preventan-junior-ovocny-mix-banner

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Ryby a hubnutí: Hodí se do diety?

13. března 2016

Ryby a hubnutí: Hodí se do diety?

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: ambulantní domácí porod porod do vody císařský řez vitaminy bílkoviny ryby jídelníček hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Jíst ryby je nejen zdravé, ale zároveň dietní. I ta nejtučnější ryba totiž obsahuje méně kalorií než maso, a protože jsou cenným zdrojem omega-3 mastných kyselin a bílkovin, dokáží ho na jídelníčku i nahradit.

Jíst ryby je nejen zdravé, ale zároveň dietní. I ta nejtučnější ryba totiž obsahuje méně kalorií než maso, a protože jsou cenným zdrojem omega-3 mastných kyselin a bílkovin, dokáží ho na jídelníčku i nahradit.

Jíst ryby je pro náš organismus velmi důležité, protože jsou nepostradatelným zdrojem bílkovin, vitaminů (A, B12 a D), minerálů (jód a zinek) a především omega-3 mastných kyselin, které si tělo neumí vytvořit samo a je potřeba mu je dodávat. Jenže existuje spousta lidí, kteří ryby prostě nejedí – třeba proto, že jim prostě nechutnají, nebo jim připadají příliš drahé.

Tučné ryby jsou zdravé

Lidé, kteří drží dietu, se často vyhýbají tučným rybám, protože se bojí, aby po nich nepřibrali. Jenže právě mořské ryby jsou nejlepším zdrojem zmíněných omega-3 mastných kyselin. To, že příznivě působí na srdce a cévy, je asi všeobecně známo, ale méně už se ví, že rybí tuk je ideální i pro snižování váhy. Je prokázáno, že lidé s nižším BMI mají v krvi vyšší hladinu právě omega-3 mastných kyselin.

dieta-ryby-a-hubnuti-2-nahled

Ryba zasytí, přitom má málo kalorií

Pokud si dáte tučnou rybu, nemusíte se bát, že tím porušíte dietu. Naopak. Taková ryba vás totiž na delší dobu zasytí, vy nemáte hlad a při dalším jídle sníte (a potřebujete) jídlo s menším obsahem kalorií. A ještě jedno plus pro hubnutí mají omega-3 mastné kyseliny – snižují tvorbu hormonu hladu, ghrelinu, který se vytváří v zažívacím traktu. Díky tomu nemáte potřebu mezi další dávkou jídla něco nutně sníst.

Další výhody ryb – nahradí jiné maso

Ryby mají i tu výhodu, že proti jinému masu obsahují mnohem méně kalorií (například kapr obsahuje 95 kcal/100g, makrela 115 kcal/100 g). A protože jsou ryby výborným zdrojem kvalitních živočišných bílkovin, mohou na jídelníčku nahradit vepřové i hovězí maso. Kromě toho jsou také mnohem lépe stravitelné. Budete mít pocit sytosti, ale zároveň vám nebude těžko.

Zajímavosti MIMIFORA

● Ryby jsou velmi prospěšné pro naše srdce a cévy. Alespoň jedna porce mořské ryby týdně výrazně snižuje riziko, že vás postihne srdeční zástava. Rybí tuk výrazně zlepšuje průtok krve cévami.

● Pokud budete jíst ryby, můžete snížit hladinu špatného cholesterolu v krvi. Další dobrá zpráva pro vaše zdraví.

● Rybí tuk výrazně zlepšuje funkce mozku, ale je třeba je jíst pravidelně. Lidé, kteří je jedí alespoň jednou týdně, mají až o 10 % lepší paměť i kvalitu myšlení než ti, kteří se jim vyhýbají.

Jezte ryby a zhubnete

Podle doporučení lékařů by se ryby měly na jídelníčku objevit dvakrát týdně, z toho alespoň jednou jako čerstvé (chlazené či mražené), druhou dávku může nahradit výrobek z ryb (například zavináč). Těm, kterým ryby opravdu chutnají, by se mohla zalíbit speciální rybí dieta, při níž se dají údajně zhubnout až tři kilogramy. Princip je jednoduchý – po dobu deseti dní jíte pravidelně 5× denně, z toho 2× denně ryby, které si samozřejmě upravíte podle chuti. Pro všechny, kdo ryby nejedí, je zase důležité dodávat do těla omega-3 mastné kyseliny jinak, například formou doplňků stravy.

Text: asm

Foto: Ingimage.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi
08:40 04.04.2017 - Míla -

špatná paměť

V poslední době mě samotnou zaráželo, jak krátkou mám někdy paměť :-O Rybí tuk je opravdu zázrak a doplní do těla omega 3 mastné kyseliny, snižuje se riziko srdeční zástavy…takže ideálně 1–2× týdně rybu anebo aspoň užívám rybí tuk ve formě tobolek – Maxicor. Už tolik nezapomínám ;)

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Adam
Petra8407.11.
Lucie
lussy01.12.
Alexandr
skyline02.12.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa