uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Jo-jo efekt: Tipy, jak se mu vyhnout

17. března 2017

Jo-jo efekt: Tipy, jak se mu vyhnout

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: jo-jo efekt štíhlá linie cvičení hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Jo-jo efekt patří k postrachům žen. Po trápení dietami a hladovění se totiž často stává, že se kila vrátí zpět, a to ještě ve větší míře. Jak se mu vyhnout?

Postrach všech žen, které se trápí dietami. To je jo-jo efekt. V praxi to znamená, že kilogramy, které jste hubnutím pracně shodila, se po skončení diety vrátí zase zpět. A ještě ve větší míře, než předtím. 

Během týdne jsem měla vše zpět!

„Potřebovala jsem rychle zhubnout do plavek, a tak jsem se vrhla do jedné drastické diety. Šlo v podstatě o hladovku, nejedla jsem skoro nic, jen pila. Za dva týdny jsem shodila šest kilo a byla šťastná. Ovšem jen chvíli. Na dovolené jsem opět začala jíst a během týdne jsem všechno měla zpět a ještě dvě kila navíc! K tomu se mi udělaly špeky na břiše. Už nikdy bych do takového diety nešla. Může se to vymstít i zdravotně. Mojí kamarádce se po takové dietě rozjela rakovina,“ mluví o své zkušenosti Laďka (34). dieta-jak-se-vyhnout-jo-jo-efektu-ii-sh-nahled

Zákeřný jo-jo efekt

Jo-jo efekt se nejčastěji objevuje tehdy, pokud se snažíte zhubnout rychle a radikálně. Drastické diety a hladovky totiž vedou k tomu, že se metabolismus začne zpomalovat. Tělo, trápené hladověním, si schovává zásoby na horší časy. Vy stále ubíráte ze své stravy a hubnete, ovšem nikoli tuky, ale svaly. Jakmile totiž dietu ukončíte a začnete se normálně stravovat, letí váha opět vzhůru. A tukové polštářky jsou zpět. Často ještě ve větší míře, než předtím.

MIMIFORUM doporučuje:
Jak se vyhnout jo-jo efektu?

– Hubnout pozvolna a zapomenout na drastické diety. Nedoporučuje se hubnout více než 0,5–1,5 kg týdně (dle hmotnosti, věku apod.).
 – Ideální variantou je nechat si vypracovat plán od výživového poradce.
 – Jíst pravidelně, v malých porcích pětkrát denně.
 – Dodržovat pitný režim, vypít 2–3 litry tekutin denně.
 – Cvičit. To je víc než důležité, protože posilujete a zpevňujete svaly, a naopak podporujete spalování tuků.
 – Mít správně složený jídelníček. Nejde totiž jen o počet kalorií, které přijmete, ale o vhodný poměr bílkovin, tuků a sacharidů. Ideálně ve složení 30 %, 20 % a 50 %.
 – Nevrátit se ihned po skončení diety k běžné stravě. Je třeba upravit jídelníček, přidávat postupně, a pokud možno jíst i nadále zdravě v menších porcích během dne.

MIMIFORUM zjistilo:
Jo-jo efekt je zdravý!

Odborníci přišli se zajímavou zprávou. Podle nich je hubnutí a přibírání mnohem zdravější, než zatěžování těla nadbytečným tukem. Výzkum provedený na myších jasně dokázal, že ty, které průběžně držely dietu, žily o 25 % déle než ty, které se nikdy nepokoušely zhubnout. Navíc myši, které byly vystaveny jo-jo efektu, měly mnohem nižší pravděpodobnost onemocnění cukrovkou, infarktem a rakovinou.

Text: asm
Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka33Zítra
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa