vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Nejlepší podzimní diety

25. září 2013

Nejlepší podzimní diety

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: zelí mrkev jablka Podzim hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Zelí, mrkev i jablka k podzimnímu jídelníčku patří. Jsou ale nejen zdravé, ale dá se s nimi i zhubnout. Přinášíme tři tipy na vyzkoušené podzimní diety. 

Zelná dieta

Zelí k podzimu neodmyslitelně patří. Je velmi zdravé, plné vitaminů i antioxidantů, jde  především o jeden z nejvýznamnějších zdrojů vitaminu C. Posiluje imunitu, pomáhá při zánětech a nespavosti, a hlavně – pomáhá spalovat tuky. Základem diety je speciální polévka, dostatečný pitný režim, a samozřejmě pohyb. Původně šlo o způsob hubnutí pro pacienty, kteří rychle potřebovali shodit před operací, ale záhy se stal oblíbeným u široké veřejnosti. Za sedm dní můžete shodit pět až devět kilo.

Jak na to: Zelné polévky můžete sníst každý den tolik, kolik chcete. K tomu si pak přidáváte během týdne určité potraviny. První den se jí jenom polévka a ovoce (kromě banánů). Druhý den jíte naopak zeleninu (kromě hrachu, fazolí a kukuřice). Třetí den si kromě polévky dopřejete ovoce i zeleninu, čtvrtý den alespoň tři banány a mléko. Pátý den si jídelníček obohatíte o až 30 dkg vařeného hovězího masa a až šest rajčat, šestý den o hovězí maso a zeleninu (kromě brambor) a sedmý den jíte rýži natural, neslazený ovocný džus a zeleninu.

 

MIMIFORUM zjistilo:

Jak připravit zelnou tukožroutskou polévku

Suroviny: 1 hlávka bílého zelí, 2 větší zelené papriky, 1 kg mrkve, 6 větších cibulí, 1 celer, 4 až 5 rajčat, 1 kostka zeleninového bujónu.

Příprava: Zeleninu nakrájejte na drobno, zalijte vodou a přiveďte k varu. Poté snižte teplotu a vařte ji tak dlouho, až zelenina změkne. Pro lepší chuť nakonec přidejte kostku zeleninového bujonu.

 

Mrkvová dieta dieta-nejlepsi-podzimni-diety-ii-sh-nahled

Mrkev je plná vitaminů, především je ceněná pro vysoký obsah beta-karotenu. Obsahuje éterické oleje, flavonoidy, lecitin a pektiny, působí močopudně a protizánětlivě. Zbavuje tělo toxinů a reguluje trávení. Je málo kalorická a velmi vhodná při dietách.

Jak na to: Mrkvová dieta je levná, ale poněkud jednotvárná. Pokud ji nemilujete, nebude pro vás to pravé. Existuje jak radikální, tak odlehčená forma této diety. Při první z nich jíte jen a pouze mrkev na různé způsoby a pijete mrkvové šťávy. Na snídani si můžete dát strouhanou mrkev, na svačinu se zakousnout do mrkve vcelku, k obědu si dát dietní mrkvovou polévku a po odpolední porci mrkve si dopřát třeba večerní dušenou mrkvičku. V případě odlehčené varianty můžete mrkev kombinovat s některými druhy potravin – například s libovým masem, celozrnným pečivem, mléčnými nízkotučnými výrobky, jablky apod.

 

Jablečná dieta

Jablka jsou nejen plná vitaminů, ale velmi ceněná jsou také pro vysoký obsah vlákniny. Posilují imunitu, cévy, dásně, čistí střeva. Skvělá jsou i pro hubnutí. Vědci prokázali, že lidé, kteří pravidelně jedí dvě jablka denně, jsou štíhlejší, než ti, kteří se jim vyhýbají.

Jak na to: Jablečná dieta je rychlá, účinná a zdravá. A navíc – velmi jednoduchá. Stačí, když budete během tří dnů jíst jen a pouze jablka. Množství není omezené, jen se doporučuje si je rozložit do šesti denních dávek. K tomu je třeba dodržovat pitný režim. Poslední den snězte navíc lžičku olivového oleje, která pomůže tělo zbavit zbylých škodlivin.

                                                                                                                        

Text: ino

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse