blackfriday

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Jarní dieta: Jak shodit kila navíc

27. března 2016

Jarní dieta: Jak shodit kila navíc

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: vláknina jaro pitný režim Sport pohyb hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Na jaře se podle odborníků nejlépe hubne. Metabolismus se zrychluje, tělo se probouzí a pěkné počasí nás láká ke sportovním aktivitám v přírodě. Abyste ale shodila přebytečná kila, je třeba dodržet pár základních pravidel. 

Diskutujte: Začínáte s příchodem jara hubnout a daří se vám to?


Na jaře se hubne mnohem lépe a rychle než v zimě, říkají odborníci. A tak pokud jste si přes zimu nashromáždila přebytečná kila, je na čase s tím něco udělat. Organismus se probouzí ze zimního spánku a metabolismus se zrychluje. Navíc nás motivuje i fakt, že se více odhalujeme, a tak nechceme okolí ukazovat pneumatiky kolem pasu či jiné nevzhledné špíčky. Zkrátka jaro je ten pravý čas, kdy s hubnutím začít.

Nedržte diety, změňte jídelníček

Možná se právě poohlížíte po nějaké drastické dietě a přemýšlíte, do které se pustit, abyste co nejrychleji a nejvíce zhubla. To ale není dobré. Jednostranné diety mohou způsobit zdravotní problémy, navíc po jejich skončení dojde většinou k jo-jo efektu, a tak máte zpět ještě více kilo, než jste měla na začátku. Co ale pomůže, je změna životního stylu a pohyb. Na jaře je to mnohem jednodušší. Můžete se věnovat sportovním aktivitám v přírodě na vzduchu, čerstvé ovoce a zelenina je mnohem dostupnější a po lehčím jídle se cítíme svěžeji a lépe.

MIMIFORUM zjistilo:

4 jarní pravidla hubnutí

1. Udělejte si detoxikaci organismu

Jaro je tím pravým obdobím, kdy by se měla provést detoxikace organismu. Zbaví tělo škodlivin, dodá mu energii a nastartujte na následné hubnutí a zdravý jídelníček. Vyzkoušet můžete některý z detoxikačních programů, které se pohybují v délce od 3 dnů do 28 dnů, anebo si udělat krátký půst. Ten se drží od 36 hodin do 3 dnů, což je maximum v té nejradikálnější formě – tedy, že pouze pijete. Mírnější formy povolují jíst ovoce a zeleninu.

2. Jezte zeleninu

Zelenina má velké množství výhod – obsahuje spoustu vitaminů, minerálů, antioxidantů a jiných zdraví prospěšných látek. Přitom všem má minimum kalorií, a tak je ideální zařadit jí do jarního jídelníčku co nejvíc. Například 100 g rajčat obsahuje jen 100 kJ. Ty jsou ideálním základem zeleninových salátů, navíc obsahují antioxidant lykopen, který pomáhá chránit před rakovinou i cévními nemocemi, a také chrání kůži před UV zářením a stárnutím. Nezapomínejte také na zelenou zeleninu. Ta totiž obsahuje chlorofyl, který působí proti únavě, posiluje imunitu a brání tělo před infekcemi. Nejvíce ho najdete v hrášku, brokolici, petrželce, chřestu, zelených fazolkách, zelí a dalších druzích zelené zeleniny. 

3. Zvyšte přísun vlákniny dieta-jarni-dieta-ii-sh

Vláknina je pro hubnutí víc než důležitá. Čistí zažívací trakt a zrychluje pohyb střev. Navíc dokáže zasytit – umí totiž vázat vodu a má schopnost nabobtnat. Proto když se potraviny s vyšším obsahem vlákniny dobře zapijí, rychleji zaplní žaludek a sníží chuť k jídlu. Díky tomu pak přijmeme méně energie. Denně se doporučuje sníst 25 až 35 g vlákniny, průzkumy však ukazují, že lidé u nás jí nesní ani polovinu. Na vlákninu jsou bohaté například celozrnné pečivo a těstoviny, ovoce (především jablka a banány), luštěniny, sójové maso či sušené švestky.

4. Sportujte

Bez toho aniž byste přidala pohyb, hubnutí tak lehce nepůjde. Jaro vám k tomu nabízí ideální příležitost. Příjemné sluneční dny k pohybu na vzduchu přímo vybízejí. A vůbec nevadí, pokud nejste náruživá sportovkyně. Zařaďte do denního programu svižné procházky. Za půl hodiny spálíte zhruba 126 kcal. Vyplatí se také zapomenout na výtah a chodit po schodech. Při takové námaze totiž přijdete až sedmkrát více kalorií, než když se vydáte na procházku po rovině. A když si zajdete s kamarády na bowling, spálíte za půlhodinu minimálně 165 kcal. Ještě lepší efekt má ale milování. Nesmíte však nečinně ležet, ale být aktivní. Za deset minut intenzivního pohybu v poloze »na koníčka« spálíte až 200 kcal.

 

Text: mob

Foto: Shutterstock.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Adam
Petra8407.11.
Lucie
lussy01.12.
Alexandr
skyline02.12.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa