vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Jarní únava: Jak na ni vyzrát?

23. března 2015

Jarní únava: Jak na ni vyzrát?

Kategorie: Téma týdne, Připojené tagy: únava jaro Sport energie sex pohyb Slunce

preventan-mimiforum-banner

S jarní únavou se potýká velké množství lidí, a hlavně žen. Ty totiž trápí až čtyřikrát častěji! Jak na ni vyzrát, když se objeví i u vás?

Po dlouhé zimě, pošmourných dnech a chladu konečně přichází jaro. Energie budeme mít na rozdávání, myslíme si. Jenže to nemusí být tak docela pravda. Tělo je po zimě vyčerpané, a tak se může stát, že místo síly se dostaví jarní únava. Jak na ni vyzrát?

 

Únava, neklid a nezájem

Jste unavená, otrávená, nemáte na nic náladu. Všechno vás štve, nic vás nebaví. Nejradši byste pořád spala, ale ani to vám nepřinese kýžený pocit odpočinku. Jste podrážděná, na druhé se utrhujete a není s vámi k vydržení. Cítíte se takto? Pak je pravděpodobné, že jste obětí jarní únavy.

 

MIMIFORUM zjistilo:

Hlavní příznaky jarní únavy

-          Stálá únava, a to i po probuzení či relaxaci.

-          Podrážděnost, apatie, náladovost.

-          Bolesti hlavy, i očí.

-          Nezájem o práci a koníčky, nechuť do dělání čehokoli.

-          Neklid až agrese.

-          Bušení srdce.

-          Lámavé vlasy a nehty, suchá kůže.

-          Nechuť k sexu.

 

tema-tydne-jarni-unava-ii-sxc-nahled 3 klíče proti jarní únavě

Za většinou potíží stojí nedostatek slunce během zimy, vitaminů a pohybu. A právě to jsou tři hlavní klíče, které vám od únavy pomohou.

 

1. Vyrazte ven

Běžte ven, i když se vám nechce. Hlavně ve chvílích, kdy je hezky a svítí slunce. Chybí vám nejen vitamin D, ale i hormon štěstí, serotonin, který se v těle vytvoří právě při pohybu na čerstvém vzduchu – a na slunci. Právě to vám dodá energii, kterou potřebujete. Pamatujte ale, že jedna krátká procházka nepomůže. Choďte ven pravidelně, vyrazte do parku či do lesa. Alespoň třicet minut denně věnujte venkovním aktivitám.

 

2. Sportujte

Nepatříte-li mezi vášnivé sportovkyně, je jasné, že po zimě se vám příliš pohybovat nechce. Překonejte to a začněte cvičit. A nejlépe venku. Jděte si zaběhat, nebo zkuste alespoň rychlou chůzi na čerstvém vzduchu. Velmi oblíbený je také nordic walking, který můžete zkusit s kamarádkou či s partnerem. Je jedno, jakou aktivitu vyberete, ale věnujte se pohybu. Hormonu štěstí i energie budete mít rázem více!

 

3. Jezte vitaminy

V boji s jarní únavou pomáhá také správně složená strava. Tělo potřebuje více vitaminů, než dřív. Hlavně vitaminy C, A, D, dále minerály, jakou jsou selen a zinek. Jezte hodně ovoce a zeleniny, jezte ryby, dýňová semínka, vejce i plody moře. Vyvarujte se sladkostem, tučným a mastným jídlům. Ráno vypijte sklenici vody s vymačkaným citronem, skvěle vás nastartuje do nového dne!

 

Text: mob

Foto: Sxc.hu

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse