vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Nejezte po 17. hodině a další mýty o hubnutí

22. května 2013

Nejezte po 17. hodině a další mýty o hubnutí

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: light výrobky mýty jidlo tuky hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Jen málokterá žena je spokojena se svou postavou. A zvlášť před dovolenou, kdy se chystá do plavek. A tak mnoho z nich podlehne mýtům, které o hubnutí kolují – a díky nim nejen neshodí přebytečná kila, ale ještě přibere. 

Ostropestřec Farmax Plus

Ostropestřec Plus Farmax® je přírodní přípravek z rostlinných výtažků. Obsahuje standardizovaný extrakt z plodů ostropestřce mariánského a klanoprašky čínské.

ostropestrec-plus-nahled

Doplněk stravy

 

Více ZDE

Nejíst po 17. hodině, nesnídat, pít jen nápoje se sladidly. To jsou jen některé z mýtů, které o hubnutí kolují a na které je třeba si dát pozor.


Nejíst po 17. hodině dieta-nejezte-po-17-hodine-ii-sh-nahled

Nesmysl! Tedy pokud nechodíte spát »se slepicemi«. Jste-li naopak sova, která chodí na kutě pozdě v noci, je naprosto nevhodné jíst naposledy v pět odpoledne. Základem této myšlenky je totiž nejíst tři hodiny před spaním. Pokud uleháte do postele pozdě v noci a bude večeřet v pět, ke štíhlé linii si nepomůžete. Právě naopak. Naopak pokud budete hladovět do pozdních hodin, budete se nejen trápit, ale pomůžete si tím leda ke zpomalení metabolismu a paradoxně ke kilům navíc. Jíst byste neměla tři hodiny před spaním, nikoli v pět hodin večer. Někteří odborníci dokonce mluví jen o dvou hodinách.


Nesnídat

Velký omyl! Je vědecky prokázáno, že lidé, kteří vynechávají snídani, mnohem hůře hubnou než ti, kteří si ráno dopřejí vydatné jídlo. Snídaně je totiž základem a měla by tvořit až 20 % denního energetického příjmu. Abyste si ale udržela štíhlou linii a dobré zdraví, není jedno, co jíte. Správně složená snídaně by měla obsahovat kvalitní bílkoviny, ale i sacharidy, a právě proto se doporučují mléčné výrobky, například jogurt nebo sýr v kombinaci s celozrnným pečivem či müsli. Pamatujte, že snídaně by měla být základem dne a vynechávat se nevyplatí.


Jíst jen výrobky light

Hlavní chybou, kterou řada lidí dělá je, že má u výrobků light pocit, že jsou zdravé, nízkotučné a nízkokalorické. A tak jich může vlastně sníst mnohem víc – a vůbec nepřibere. To je ovšem další omyl. Light výrobky sice často obsahují méně tuku, ale za to více soli a cukru. Je proto důležité číst etikety a sledovat složení. A hlavně – nepřejídat se jich.


Pít jen nápoje s náhradními sladidly

Ne. Pokud chcete zhubnout, nejlepší je čistá neperlivá voda. Nápoje s náhradními sladidly sice obsahují minimum kalorií, ale neměly by být stálou a jedinou součástí pitného režimu. Často obsahují aspartam, jehož nadměrná konzumace bývá mnohdy spojována se závažnými chorobami (např. rakovinou mozku). Také se o něm ví, že podporuje chuť k jídlu. A to při dietě ideální není.


Držet hladovku je zaručený recept na hubnutí

Nikoli. Pokud radikálně omezíte příjem potravy, nebo ji vynecháte úplně, tělo zareaguje po svém. Zažije šok a začne si dělat zásoby na horší časy. Dosáhnete tak pouze zpomalení metabolismu a hubnutí nikoli tuku, ale svalové hmoty. Navíc když se po skončení hladovky vrátíte k normální stravě, dostaví se jo-jo efekt. A je tu ještě jedna věc – hrozí nemalé zdravotní problémy.


Vynechat tuky

Ne! Aby mohl organismus fungovat správně, potřebuje mít komplexní stravu. Tuky potřebuje například pro vytváření energie, ochranu orgánů, opravu tkání a jsou nezbytné i pro příjem vitaminů rozpustných v tucích. Proto by měly být v jídelníčku zastoupeny minimálně z 20 %, nejlépe z 25–30 %. Je také třeba dbát na jejich správné zastoupení. Dva díly by měly tvořit tuky nenasycené, jeden díl pak nasycené.

Text: ino
Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse