vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Nejlevnější dietní potraviny

22. ledna 2014

Nejlevnější dietní potraviny

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: vláknina minerály potraviny vitaminy hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Jaké potraviny jsou levné, a přitom zdravé a dietní? Přinášíme pět tipů, které se vyplatí vyzkoušet. 

Jíst levně automaticky neznamená jíst nezdravě. Existují totiž potraviny, které jsou zdravé, dietní a ještě k tomu za ně neutratíte velké peníze.

 

Fazole

Jsou nízkokalorické (1000–1450 kJ/100 g) a obsahují hodně vlákniny, která umí dobře zasytit. Jsou bohatým zdrojem draslíku, železa, manganu a mnoha dalších cenných látek. Jejich výhodou jsou i výborné účinky na zdraví. Podporují a upravují zažívání, snižují hladinu cholesterolu a známé jsou i jejich protinádorové účinky. Existuje několik set druhů fazolí, takže si každý může najít ten, který mu chutná a vyhovuje.

 

Brambory dieta-nejlevnejsi-dietni-potraviny-ii-sh-nahled

Mnoho žen si o bramborách myslí, že do diety vůbec nepatří, a to hlavně kvůli obsahu sacharidů. Není to ale pravda. Brambory se dají využít i při dietě, ovšem musejí se jíst v rozumném množství a úpravě. Obsahují minimum tuku, zato hodně vitaminů a minerálů. Jsou výborným zdrojem vitaminu C, draslíku, železa, jódu či hořčíku. Pokud držíte dietu, konzmujte je zásadně vařené, ochuťte trochou olivového oleje, česnekem či bylinkami. Existuje dokonce bramborová dieta, při které jíte vařené brambory 3 až 5 dní a dodržujete při tom pitný režim.

 

Vejce

Vajíčka při dietě? Ale proč ne! Existuje dokonce vaječná dieta, se kterou můžete shodit až 5 kg za týden. Stačí jíst 3 až 4 vejce denně, přidat zeleninu, ryby, nízkotučné jogurty, naopak vynechat přílohy, bílé pečivo a veškeré sladkosti. Taková týdenní dieta nejen, že prý vede k hubnutí, ale ubírá centimetry v pase. Vajíčko je málo kalorické, přitom je cenným zdrojem bílkovin a mnoha živin, je bohaté na esenciální aminokyseliny i na vitaminy. Jedno vejce, například, dodá tělu 20 % doporučené denní dávky vitaminu D.

 

Oves

Levným a skvělým pomocníkem při dietách je oves. Je cenným zdrojem vitaminů, minerálů, bílkovin i vlákniny, která je skvělá při hubnutí. Navíc posiluje imunitu, upravuje činnost trávicí soustavy, působí proti zácpám a snižuje cholesterol. Pokud držíte dietu, doporučuje se jíst drcený oves, anebo ovesnou mouku.

 

Rýže

Rýže je lehká, snadno stravitelná a obsahuje spoustu minerálů, vitaminů i vlákniny. Pomáhá čistit trávicí trakt, a tak není divu, že se oblibě těší třídenní rýžová dieta, která tělo pročistí. Zkušenosti s ní má například zpěvačka Dara Rollins. Dieta spočívá v tom, že tři dny jíte jen rýži, a to vždy jednou za měsíc. Obecně pro dietu je vhodnější rýže hnědá, která má nižší glykemický index a zasytí vás na dlouhou dobu. Proto je ideální rýže natural či neloupaná.

 

Zelí

Čerstvé kysané zelí je bohaté nejen na vitaminy, ale také na mléčné bakterie. Ty pomáhají nejen regenerovat střevní flóru, ale také urychlit trávení. Kromě toho je bohatým zdrojem vlákniny, která pomáhá zasytit, a tím i omezit chuť k jídlu. Obsažené vitaminy C a B urychlují spalování tuků. Jód pomáhá zrychlit látkovou výměnu a draslík napomáhá k tomu, aby se v těle přebytečná voda neukládala v tkáních. S oblibou se používá při dietách, populární je například tukožroutská polévka, ale i třídenní dieta s kysaným zelím.

 

Text: mob

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse