uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Severská dieta: Hubnutí ze zemí sněhu

25. února 2017

Severská dieta: Hubnutí ze zemí sněhu

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: stres ryby hubnutí dieta zelenina

preventan-mimiforum-banner

Nejde o dietu v pravém slova smyslu. Spíše o zdravou změnu jídelníčku, která je chutná a zároveň vede k tomu, že hubnete. V severských zemích zkrátka vědí, jak na to.

Je zdravá, chutná a vlastně vůbec nepřipomíná dietu. A je to schválně – dieta totiž lidi prý zbytečně stresuje, a díky tomu se nedostavují očekávané výsledky. Podle expertů se severskou dietou ale zhubnete mnohem rychleji, než například s u nás mnohem známější Středomořskou dietou. Není však nic pro ty, kdo nesnášejí ryby. Právě ty se stanou základem jídelníčku.

Jak na severské hubnutí

Ryby, zelenina, zvěřina, müsli. Žádné smetanové omáčky. Jídlo připravené doma a dostatečný pitný režim. Tak by se daly shrnout základní principy severské diety, tedy příjemné a zdravé změny jídelníčku.

MIMIFORUM zjistilo: dieta-severska-dieta-ii-sh-nahled

Hlavní zásady severské diety

-          Nejíst polotovary a nestravovat se po restauracích. Připravovat jídlo doma ze známých surovin.

-          Snídat müsli. Dodá vám potřebnou energii, se kterou vystačíte až do oběda. Součástí snídaně by měl vždy být teplý nápoj. 

-          Tři až čtyřikrát týdně jíst ryby v různých úpravách. Ty nám do těla dodají potřebné zdravé tuky a omega-3 mastné kyseliny. Vyhněte se ale smažené rybě či rybím prstům. Aby byla ryba připravená co nejdietněji, zkuste vaření v páře či pečení.

 

-          Jíst více zeleniny. Právě ta obsahuje důležité vitaminy, minerály a vlákninu, a přitom minimum kalorií. V zimě však syrovou zeleninu nahraďte za tu, kterou připravíte v páře. Zasytí, a zároveň tělo prohřeje. Nezapomínejte na zelí a kapustu, které zlepší prokrvení organismu.

-          Dopřát si zvěřinu. Nejen, že vám zpestří jídelníček, ale najdete zde spoustu druhů mas, která jsou dietní. Zapomeňte ale na knedlíky a smetanové omáčky. Jako přílohu volte dušenou zeleninu či rýži a omáčky připravujte z hořčice, olivového oleje, sojové omáčky a bylinek. 

-          Ovoce vybírat. Ne každý druh je pro dietu vhodný. Ovoce obsahuje hodně sacharidů, a tak je třeba v době, kdy hubneme, vybírat, co sníme. Podle autora Severské diety jsou ideální lesní plody. Jsou chutné, zdravé a obsahují velké množství antioxidantů.

-          Pít čaje. Ideální jsou bylinkové s citronem. V zimě vás zahřejí a dodají energii. Naopak zapomeňte na ledové nápoje a slazené limonády, které obsahují hodně cukru.

-          Jíst ořechy. Jsou zdravé, dodají tělu omega-3 mastné kyseliny a zpestří jídelníček. Hodí se i do jogurtů, pomazánek či salátů.

 

 

Text: asm

Foto: Shutterstock.com 

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka33Zítra
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa