uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Nadváha: Přibrala jsem po porodu!

16. března 2016

Nadváha: Přibrala jsem po porodu!

Kategorie: Zdraví a krása, Připojené tagy: oblčení hračky oblečení hygiena porod pohyb kila nadváha kosmetika jídelníček

preventan-mimiforum-banner

Ne každá žena má to štěstí, že se záhy po porodu vrátí na svou původní váhu. Ne každá totiž kojením hubne. Co dělat, když vás trápí špeky a kila navíc? Jak se dostat zpět do formy?

„V těhotenství jsem přibrala přes dvacet kilo, po porodu mi jich čtrnáct zůstalo. Nemůžu se na sebe ani podívat. Byla jsem dřív štíhlá a měla pěknou postavu. Ale teď? Všude špeky, vystouplé břicho, velká prsa – je mi z toho zle. Mám rok po porodu a kila dolů nejdou, i když jsem dlouho kojila. Všichni říkají, jak se při kojení hubne, ale já ještě spíš přibírala," svěřuje se se svým trápením čtenářka Jaroslava (32).

Neforemná postava a kila, která nejdou dolů…

Podobné problémy trápí většinu žen. I když byly do té doby štíhlé a měly pěknou postavu, po porodu došlo k radikální změně – boky jsou širší, břicho vystouplé, prsa neforemná a zadek byste raději neviděla… Ne každá má to štěstí a brzy se vrátí do původní formy. „Jsem po porodu dva roky a stále mám deset kilo navíc. Snažím se jíst zdravě, ale na cvičení nemám sílu. Celé dny běhám za synem a docela mě to vyčerpává," říká další čtenářka Evelína (29). „A mám kamarádky, které jsou na tom podobně," dodává.

Zdravý jídelníček a pohyb: To zabírá!

Držte dietu, upravte jídelníček, cvičte. To jsou nejčastější rady, které uslyšíte, pokud si postěžujete, že chcete zhubnout. Jenže to není tak jednoduché. Běhání kolem malého dítěte dokáže pořádně vyčerpat (a je jedno, zda má měsíc nebo dva roky) a vy, pokud budete hladová, nebudete mít kde brát energii, budete podrážděná a nepříjemná. Po celodenní péči o malou ratolest má navíc jen málokterá maminka ještě sílu, zajít si zacvičit. A pokud kojíte, je dieta zcela nevhodná. Co tedy dělat, abyste ze sebe měla lepší pocit a shodila pár kilo, pokud nejdou dolů kojením? Jedno je jasné – nejefektivnější je kombinace zdravé stravy a pohybu.

3 tipy, jak hubnout po porodu

Upravte životosprávu

Jezte pět až šestkrát denně v menších dávkách, zvyšte podíl ovoce a zeleniny ve stravě, přidejte více zakysaných mléčných výrobků s obsahem probiotik, které pomohou upravit trávení. Omezte bílé pečivo, buchty, koláče a jiné sladkosti. Jezte hodně melounu – obsahuje hodně vody a tělo zároveň hydratuje.

Přidejte pohyb s miminkem

Ne každá maminka je zdatná sportovkyně, která za měsíc po porodu už cvičí aerobik. Pokud k nim také nepatříte, zkuste najít pohybovou aktivitu, při které můžete trávit čas s miminkem. Ideální je rychlá chůze s kočárkem, plavání nebo přímo cvičení určené pro matky s malými dětmi. V období kojení se nedoporučují vyčerpávající pohybové aktivity, jako například běh. Naopak můžete zkusit relaxační cvičení, jógu, jízdu na kole či rotopedu, pilates apod. Spoustu z nich můžete cvičit sama doma, zatímco dítě spí.

Dostatečně pijte

Správný pitný režim je základ. Pokud budete pít málo, bude vaše tělo zadržovat vodu a vy budete spíše nafouklá, než abyste shodila vytoužená kila. Pijte alespoň dva litry tekutin denně (v době kojení ještě více), hlavně vodu, minerálky, neslazené čaje, ředěné ovocné šťávy. Pozor na slazené nápoje a limonády, obsahují totiž velké množství zbytečných kalorií, které tak zbytečně přijímáte.

Tipy MIMIFORA

Jak hubnou celebrity

Úprava jídelníčku

Kate Hudson, Catherine Zeta-Jones

Obě herečky se shodují v jednom – kila po porodu shodily úpravou jídelníčku. Výrazně snížily příjem karbohydrátů (pečivo či těstoviny), naopak zvýšily příjem proteinů (drůbeží maso, ryby). Zkuste to jako ony – omezte pečivo, bagety, buchty a sladkosti a raději si dejte zeleninový salát s kuřecím masem.

Jóga

Gwyneth Paltrow, Madonna

Jóga je skvělou aktivitou nejen pro čerstvé maminky. Například herečka Gwyneth Paltrow se svěřila v jednom rozhovoru, že kila navíc po porodu jí pomohlo shodit právě cvičení jógy, díky které se dostala také zpět do dřívější formy. Stejnou zkušenost má i Madonna a obě svorně radí – chce to jen vydržet a mít disciplínu, pak už to půjde samo.

Text: mob

Foto: Ingimage.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka3323.08.
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa