vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Skákání přes švihadlo: Skvělý tip, jak zhubnout

19. února 2014

Skákání přes švihadlo: Skvělý tip, jak zhubnout

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: skákání Švihadlo klouby hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Skákání přes švihadlo je skvělou aktivitou nejen ke zpevnění a posílení těla, ale i k hubnutí. Je ale třeba myslet na to, že může příliš přetěžovat klouby.

Zlepšuje kondici, protahuje tělo a pomáhá hubnout. Je levné a nezabere místo. Na druhé straně ale příliš zatěžuje klouby. Skákání přes švihadlo je čím dál oblíbenější, má totiž tu výhodu, že skákat můžete prakticky kdekoli. Navíc je prokázáno, že jde o sport, který dokonale zpevňuje tělo a celou postavu. Zpevňuje především stehenní a hýžďové svaly.

 

Tip MIMIFORA:

Jak vybrat švihadlo

 

-          Vybírejte švihadlo s textilním lanem, které proti plastovému déle vydrží.

-          Podívejte se na tloušťku lana. Nehodí se, pokud je příliš tenké, neb ztrácí švih.

-          Délka švihadla by měla být vhodně zvolená dle vaší výšky. Pokud si stoupnete nohou doprostřed švihadla a zvednete oba konce, měly by konce rukojetí u lana dosahovat do podpaží. Orientačně se jedná o délky od 240–255 cm (výška 160–170 cm) až do 285–300 cm (výška 190–200 cm).

-          Pozor také na rukojeť. Měla by být pohodlná na držení, a zároveň dostatečně široká. Platí, že rukojeť by vám měla být při držení příjemná.

-          Chcete-li znát počet přeskoků, volte švihadlo s počítadlem.

 

Skvělé cvičení na hubnutí dieta-skakani-pres-svihadlo-ii-sxc-nahled

O tom, že skákání přes švihadlo posiluje tělo, není pochyb. Méně už se ale mluví o tom, že je skvělým prostředkem na hubnutí. Za hodinu totiž spálíte zhruba 2500 kJ, a to je dvakrát víc, než například za stejnou dobu rychlé intenzivní chůze. Můžete cvičit sama, kdykoli se vám zachce a ušetříte za finančně náročné návštěvy posilovny. Pokud vytrváte, nejen, že zhubnete, ale budete mít krásná stehna a hýždě, pěkně tvarovaná lýtka i menší bříško.

 

Pozor na klouby a zranění

Intenzivní skákání přes švihadlo ale není žádná legrace. Jde o fyzicky náročnou aktivitu, a tak je třeba začínat pozvolna a zátěž postupně přidávat. Je třeba dát také dobrý pozor na zranění – proto nikdy neskákejte naboso, ale pořiďte si kvalitní boty, vhodné například pro aerobik, předejdete tak zranění nohou a vykloubení kotníku. Pozor také na povrch, na kterém skáčete. Dlažba vhodná není, protože klouby velmi zatěžuje. Právě přílišné zatížení kloubů je ale velkým mínusem této aktivity. Proto odborníci doporučují střídat ji s méně zatěžujícími pohyby, anebo je kombinovat například s posilováním, aby klouby nebyly zatěžované nad míru.

 

MIMIFORUM zjistilo:

Pro koho se nehodí skákání přes švihadlo

 

-          Pro těhotné ženy.

-          Pro všechny, kteří mají potíže s klouby a trpí nemocemi kloubů.

-          Pro všechny s vysokým stupněm nadváhy či obézní jedince.

-          Pro ženy trpící inkontinencí.

 

Text: asm

Foto: Sxc.hu

5 Posledních příspěvků v diskusi
15:10 06.07.2017 - Alena -

Bez nadpisu

To byste nevěřili, jak je skákání přes švihadlo zábavné i pro dospělé. :D Nedávno jsem si koupila švihadlo z delana.cz , za účelem zhubnutí a skáču jak blázen minimálně hodinu denně, fakt mě to hrozně chytlo. :D Navíc kila jdou pomalu ale jistě dolů. Moc doporučuji

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse