vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Nízkocholesterolová dieta: Jak na to?

10. září 2014

Nízkocholesterolová dieta: Jak na to?

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: cholesterol sacharidy stres ryby tuky dieta

preventan-mimiforum-banner

Máte vysokou hladinu cholesterolu? Nepodceňujte to a držte nízkocholesterolovou dietu. Poradíme vám, jak na to.

Actilac

· Obsahuje harmonický poměr kombinaci 8 kmenů mikroorganismů včetně bifidobakterií a lactobacilů.
· Obsah mikroorganismů ≥ 4×108 CFU/cps.

actilac_small

Doplněk stravy

Více ZDE

Vypravila jste se na preventivní prohlídku k lékaři. Výsledky vyšly dobře, až na jednu maličkost – máte vysoký cholesterol. Doktor vám doporučil dietu. Co tedy jíst, pokud potřebujete hladinu cholesterolu snížit?

 

Jezte vyváženě

Aby se hladina cholesterolu srovnala, je třeba začíst jíst vyváženě a pravidelně. Jídlo si rozdělte do pěti porcí, nezapomínejte na pitný režim. Je třeba vypít dva až tři litry tekutin denně (voda, minerální voda, neslazený čaj), vynechat příliš sladké a slazené nápoje, omezit alkohol.

 

Dostatek vlákniny, málo cukru

Do jídelníčku je třeba zařadit více vlákniny. Přidejte ovoce, zeleninu, celozrnné pečivo, cereálie a luštěniny. Co je naopak třeba zásadně snížit, je příjem sacharidů. Omezte sladká jídla i nápoje, cukrovinky a buchty nahraďte ovocem. Neslaďte kávu a čaj cukrem, použijte např. stévii.

 

Dobré jsou mořské ryby dieta-nizkocholesterolova-dieta-ii-sh-nahled

Kromě vlákniny do jídelníčku zařaďte vše, co obsahuje více omega3 a omega6 mastných kyselin. Ty totiž pomáhají hladinu cholesterolu snížit. Jezte mořské ryby (vhodný je např. losos či tuňák), udělejte si zeleninový salát se zálivkou ze zastudena lisovaného oleje, dopřejte si ořechy a semínka.

 

Pozor na tuk a uzeniny

Omezte příjem tučných jídel, jezte nízkotučné produkty. Maso si dopřávejte libové, vyhýbejte se smaženým pochoutkám. Vyhněte se vnitřnostem, omezte přísun veškerých uzenin. Pozor na tučné mléčné výrobky, volte light varianty. Dopřejte si též kysané mléčné výrobky. Mezi vhodné úpravy jídla patří vaření (i v páře), dušení, pečení.

 

Tipy MIMIFORA:

Jak vyzrát na vyšší cholesterol

 

-          Přidejte více pohybu. Zvlášť, pokud nesportujete a máte sedavé zaměstnání, přidejte alespoň 30 minut cvičení denně. Postačí i rychlá chůze.

-          Máte-li nadváhu, či pokud jste obézní, pokuste se jíst zdravě, hýbat se a zhubnout.

-          Výrazně omezte sacharidy.

-          Zvyšte příjem vlákniny, bílé pečivo nahraďte celozrnným. Jezte hodně ovoce a zeleniny.

-          Omezte či nejlépe zcela vysaďte ze stravy příliš mastné věci, vnitřnosti, smažená jídla, rostlinné oleje.

-          Užívejte rybí tuk, hodně jezte mořské ryby.

-          Užívejte omega3 mastné kyseliny, nebo je ve zvýšeném množství zařaďte do jídelníčku. Dopřejte si pravidelně ořechy, semena, oleje lisované zastudena.

-          Užívejte zelený ječmen. Jednou z jeho mnoha kladných vlastností je, že pomáhá srovnat hladinu cholesterolu.

-          Pozor na stres. Pokud možno se vyhýbejte stresovým situacím, výši cholesterolu jen nahrávají.

 

Text: mob

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse