uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Největší dietní chyby: Co dělám špatně, když nehubnu

21. června 2016

Největší dietní chyby: Co dělám špatně, když nehubnu

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: Sport chyby pohyb jídelníček hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Jíte málo, nesnídáte, nespíte, stresujete se, a ještě jste si vybrala špatný sport. A pak se divíte, že nehubnete! To všechno mohou být totiž důvody, proč vaše tělo stávkuje.

Diskutujte: Snažila jste se zhubnout a nešlo to? Napište nám, jaké jste dělala chyby!


Držíte dietu, snažíte se, co vám síly stačí, a stejně nehubnete. Přitom jíte málo, nebo skoro vůbec, cvičíte, nesnídáte, ani nepijete alkohol. Odborníci v tom mají jasno – pokud nehubnete, děláte někde chybu!

Trpíte podvýživou

A jak asi, když mám nadváhu, říkáte si! Jíte pětkrát denně, porce jsou jak pro mravence a kila se nehýbou. To je ale důkazem toho, že je váš jídelníček špatně sestavený. Pokud si dáváte porce příliš malé, tělo nemá na spalování dost energie – a tak prostě stávkuje. Reaguje totiž přesně naopak, než byste chtěla. Tuky, které přijme, ukládá na horší časy. Vzpomeňte si na pořady s »doktorkou Kateřinou«. U spousty lidí s nadváhou se ukázalo, že jedli natolik málo, že jejich tělo trpělo podvýživou, a díky tomu nehubli.

Nesnídáte

Vědci jednoznačně prokázali, že snídaně je zdravá. A pro správné spalování nezbytná. Když ji vynecháte, metabolismus lenoší a nespaluje tak, jak by mohl, kdybyste si ráno dopřála pořádné jídlo. Je dokonce prokázáno, že lidé, kteří správně zvolí pokrm ke snídani a vydatně se najedí, lépe hubnou než ti, kteří ho vynechávají, aby náhodou nějaké to deko nepřibrali. Snídaně by dokonce měla pokrýt 20 % denního energetického příjmu.

Přijmete víc, než spálíte

Je to jednoduché. Zkuste si pár dní zapisovat, co všechno sníte a co děláte. Zda jen sedíte v autě, nebo u počítače, či jste naopak aktivní a sportujete. Možná zjistíte, že příjem kalorií neodpovídá výdeji. Jednoduše toho sníte víc, než je vaše tělo schopno spálit. To vůbec neznamená, že byste se přecpávala. Zamyslete se ale nad tím, co jíte navíc (brambůrky, chuťovky, sladkosti), ale také co pijete. Sladké limonády a alkohol jsou pro hubnutí mor!

Pijete alkohol

Alkohol a dieta se nemají příliš v lásce. Obsahuje totiž velké množství prázdných kalorií, a hlavně u sladkých likérů není výjimkou, že takový panák pokryje až pětinu doporučeného energetického příjmu. Pokud pijete denně a více než dvě sklenky, hubnutí se dokonce může zcela zastavit. Při menším množství se pak zpomaluje.

Dostatečně nespíte

Pokud málo spíte, nemůžete se divit, že nehubnete. Je-li totiž spánku málo, tělo produkuje více inzulinu, a ten podporuje ukládání tuku. Vědci také potvrdili, že lidé, kteří spí málo, spálí mnohem méně energie. Navíc tělo začne vytvářet hormon hladu ghrelin, a výsledkem je, že máte větší chuť k jídlu a rychleji přiberete. Největší potíže hrozí, spíte-li méně než 5 hodin denně.

Stresujete se dieta-nejvetsi-dietni-chyby-ii-sh

Pokud jste neustále ve stresu a nehubnete, můžou za to hormony. Především kortizol, který se vyplavuje do krve a začne mobilizovat cukry, jejichž hladina v krvi stoupá. To způsobí, že místo enzymů spalujících tuky, začínají vládnout sacharidové enzymy a hladina cukru začne prudce klesat – a vy máte náhlý hlad. Vůlí ho jen stěží ovládnete – a sníte sladkost.

Hýbete se málo

Denně cvičíte alespoň čtvrt hodiny, a stejně nehubnete. Jenže za tím může stát příliš krátká doba cvičení. Většina z nás totiž začne spalovat tuky až po třiceti minutách zátěže. Právě proto se doporučují delší pohybové aktivity, a to v délce 45 až 50 minut.

Cvičíte špatně

Jakýkoli pohyb vede k hubnutí! Ale vůbec ne. Pokud zvolíte nevhodné cvičení, můžete paradoxně přibrat, protože ještě naberete svalovou hmotu. Pro hubnutí jsou lepší tzv. kardio cviky, tedy delší a méně intenzivní zátěž, v délce třiceti a více minut. Odborníci doporučují například spinning, rychlou chůzi, nebo jízdu na kole. Aby ale bylo hubnutí efektivní, měla byste si zjistit svou správnou tepovou frekvenci, a tu při cvičení udržovat max. na 60 %.

 

Text: lju

Foto: Shutterstock.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka33Zítra
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa