banner-maxicor-miniforum-809x292

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Jarní dieta: Jak shodit kila navíc

27. března 2016

Jarní dieta: Jak shodit kila navíc

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: vláknina jaro pitný režim Sport pohyb hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Na jaře se podle odborníků nejlépe hubne. Metabolismus se zrychluje, tělo se probouzí a pěkné počasí nás láká ke sportovním aktivitám v přírodě. Abyste ale shodila přebytečná kila, je třeba dodržet pár základních pravidel. 

Diskutujte: Začínáte s příchodem jara hubnout a daří se vám to?


Na jaře se hubne mnohem lépe a rychle než v zimě, říkají odborníci. A tak pokud jste si přes zimu nashromáždila přebytečná kila, je na čase s tím něco udělat. Organismus se probouzí ze zimního spánku a metabolismus se zrychluje. Navíc nás motivuje i fakt, že se více odhalujeme, a tak nechceme okolí ukazovat pneumatiky kolem pasu či jiné nevzhledné špíčky. Zkrátka jaro je ten pravý čas, kdy s hubnutím začít.

Nedržte diety, změňte jídelníček

Možná se právě poohlížíte po nějaké drastické dietě a přemýšlíte, do které se pustit, abyste co nejrychleji a nejvíce zhubla. To ale není dobré. Jednostranné diety mohou způsobit zdravotní problémy, navíc po jejich skončení dojde většinou k jo-jo efektu, a tak máte zpět ještě více kilo, než jste měla na začátku. Co ale pomůže, je změna životního stylu a pohyb. Na jaře je to mnohem jednodušší. Můžete se věnovat sportovním aktivitám v přírodě na vzduchu, čerstvé ovoce a zelenina je mnohem dostupnější a po lehčím jídle se cítíme svěžeji a lépe.

MIMIFORUM zjistilo:

4 jarní pravidla hubnutí

1. Udělejte si detoxikaci organismu

Jaro je tím pravým obdobím, kdy by se měla provést detoxikace organismu. Zbaví tělo škodlivin, dodá mu energii a nastartujte na následné hubnutí a zdravý jídelníček. Vyzkoušet můžete některý z detoxikačních programů, které se pohybují v délce od 3 dnů do 28 dnů, anebo si udělat krátký půst. Ten se drží od 36 hodin do 3 dnů, což je maximum v té nejradikálnější formě – tedy, že pouze pijete. Mírnější formy povolují jíst ovoce a zeleninu.

2. Jezte zeleninu

Zelenina má velké množství výhod – obsahuje spoustu vitaminů, minerálů, antioxidantů a jiných zdraví prospěšných látek. Přitom všem má minimum kalorií, a tak je ideální zařadit jí do jarního jídelníčku co nejvíc. Například 100 g rajčat obsahuje jen 100 kJ. Ty jsou ideálním základem zeleninových salátů, navíc obsahují antioxidant lykopen, který pomáhá chránit před rakovinou i cévními nemocemi, a také chrání kůži před UV zářením a stárnutím. Nezapomínejte také na zelenou zeleninu. Ta totiž obsahuje chlorofyl, který působí proti únavě, posiluje imunitu a brání tělo před infekcemi. Nejvíce ho najdete v hrášku, brokolici, petrželce, chřestu, zelených fazolkách, zelí a dalších druzích zelené zeleniny. 

3. Zvyšte přísun vlákniny dieta-jarni-dieta-ii-sh

Vláknina je pro hubnutí víc než důležitá. Čistí zažívací trakt a zrychluje pohyb střev. Navíc dokáže zasytit – umí totiž vázat vodu a má schopnost nabobtnat. Proto když se potraviny s vyšším obsahem vlákniny dobře zapijí, rychleji zaplní žaludek a sníží chuť k jídlu. Díky tomu pak přijmeme méně energie. Denně se doporučuje sníst 25 až 35 g vlákniny, průzkumy však ukazují, že lidé u nás jí nesní ani polovinu. Na vlákninu jsou bohaté například celozrnné pečivo a těstoviny, ovoce (především jablka a banány), luštěniny, sójové maso či sušené švestky.

4. Sportujte

Bez toho aniž byste přidala pohyb, hubnutí tak lehce nepůjde. Jaro vám k tomu nabízí ideální příležitost. Příjemné sluneční dny k pohybu na vzduchu přímo vybízejí. A vůbec nevadí, pokud nejste náruživá sportovkyně. Zařaďte do denního programu svižné procházky. Za půl hodiny spálíte zhruba 126 kcal. Vyplatí se také zapomenout na výtah a chodit po schodech. Při takové námaze totiž přijdete až sedmkrát více kalorií, než když se vydáte na procházku po rovině. A když si zajdete s kamarády na bowling, spálíte za půlhodinu minimálně 165 kcal. Ještě lepší efekt má ale milování. Nesmíte však nečinně ležet, ale být aktivní. Za deset minut intenzivního pohybu v poloze »na koníčka« spálíte až 200 kcal.

 

Text: mob

Foto: Shutterstock.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Lukáš
Magda4417.05.2018
Xaverius
Soběslav
stefanZítra
Dítě Uživatelka Termín
Karel
Karla
Karla18.04.2018
Gabriella
kdfin08.02.2018
Saskie
Stela
stefan24.01.2018
Dítě Uživatelka Datum
Martin
jarinka26.06.
Přemysl
jesenka3323.08.
Ondřej
Uzlíček10.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa