vlákniny a pro minimální obsah tuku. Vyrábí se totiž z odtučněné sójové mouky.

-          Sójové mléko je vhodné k přípravě dietních koktejlů, které mají minimum tuku, avšak dostatek živin a vlákniny.

-          Obsažená bílkovina snižuje množství cholesterolu v krvi.

 

Hlavní výhody sójových potravin dieta-soja-tajemstvi-stihle-postavy-ii-sxc-nahled

Hlavní výhodou sóji a sójových potravin je nízký obsah tuku, naopak hodně vlákniny a obsažené látky typu izoflavonoidů. Mezi ně patří daidzein a genistein a jde o látky, které mají protirakovinné účinky a mohou nás chránit před nádory prsu. Když k tomu přidáte dostatek vlákniny a vysoký obsah bílkovin, je jasné, že sója by v dietním jídelníčku neměla chybět. Avšak nic se nemá přehánět, a tak i zde platí – všeho s mírou, i sóji.

 

Tipy MIMIFORA:

2 snadné sójové recepty

 

Čína ze sójového masa

Co je potřeba: balíček sójového masa (kostky), balíček mražené čínské zeleniny, sladká sójová omáčka, 1 lžíce medu, zeleninový bujón bez glutamanu, 1 cibule, 1 lžíce solamylu, koření (sůl, sladá paprika, kari), jasmínová rýže

 

Jak na to: Kostky masa zalijeme 0,5 litrem vařící vody, přidáme zeleninový bujón a dvě lžičky sójové omáčky. Necháme minimálně hodinu namočené, poté uvedeme k varu a vaříme 15 minut. Maso scedíme a přidáme k němu dvě lžíce sojové omáčky, lžíci medu a solamylu, papriku a kari. Necháme v lednici nejlépe přes noc. Další den rozpálíme olej na pánvi a maso prudce orestujeme. Přidáme nakrájenou cibuli, ideálně červenou a restujeme společně. Nakonec přidáme zeleninu a opékáme dohromady, než změkne. Přidáme uvařenou rýži, promícháme, dosolíme dle chuti a můžeme podávat.

 

Salát ze sójových bobů

Co je potřeba: ½ sáčku sójových bobů, 1 sklenice červené řepy (bez přidaného cukru), 1 plechovka sterilovaného hrášku, ½ plechovky sterilované kukuřice, česnek, sůl a pepř

 

Jak na to: Sójové boby přes noc namočíme, ráno uvaříme dle návodu. Scedíme a přidáme řepu včetně nálevu, hrášek, kukuřici. Ochutíme dle libosti česnekem, solí a pepřem. Promícháme a můžeme podávat.

 

Text: lju

Foto: Sxc.hu

 

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse