vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Rajčata a kaštany: Z tohoto zhubnete!

21. srpna 2013

Rajčata a kaštany: Z tohoto zhubnete!

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: kaštany štíhlá linie hubnutí dieta rajčata

preventan-mimiforum-banner

Rajčata a kaštany. Jsou velmi zdravé, a přitom nízkokalorické, tedy ideální pro dietu. Navíc obsahují řadu cenných vitaminů a minerálů. A můžete po nich i zhubnout

Rajčata

Proč je jíst: Jsou plná vitaminů a cenných látek. Obsahují hodně vody a chromu, který pomáhá udržovat hladinu krevního cukru, a přitom mají minimum kalorií. Mají mírný močopudný účinek a díky vysokému obsahu vlákniny umějí zasytit. Zlepšují fungování trávicí soustavy a díky vysokému obsahu vody tělo zároveň hydratují.  Ví se o nich, že ničí škodlivé bakterie ve střevech, povzbuzují látkovou výměnu a pomáhají rozpouštět tuky.

Zajímavost o rajčatech: Průměrné rajče váží 50 g, obsahuje 40 kJ, 1g sacharidů, 0,5 gramu bílkovin a nemá prakticky žádný tuk.

Tip MIMIFORA:

Rajčatová dieta

Pokud patříte mezi milovnice rajčat, zkuste některou z rajčatových diet. Drží se tři až pět dní, během kterých je váš jídelníček postaven právě na konzumaci rajčat. Za tři dny můžete být až o 2 kg lehčí. Kromě dodržení jídelníčku ale musíte dostatečně pít. Kromě čisté vody je vhodný i rajčatový džus.

Snídaně: 2 uvařená rajčata posypaná rozmarýnem
Oběd: salát z rajčat, sójových výhonků a paprikových lusků. Lze doplnit zálivkou z olivového oleje a citrónové šťávy.
Svačina: 1/2 rajčete, 5 rozmixovaných lístků máty, 1/2 citrónu s kůrou, 1 mrkev, 2 sklenice minerální vody
Večeře: salát z rajčat, sójových výhonků a paprikových lusků. Opět lze doplnit zálivkou.
Před spaním: čerstvý rajčatový džus

Kaštany

Proč je jíst: Jsou nízkokalorické, dietní a velmi zdravé. Obsahují velké množství vitaminu C, ale i další vitaminy a minerály, draslík a fosfor, pomáhají tělo detoxikovat a vyplavovat z něj škodliviny, příznivě působí na srdce i proti bolestem hlavy. Neobsahují lepek a ani žádný tuk. Proto jsou vhodnou pochoutkou pro mlsání i pro dietní jídelníček. Mluví se o nich jako o jednom z nejlepších zdrojů sacharidů, které se dají přirovnat jen k obilninám a obilí. Mouka z kaštanů je výborná na pečení.

Zajímavost o kaštanech: Kaštany, které konzumujeme, jsou plody kaštanovníku jedlého. Konzumují se nejčastěji pečené, ale variant je mnohem víc. Jejich energetickou hodnotu   tvoří převážně sacharidy, obsahují relativně málo bílkovin a tuků (3–5%).

Tip MIMIFORA:

dieta-rajcata-kastany-ii-sh-nahled Kaštanová polévka

Zhruba deset kaštanů oloupejte a vařte cca 30 minut doměkka. Jakmile jsou hotové, rozmixujte je a vzniklou hmotu dochuťte solí, pepřem a muškátovým květem. Nyní si na másle opečte cibuli na kostičky, dva stroužky nakrájeného česneku a nastrouhanou lžíci zázvoru. Vše zalijte zeleninovým vývarem a chvíli povařte. Máte-li rádi polévku hustou a smetanovou, můžete na závěr přidat zakysanou smetanu.

Text: asm

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse