vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Noční přejídání: Jak ho zvládnout a ovládnout se

9. dubna 2014

Noční přejídání: Jak ho zvládnout a ovládnout se

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: Noční přejídání porucha jidlo nemoc dieta

preventan-mimiforum-banner

Syndrom nočního přejídání patří mezi poruchy příjmu potravy. Objevuje se často po redukčních dietách a projevuje se nezvladatelnými nočními chutěmi na jídlo. A samozřejmě hlavně na sladké a kalorické pochutiny!  

Actilac

· Obsahuje harmonický poměr kombinaci 8 kmenů mikroorganismů včetně bifidobakterií a lactobacilů.
· Obsah mikroorganismů ≥ 4×108 CFU/cps.

actilac_small

Doplněk stravy

Více ZDE

Přes den jste v jednom kole a na jídlo nemáte ani čas, ani pomyšlení. Jakmile ale večer přijdete domů, máte jedinou starost – pořádně se najíst. Vášeň pak vrcholí v noci, kdy ledničku doslova vyluxujete. Opakuje-li se to pravidelně, pak jde podle odborníků o jednu z poruch příjmu potravy, konkrétně o tzv. noční přejídání.

 

Noční chutě na jídlo

Podle odborníků lidé, kteří tímto syndromem trpí, většinou dopoledne a během dne nemívají hlad, ani chuť. Téměř všechno jídlo, které sní, konzumují mezi 20. hodinou večerní a 6. hodinou ranní. Večer se pořádně nají, v noci se budí a dávají si další svačinky. Proti těm, kteří jedí normálně během dne je tu ještě jeden rozdíl – mají odlišné hladiny hormonů leptinu a melatoninu. Zatímco leptin chuť k jídlu potlačuje, melatonin pomáhá usnout a zachovat klidný spánek. Díky nočnímu přejídání pak tito lidé většinou trpí nadváhou.

 

Syndrom hrozí po redukčních dietách

Syndrom nočního přejídání, anebo také Syndrom nočního jedlictví, se označuje jako NES (Night Eating Syndrom) a jde o poměrně nově uznanou poruchu příjmu potravy. Velmi často se objevuje u lidí, kteří drželi, anebo drží, drastickou redukční dietu, anebo u těch, kdo trpí poruchami spánku většinou spojenou s úzkostmi. Vyhladovělé tělo po jídle touží a v noci se člověk postižený tímto syndromem, není schopen ovládnout, i když by chtěl. A tak reaguje tím nejjednodušším možným způsobem – vyjí ledničku.

 

MIMIFORUM zjistilo:

5 příznaků, že možná trpíte syndromem nočního přejídání

-          Ráno ani během dne nemáte chuť na jídlo.

-          Více než polovinu denního příjmu potravy sníte až večer a v noci.

-          Špatně usínáte, budíte se a vždy musíte jít něco sníst.

-          Noční chutě na jídlou nedokážete ovládnout.

-          V nočních hodinách máte velkou chuť na sladké a kaloricky bohaté potraviny.

 

Chuť na kalorické potraviny

Odhaduje se, že tímto syndromem trpí zhruba dvě procenta lidí. Jejich noční touha po jídle je tak silná, že znovu neusnou, pokud se nenajedí. Problém ale je nejen konzumace v nevhodnou dobu, ale i jídlo, po kterém nejčastěji sahají – jde většinou o nezdravé, tučné a kalorické pochutiny, a především o sladkosti.

 

Vyhledejte odborníka dieta-nocni-prejidani-ii-sh-nahled

Trpíte-li tímto syndromem a nedokážete-li jej sama zvládnout, neváhejte vyhledat odbornou pomoc. Navštivte psychologa, upravte denní režim, máte-li problémy se spánkem, nebraňte se lékům, které vám pomohou a navodí hlubší a klidnější noční odpočinek.

 

Text: mob

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse