vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Klasické vánoční menu v dietním kabátě

11. prosince 2013

Klasické vánoční menu v dietním kabátě

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: bramborový salát Štědrý večer kapr menu dieta polévka

preventan-mimiforum-banner

Milujete tradiční vánoční menu, ale hubnete či držíte dietu? Abyste se ho nemusela vzdát, přinášíme několik rad, jak jej připravit v dietnějším kabátě.

Rybí polévka a kapr s bramborovým salátem – to k Vánocům prostě patří. Zde je pár tipů, jak menu připravit lehčí a méně kalorické.

 

Rybí polévka

Tradiční rybí polévka by neměla na sváteční tabuli chybět, ani pokud držíte dietu. Sama o sobě příliš kalorická není, a tak se nemusíte bát, že by vaše linie utrpěla. Aby byla maximálně dietní, nedělejte klasickou zásmažku na másle, ale raději ji zahustěte pomocí zeleniny. Držíte-li dietu, vynechejte také osmažené houstičky na másle. S nimi totiž kalorická hodnota polévky prudce stoupá.

Kalorická hodnota: s jíškou a houstičkou – 600 kJ/ porce

 

Recept MIMIFORA:

Lehká rybí polévka

Co je potřeba: 1–3 hlavy z kapra a rybí vnitřnosti, 6 dcl vody, sůl, nastrouhaná kořenová zelenina, 2 lžíce dětské krupičky, 1 lžíce smetany

Jak na to: Rybí hlavy a vnitřnosti vložíme do vody, osolíme, uvedeme do varu a uvaříme. Vývar slijeme, přidáme do něj nastrouhanou kořenovou zeleninu a povaříme. Na pánvi nasucho upražíme krupičku, vsypeme ji do rybího vývaru se zeleninou a povaříme asi 10 minut. Do hotové polévky můžeme vmíchat lžíci smetany.

 

dieta-klasicke-vanocni-menu-ii-sxc-nahled Bramborový salát

Nejlépe sice chutná poctivý s majonézou, ale jeho kalorická hodnota je hodně vysoká. Pokud chcete mít bramborový salát dietní, zvyšte podíl zeleniny. Vynechejte vajíčka a uzeninu a klasickou majonézu nahraďte bílým light jogurtem. Lze vynechat i ten. Někomu chutná i samotná zelenina.

Kalorická hodnota: až 880 kJ/ porce v poctivé verzi s majonézou

 

Recept MIMIFORA:

Dietní bramborový salát

Co je potřeba: 1 kg brambor, 400 g mrkve 300 g celeru, 300 g petržele, 250 g sterilovaného hrášku, 100 g pórku, sůl, ocet.

Jak na to: Brambory uvaříme ve slupce. Mrkev, celer a petržel pak v octové vodě se solí. Měkkou zeleninu nakrájíme na kostičky. Uvařené brambory necháme vychladnout, a pak je oloupeme a nakrájíme na malé kousky. Smícháme je s uvařenou zeleninou a sterilovaným hráškem. Dochutíme solí, zamícháme, necháme odležet a podáváme.

 

Kapr

Samotný kapr sice příliš kalorický není, ale štíhlé linii neprospěje díky tradiční úpravě – smažení. Pokud držíte dietu, zkuste raději jiný způsob. Můžete jej péct s bylinkami v alobalu, na víně či na kmíně. Pokud si smaženého kapra neodepřete, vždy ho smažte na čerstvém tuku – ideálně na olivovém oleji, a jakmile je hotový, odsajte mastnotu do ubrousku, anebo jej na vteřinu ponořte do vroucí vody.

Kalorická hodnota: cca 986 kJ/ porce (smažený)

 

Recept MIMIFORA:

Kapr ve vinné páře

Co je potřeba: porce kapra, bylinková sůl, červené víno (cca 150 ml na 4 porce), 50 g másla, rozmarýn, tymián, šalvěj, petržel.

Jak na to: Jednotlivé porce kapra ochutíme bylinkovou solí. Do hrnce dáme víno a čerstvé bylinky, přivedeme k varu, kapra vložíme na napařovací mřížku a v páře vaříme zhruba 10 min. Hotové potřeme máslem, posypeme petrželkou a podáváme s vařeným bramborem.

 

Text: ino

Foto: Sxc.hu

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse