vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Nejlepší čas na cvičení: Kdy funguje nejvíc?

30. dubna 2018

Nejlepší čas na cvičení: Kdy funguje nejvíc?

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: Sport cvičení tuk hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

V kterou denní dobu je nejlepší cvičit, aby se vám lépe dařilo hubnout? Opravdu na čase tolik záleží, anebo je spíše důležitá pravidelnost? 

Když už se rozhodnete, že uděláte něco se svou postavou a začnete pravidelně cvičit, může vás napadnout otázka – Kdy je nejlepší se do pohybu dát, kdy to nejlépe funguje? Nebo je to zcela jedno, v jakou dobu cvičíme?

 

Pravidelnost je základ

Stručně řečeno, shodují se odborníci na jednom – důležitá je pravidelnost. Pokud víme, že v některou denní dobu můžeme cvičit opakovaně, vyplatí se jí držet. Je to rozhodně lepší, než se vázat na čas, který se obecně doporučuje, ale dodržet jej můžeme jen velmi zřídka. Pravidelnost je v tomto případě základ úspěchu.

 

Nejvhodnější doba: Ráno

Pokud si můžete denní režim přizpůsobit a je vám jedno, kdy se cvičením začnete, pak je velmi vhodné ráno, konkrétně v době od 7 do 9 hodin. Takové časné cvičení má mnoho výhod. Tělo skvěle nastartuje do nového dne a zlepší vám náladu, a to díky vytvořeným endorfinům. Je prokázáno, že při ranním cvičení se lépe hubne – rozproudí a zrychlí se metabolismus a tělo lépe spaluje tuky.

 

Odpolední cvičení

Pokud si ráno nejste schopna přivstat, nevadí. Cvičit můžete i odpoledne, třeba po návratu z práce. Odpolední pohyb má také výhody – zmírníte a odbouráte stres, který se ve vás za celý den nahromadil, navíc se skvěle odreagujete. U některých lidí bývá odpoledne vyšší výkonnost, než ráno, ale vše je individuální a chce to vyzkoušet. Pokud máte fyzicky náročnou práci, odpolední cvičení už pro vás může být těžké a nebudete na něj mít energii.

 

Večerní cvičení dieta-nejlepsi-cas-na-cviceni-ii-sxc-nahled

Také cvičení večer má mnoho kladů, ale i záporů. Protože je velká pravděpodobnost, že vám pravidelnou aktivitu nabourá nějaká jiná akce, můžete od něj velmi brzy upustit, anebo se mu věnovat jen zřídka. Večer se také můžete cítit příliš unavená na to, abyste se vrhla do víru sportu, místo toho si raději odpočinete doma u televize. Jste-li takový typ, raději na večerní cvičení nespoléhejte. Pokud se na něj cítíte, vězte, že není vůbec špatnou volbou. Odbourá stres, zlepší spánek a vede k uvolnění těla i mysli.

 

Anketa MIMIFORA:

Kdy chodíte cvičit vy?

 

Hana (24): „Cvičím vždy ráno. Skvěle mě to nabudí na celý den. Dřív jsem ráda déle spala, ale co jsem zkusila ranní cvičení, nedám na něj dopustit. Zatímco přítel ještě spí, já už mám za sebou cvičení, sprchu i snídani a cítím se skvěle.“

 

Zita (30): „Cvičím večer, přes den na to nemám čas. Ale protože bývám často unavená, docela to šidím. Vím, že je to chyba a dělat bych to neměla, ale vždycky se k tomu zkrátka nedonutím. Na druhé straně myslím, že lepší občas, než vůbec.“

 

Andrea (39): „Cvičím často, ale nepravidelně, podle toho, jak mi to práce dovolí. Někdy dopoledne, jindy večer. Denní dobu neřeším.“

 

Text: ino

Foto: Sxc.hu

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse