vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Lehký letní jídelníček: Co jíst a co ne

26. června 2013

Lehký letní jídelníček: Co jíst a co ne

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: ovoce léto potraviny jídelníček dieta zelenina

preventan-mimiforum-banner

V létě máme menší chuť na jídlo, a tak je dobré toho využít – a začít hubnout. Některé potraviny se hodí jíst více, jiné vynechat. Zjišťovali jsme, které to jsou. 

Léto je ideálním obdobím na hubnutí. V horkých dnech máme menší hlad a jíme méně. Všude kolem je spousta čerstvého ovoce a zeleniny, a tak není problém zvýšit její příjem. Navíc máme velkou motivaci – v plavkách, ale i letních šatech, chceme zkrátka vypadat dobře. Co tedy v létě jíst, a čemu se naopak vyhnout?


Čemu se vyhnout

-    Tučným a mastným jídlům. Zbytečně zatěžují trávení i celý organismus, cítíme se po nich nafouklé, ale i unavené. Navíc v horku si tělo s nimi umí hůř poradit, než v chladných dnech.

-    Omáčky a polévky. Na léto jsou příliš syté a vydatné, tělo zbytečně zahřívají a unavují. Především smetanovým a zasmaženým polévkám a omáčkám je lepší se vyhnout. Lehká zeleninová polévka může posloužit jako hlavní chod, příjemně osvěží některá ze studených polévek.

-    Sladkostem a sladkým nápojům. Po cukru se nejen tloustne, ale sladká jídla v létě tělo příliš prohřívají, přitom nedodají energii, kterou potřebuje. Vhodné nejsou ani přeslazené limonády, po kterých máme ještě větší žízeň a do těla dostáváme zbytečné kalorie navíc.


Co jíst dieta-lehky-letni-jidelnicek-ii-sh-nahled

-    Ovoce a zeleninu. Výhodou léta je velký výběr a dostatek čerstvého ovoce i zeleniny všude kolem. Dát si v horku zeleninový salát místo oběda je výborný nápad. Pochutnáte si a tělu prospějete. Pozor ale na některé druhy ovoce, které mohou obsahovat příliš cukru. Raději jejich konzumaci směřujte do dopoledních hodin. Naopak zeleniny si můžete dopřát neomezené množství. Je zdravá, a také málo kalorická.

-    Mléčné výrobky. Jogurty, které si můžete smíchat s čerstvým ovocem, by v letním jídelníčku neměly chybět. Ještě lepší jsou zakysané mléčné výrobky, které nejen osvěží, ale i podpoří trávení. Tělu dodají »přátelské« bakterie, které jsou důležité pro správné fungování střev, a tím i pro posílení imunity.

-    Libové maso. Drůbeží maso a ryby jsou v létě velmi vhodné. Ideální bude, pokud je zkombinujete se zeleninou a připravíte dietní a zdravý oběd.


Tipy MIMIFORA:
3 potraviny, které v létě nevynechejte

-    Kukuřice. Je málo kalorická, zato velmi zdravá. Obsahuje antioxidanty lutein a zeaxanthin, které jsou nezbytné pro dobrý zrak, a také karotenoidy, které podporují opálený vzhled pokožky. Je také zdrojem dalších vitaminů, minerálů i vlákniny.

-    Třešně. Jsou nejen dobré, ale i velmi zdravé. Pomáhají tělo čistit a odstraňovat toxiny z těla, mají mírně projímavý i močopudný účinek. Obsahují vitaminy i minerály, jsou nízkokalorické a najdeme v nich 80 % vody. Jsou oblíbenou součástí diet.

-    Rajčata. Jsou plná vitaminů a cenných látek. Obsahují hodně vody a chromu, který pomáhá udržovat hladinu krevního cukru, a přitom mají minimum kalorií. Mají mírný močopudný účinek a díky vysokému obsahu vlákniny umějí zasytit. Zlepšují fungování trávicí soustavy a díky vysokému obsahu vody tělo zároveň hydratují.

Text: asm
Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse