darkove-baleni

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Lepší spánek: Co pomáhá na nespavost!

25. února 2016

Lepší spánek: Co pomáhá na nespavost!

Kategorie: Zdraví a krása, Připojené tagy: triky nespavost spánek stres problémy

preventan-mimiforum-banner

Problémy se spánkem má každý třetí člověk! Většinou trápí spíše ženy. Jsme-li permanentně nevyspalí, může nám to přivodit řadu zdravotních potíží. Přitom může pomoci tak málo…

Občasné problémy se spánkem má téměř každý. Stres, potíže v práci, s dětmi či v partnerství nám totiž ke klidnému spaní zrovna nepomáhají. Jenže pokud vás nespavost trápí dlouhodobě, je třeba ji začít řešit – lidem, kteří jsou permanentně nevyspalí, totiž hrozí dvojnásobné riziko srdečních chorob, třikrát častěji mívají bolesti hlavy, a dokonce čtyřikrát více propadají depresím. A kromě toho se rapidně snižuje jejich pracovní výkonnost.

Spíme o 1,5 hodiny méně, než máme

Nespavost je nejčastější spánkovou poruchou a trápí přibližně 30 % lidí – tedy téměř každého třetího člověka. Z větší části s ní mívají problémy ženy, muži spí obvykle lépe. I když je to individuální, průměrně by člověk měl spát 7 až 8,5 hodiny denně. Jen málokomu se to však daří dodržet. Podle průzkumů spíme o 1,5 hodiny méně, než bychom měli, protože zkrátka nestíháme, případně nemůžeme usnout a ráno časně vstáváme do práce. Jenže ne nadarmo se říká: »Dobrý spánek – půl zdraví«.

Triky pro lepší spánek

Pokud u vás problémy se spánkem přetrvávají dlouhodobě, je na čase navštívit lékaře. Pokud jde jen o přechodný problém, můžete zkusit pár následujících triků.

Dodržujte spánkovou hygienu

Abyste měla skutečně dobrý a nerušený spánek, vyplatí se dodržovat základní pravidla spánkové hygieny.

● Pokud je to možné, choďte spát a vstávejte ve stejnou dobu.

● Před spánkem nejezte těžká jídla, nepřejídejte se, ve větším množství nepijte alkohol, kávu, čaj s kofeinem, energetické či kolové nápoje. Doporučený odstup jsou alespoň čtyři hodiny.

● Bezprostředně před spaním se nedoporučuje ani výraznější pohybová aktivita, maximálně klidná procházka.

● Spěte v dobře vyvětrané, nepřetopené místnosti (doporučená maximální teplota je cca do 21 stupňů Celsia, což se zvlášť v létě jen těžko dodržuje).

● Před spaním (ani v noci při probuzení) nekuřte.

● Odborníci doporučují spát v tiché místnosti, pokud možno bez přítomnosti televize, počítače a dalších rušivých elementů.

Čaje a tablety pro lepší spaní

Trápí vás nespavost i přes to, že dodržujete základní pravidla spánkové hygieny? Pak můžete zkusit bylinky. Jejich výhodou je hlavně to, že jsou čistě přírodní, nejsou návykové a pomohou vám ke zklidnění a ke kvalitnějšímu spánku. Na výběr máte jak čaje, tak doplňky stravy určené speciálně pro lepší spánek. Výhodou tablet je, že vás v noci nebude budit plný močový měchýř, jako když před usnutím vypijete šálek čaje.

Bylinky pro klidný spánek

Jaké bylinky ale vybrat, aby byl spánek kvalitnější? Všeobecně známou je meduňka, uklidňující účinky má také třezalka tečkovaná. Stále více se mluví o kozlíku lékařském, který dokáže zklidnit organismus a krásně ukolébat ke spánku. V zahraničí jej proto lékaři považují za oficiální prostředek k navození spánku a k celkovému uklidnění. Mnohem méně se ví o šišáku bajkalském, který se přitom v přírodní medicíně používá už přes dva tisíce let. Doporučuje se při stresu, depresi a nervovém vypětí. Výborně pomáhá navodit klidný spánek. V neposlední řadě dokáže k příjemnému spaní přispět i levandule.

Text: mob

Foto: Ingimage.com

 

Navšivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi
19:26 07.10.2016 - Danivels -

Ajakasi

Dnes to ani bez jednoho nejde

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Lucie
lussy01.12.
Alexandr
skyline02.12.
Adam
KarelDnes
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa