uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Kojení: Proč někdo hubne a někdo ne

19. června 2017

Kojení: Proč někdo hubne a někdo ne

Kategorie: Děti a rodina, Připojené tagy: kojení cvičení hubnutí dieta miminko

preventan-mimiforum-banner

Většina žen se těší na to, že během kojení zhubne. Jen tři čtvrtiny však mají to štěstí a kila dolů jim skutečně jdou. Čtvrtina buď váhu nezmění, anebo ještě přibere!

Říká se, že se při kojení hubne. A většina maminek to jen potvrzuje. Při kojení se jim často podaří zhubnout na původní váhu bez problémů. Jenomže aby to nebylo tak snadné, neplatí to u všech. Zhruba čtvrtina žen má opačnou zkušenost – kojí ve dne i v noci, ale váha se u nich drží a dolů nejde ani trochu. A některé maminky dokonce ještě přiberou!

 

Nezhubla jsem, ale přibrala!

„V těhotenství jsem nabrala přes 20 kg. Osm šlo dolů hned po porodu a já doufala, že zbytku se zbavím kojením. Jenže to byl omyl. Zatímco kamarádky krásně hubly, mě se váha nejen držela, ale ještě jsem další tři kila přibrala. Přitom jsem se snažila jíst zdravě, vynechala sladkosti, pořád běhala kolem miminka a domácnosti, kojila. Nezhubla jsem ani kilo a jsem z toho nešťastná. Je to pěkně nespravedlivé, že někdo hubne a jiný vůbec ne,“ svěřuje se Zita (35).

 

Hubnutí u kojení neplatí vždy deti-a-rodina-kojeni-ii-sh-nahled

Kojení je pro maminku velmi náročné a znamená velký energetický výdej. To je také důvod, proč jdou kilogramy většinou samy dolů. Bohužel ne u každé ženy to funguje, a tak se mnohé s váhou navíc trápí ještě dlouho po porodu. Některým z nich se pak podaří zhubnout až po ukončení kojení, jiné s váhou bojují dál. Může to být dáno i věkem, protože po třicítce se metabolismus zpomaluje a obecně platí, že se hubne mnohem hůře. V takovém případě je idelní vyhledat výživového poradce a nechat si sestavit jídelníček na míru.

 

MIMIFORUM zjistilo:

Diety a cvičení při kojení

 

-          Hubnutí během kojení by mělo být velmi pozvolné, cca 1 až 2 kg měsíčně.

 

-          Redukční diety se rozhodně nedoporučují. Je to i z toho důvodu, že rychlým shazováním kilogramů se v těle odbourávají toxické látky, a ty přecházejí do mateřského mléka. Navíc se pro miminko nepříznivě mění poměr tuku v mateřském mléce. Pokud kojíte, jezte zdravě, lehce cvičte, ale nikdy nedržte radikální diety.

 

-          S náročnějším cvičením nezačínejte dříve než tři měsíce po porodu. Pozor ale na to, že po intenzivnějším cvičení se do mléka vyplavuje kyselina mléčná, která mu může změnit chuť. Miminko pak může mateřské mléko odmítat. Je proto vhodné kojit s odstupem po cvičení, ideálně 1,5 hodiny.

 

-          Vhodnější než náročné sportovní aktivity jsou při kojení svižné procházky, plavání či jízda na kole. Můžete také lehce posilovat, například problematické břišní svaly.

 

Text: ino

Foto: Shuttestock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka3323.08.
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa