folgravidformen-banner

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Osmihodinová dieta – hit v USA!

21. září 2017

Osmihodinová dieta – hit v USA!

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: Osmihodinová dieta hladovění kalorie jidlo hubnutí

preventan-mimiforum-banner

Osmihodinová dieta patří mezi velké hity v USA. Abyste shodila 5 kg za týden, je třeba dodržet jedno – jíst denně jen osm hodin. A šestnáct hladovět.

Osmihodinová dieta patří v USA mezi velké hity. Nemusíte se při ní totiž v jídle omezovat, trápit se celé dny hlady, ani jíst věci, které vám nechutnají. Stačí, když dodržíte stanovený osmihodinový jídelní režim.

 

Jíte jen osm hodin denně

Tajemství netkví v tom, co jíte, ale v jaké době jíte. Aby se metabolismus zrychlil a tělo více spalovalo, stačí, když budete každý den jíst jen v daném osmihodinovém rozmezí. Třeba od 9 do 17 hodin, anebo od 11 do 19 hodin. Dobu si můžete upravit dle svých možností.  Pokud to dodržíte, bude mít tělo ve zbývající době dostatek času na trávení a nebude vytvářet zbytečné tukové zásoby.

 

Až pět kilo za týden

Kolik shodíte, když tento režim dodržíte? Prý až pět kilogramů za první týden, a to i přesto, že budete jíst kaloričtější jídla, než by u diety bylo obvyklé. Během osmi hodin můžete jíst prakticky to, co chcete. Dalších šestnáct hodin pak držíte půst a můžete jen pít, a to pouze neslazené nápoje. Jediné omezení, které při dietě je, je zákaz pití slazených a kalorických nápojů, což samozřejmě platí i pro alkohol. Ten můžete jen v množství dvě až tři skleničky týdně (víno, pivo), tvrdý alkohol a likéry zcela vynechejte. Pít je však třeba dostatečně, a to čistou vodu, minerální neslazenou vodu či neslazené čaje.

 

Jezte vše, ale s mírou

I když jsou povoleny všechny potraviny, doporučuje se myslet na to, co jíte. Vyhnout se příliš tučným a sladkým jídlům, zařadit víc ovoce a zeleniny, během osmi hodin si stravu rozložit do pěti porcí. Ke každému jídlu je pak vhodné sníst jednu z tzv. zdravých potravin (jablka, maliny, pomeranče a citrusy, celozrnné výrobky, listová zelenina) a jednu z tzv. tučných potravin (mléko a mléčné výrobky, vejce, libové maso, fazole, luštěniny, ořechy).

 

Stačí krátké cvičení

Výhodou diety je i to, že se při ní nemusíte nijak namáhat, abyste shodila. Pokud nejste sportovní nadšenkyně, tady to nevadí. Stačí jen osm minut lehkého cvičení denně, aby se rozproudil metabolismus.

 

Příliš dlouhé hladovění dieta-osmihodinova-dieta-ii-sxc-nahled

Vypadá to snadně, kde je tedy háček? Ten tkví hlavně v době hladovění. Šestnáct hodin je hodně, je jasné, že budete mít hlad. Navíc můžete být bez energie, podrážděná, můžete mít problém se soustředěním. Máte-li zdravotní problémy, pak byste se této dietě, stejně jako jakékoli jiné, měla bez konzultace s odborníkem vyhnout.

 

Co na to odborníci?

I když patří osmihodinová dieta mezi velké hity a mnozí si ji chválí, odborníci jednohlasné nadšení nesdílí. Šestnáct hodin bez jídla je dost, takže tělo hladoví, a jakmile může jíst, dostane chuť na nezdravá sladká a tučná jídla. Navíc se v době hladovění metabolismus zpomaluje. Paradoxně se tak může stát, že někdo místo hubnutí ještě přibere. Po návratu k běžné stravě opět hrozí jo-jo efekt.

 

Text: mob

Foto: Sxc.hu

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse