banner-maxicor-miniforum-809x292

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Koenzym Q10 a jeho účinky v lidském těle

23. listopadu 2016

Koenzym Q10 a jeho účinky v lidském těle

Kategorie: Zdraví a krása, Připojené tagy: přírodní koenzym q10 co je koenzym q10 koenzym q10 v potravinách koenzym q10 zkušenosti koenzym q10 recenze koenzym q 10 koenzym q10 účinky koenzym

preventan-mimiforum-banner

Koenzym Q10 a jeho účinky v lidském těle. Proč ho tolik potřebujeme? Co jsou to koenzymy a proč jsou pro lidské tělo tak důležité? Jedná se o látky nebílkovinné povahy, které slouží pro přenos atomů či elektronů mezi jednotlivými odlišnými enzymy. Mezi nejznámější patří koenzym Q10. Zásadně se podílí na zdraví každého člověka.

Koenzym Q10 přeměňuje energii z potravy na energii, kterou potřebuje každý živý organismus (ATP – nukleotid důležitý pro funkci buněk). Proto se nejvíce vyskytuje v srdci, játrech a plicích. Tyto orgány totiž spotřebují nejvíce energie. Kromě toho ještě chrání tělo před volnými radikály, je antioxidantem. kq10

Koenzym Q10 – účinky:

  • Zvyšuje obranyschopnost organismu
  • Uplatňuje se při léčbě kardiovaskulárních chorob
  • Zpomaluje změny v organismu způsobené stárnutím
  • Preventivně působí proti rakovině
  • Podporuje regeneraci dásní
  • Využívá se při léčbě vysokého tlaku
  • Pomáhá při chronické únavě
  • Pomáhá hubnout

Jak si zajistíme dostatečný přísun koenzymu Q10

Zčásti si koenzym Q10 syntetizuje samo tělo. S přibývajícím věkem (již od 30. roku života) však tato schopnost klesá a produkujeme ho méně a méně. Koenzym získáváme také v potravě. Nejbohatší na koenzym Q10 je maso, mořské ryby a plody, kukuřice, špenát, sezamový a řepkový olej. Nejrůznějšími úpravami jídla a nevhodným skladováním se však mnoho koenzymu Q10 ztrácí a my tak přicházíme o velmi důležitý vitamín. Pokud si však budete vybírat kvalitní potraviny, můžete koenzym Q10 doplňovat zcela přirozeně.

Kdo potřebuje doplňovat Q10 nejvíce

Lidé nad 30 let, sportovci, kuřáci a ti, kteří jsou vystaveni dlouhodobému stresu a fyzické námaze, potřebují doplňovat koenzym Q10 ještě jinak. Jeho denní dávka by měla být 10 až 30 mg. Potravinové doplňky s obsahem Q10 doporučujeme také lidem s kardiovaskulárním onemocněním, vysokým tlakem a nemocnými játry. Hladinu koenzymu Q10 mohou snižovat také některé léky, např. na cholesterol.

Nedostatek koenzymu Q10 se projevuje:

  • Zvýšenou únavou, poklesem výkonnosti
  • Sníženou odolností organismu vůči vnějším vlivům (náchylnost k nemocem)
  • Má vliv na činnost srdce i u zdravých lidí, natož u těch oslabených

Koenzym Q10 je jedním z nejsilnějších antioxidantů a tělo se jím brání proti působení volných radikálů. Tomu jsme vystaveni nejvíce ve stresu, při nemoci.

 

Doporučujeme doplňky stravy:

                         q-max-active-60-cz-nahled

Q Max Active® >>

  • 30 mg redukované formy koenzymu Q10 s 8× vyšší dostupností
  • Okamžitě využitelný pro organismus
  • Doporučené užívání: 1–2 tobolky denně
  • Doplněk stravy

 

q-max-60-cz-3d-nahled  

Q Max® >>

  • 60 mg fermentovaného koenzymu Q10
  • Doporučené užívání: 1 tobolka denně
  • Doplněk stravy

 

 

 

 

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Lukáš
Magda4417.05.2018
Xaverius
Soběslav
stefanZítra
Dítě Uživatelka Termín
Karel
Karla
Karla18.04.2018
Gabriella
kdfin08.02.2018
Saskie
Stela
stefan24.01.2018
Dítě Uživatelka Datum
Martin
jarinka26.06.
Přemysl
jesenka3323.08.
Ondřej
Uzlíček10.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa