vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Podzimní deprese: Takto je zvládnete!

30. září 2013

Podzimní deprese: Takto je zvládnete!

Kategorie: Téma týdne, Připojené tagy: Podzim Sport deprese Slunce zdraví

preventan-mimiforum-banner

Počet lidí, na které na podzim padne deprese, rok od roku přibývá. Více než dvakrát tolik z nich dokonce navštíví ordinaci lékaře. Jak s ní bojovat co nejúčinněji? 

Preventan® Junior obsahuje originální aktivní látku ProteQuine® (aminokyseliny, oligopeptidy, nukleotidy) a inulin. Navíc je obohacen o vitamin C, který přispívá k normální funkci imunitního systému a ke snížení míry únavy a vyčerpání. Inulin je rozpustná vláknina původem z čekanky, která doplňuje tento přípravek o další aktivní složku. Se sladidlem přírodního původu z rostliny stévie sladké. Určeno k dlouhodobému užívání.

preventan-junior-90-tabl-3d-nahled

Méně slunce a světla, více tmy. Kratší dny, pošmourné, často deštivé počasí. Tmavé barvy, místo přírody v rozpuku spadané listí. To jsou jen některé z důvodů, proč se deprese na podzim objevuje častěji, než jindy. Odborníci ji přirovnávají k plíživé neinfekční nákaze, která trápí nejen dotyčného člověka, ale i jeho okolí.

 

MIMIFORUM zjistilo:

Jak poznáte podzimní deprese

– Nadměrná únava, znuděnost.

– Ztráta projevů radosti, pocit beznaděje.

– Myšlenky na smrt a sebevraždu.

– Časté somatické příznaky: bolesti hlavy, zvracení, bolest na hrudi.

– Projevy úzkosti a fobie, celkový negativismus.

– Mohou se objevit poruchy příjmu potravy.

– Časté citové výbuchy, pláč.

– Extrémní citlivost, sebepoškozování, případně i strach ze smrti.

 

Tipy MIMIFORA:

Co pomáhá proti podzimní depresi tema-tydne-podzimni-deprese-ii-sh-nahled

-          Slunce. Sluneční paprsky jsou nejlepším lékem proti depresi. Jakmile na podzim vysvitne sluníčko, hned vyrazte ven. Uvidíte, že vám záhy bude lépe. Převažují-li pošmourné dny, využijte maximálně alespoň umělé osvětlení. Hodně sviťte, zajděte do solária, a zkusit můžete i fototerapii.

 

-          Sport. Neseďte doma a netrapte se. Naopak začněte sportovat. Pohyb na vzduchu okysličí mozek, a navíc se při něm do těla vyplavuje serotonin, hormon štěstí. Výsledkem je, že máte lepší náladu a cítíte se spokojenější. Jděte si zaběhat, anebo vyrazte na procházku do lesa. Dobrou službu udělá i cvičení v tělocvičně, fitness či tanec.

 

-          Správný jídelníček. Existují potraviny, které pomáhají bojovat proti depresi a zmírňují její příznaky. Patří mezi ně pivovarské kvasnice, hnědá rýže, rybí olej, ovesné vločky, hlávkové zelí, surové kakao či tmavá melasa. Naopak některým je třeba se pro změnu vyhnout – mezi ty patří kofeinové nápoje a jídla s vysokým obsahem tuků a cukrů.

 

-          Stop samotě. Přepadají-li vás depresivní myšlenky a všechno se vám zdá šedivé, vyrazte ven s přáteli. Neseďte doma a netrapte se – to je to nejhorší, co můžete udělat. Snažte se přemoct, i když se vám vůbec nechce a jděte se bavit. Na komedii do kina, s kamarádkami do baru, zkrátka někam, kde vám bude dobře, a nebudete mít depresivní myšlenky.

 

-          Antidepresiva. Když nic jiného nepomůže a deprese vám ovládá život, vyhledejte pomoc psychiatra. Ten předepíše antidepresiva, která vám pomůžou se s potížemi vyrovnat.

 

Text: ino

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse