vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Jarní detox: Vaše vyzkoušené tipy

19. března 2014

Jarní detox: Vaše vyzkoušené tipy

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: detox očista jaro tělo dieta

preventan-mimiforum-banner

Kopřiva, anebo kysané zelí. To jsou vaše tipy na jarní očistu organismu. Co ještě dělat, abyste tělo pročistila a k tomu shodila pár kilo navíc? Přinášíme několik jarních tipů. 

Jaro je k detoxikaci organismu přímo ideální. Očista zbaví tělo škodlivin, dodá mu energii a nastartujte ho na následné hubnutí. Vyzkoušet můžete některý z detoxikačních programů, které se pohybují v délce od 3 do 28 dnů (například detox podle Mačingové), anebo si udělat krátký půst. Ten se drží od 36 hodin do 3 dnů, což je maximum v té nejradikálnější formě – tedy, že pouze pijete. Mírnější formy povolují jíst ovoce a zeleninu. Jaké jarní detoxy se osvědčily vám?

 

Aneta (28): Kopřiva dieta-jarni-detox-ii-sh-nahled

„K jarní detoxikaci každý rok používám kopřivu a podle mě je to ta nejlevnější a nejlepší očista organismu. Však se o kopřivě taky říká, že je nejlepším čističem našeho těla. Sama si trhám mladé kopřivy a dělám si sedmidenní očistnou kúru. Trs omyju, nasekám, zaliju studenou vodou a nechám přes noc louhovat. Týden piju tři až čtyřikrát dvě deci přecezeného výluhu. Za sedm dní se cítím svěží a plná energie.“

 

Kamila (35): Kysané zelí

„K detoxikaci se mi nejvíce osvědčilo kysané zelí. Kromě toho, že mé tělo pročistí, je plné vitaminů a je skvělým zdrojem vlákniny. Pět dní jím prakticky jenom kysané zelí, jen je připravuji na různé způsoby. Jako polévku, salát a podobně. Navíc denně piju 250 ml šťávy z kysaného zelí. Zkoušela jsem i tukožroutskou polévku, ale toto mi vyhovuje lépe. Strava totiž není tak jednotvárná.“

 

Tipy MIMIFORA:

3 tipy pro jarní hubnutí

 

1. Jíst dostatek zeleniny

Zelenina obsahuje spoustu vitaminů, minerálů, antioxidantů a jiných zdraví prospěšných látek. Přitom má minimum kalorií. Například 100 g rajčat obsahuje jen 100 kJ. Ty např. obsahují antioxidant lykopen, který pomáhá chránit před rakovinou i cévními nemocemi, a také chrání kůži před UV zářením a stárnutím. Nezapomínejte také na zelenou zeleninu. Ta totiž obsahuje chlorofyl, který působí proti únavě, posiluje imunitu a brání tělo před infekcemi.

 

2. Zvýšit přísun vlákniny

Vláknina čistí zažívací trakt a zrychluje pohyb střev. Navíc dokáže zasytit – umí totiž vázat vodu a má schopnost nabobtnat. Proto když se potraviny s vyšším obsahem vlákniny dobře zapijí, rychleji zaplní žaludek a sníží chuť k jídlu. Denně se doporučuje sníst 25 až 35 g vlákniny, průzkumy však ukazují, že lidé u nás jí nesní ani polovinu. Na vlákninu jsou bohaté například celozrnné pečivo a těstoviny, ovoce (především jablka a banány), luštěniny, sójové maso či sušené švestky.

 

3. Sportovat

Ke sportu vám jaro nabízí ideální příležitost. Příjemné sluneční dny k pohybu na vzduchu přímo vybízejí. A vůbec nevadí, pokud nejste náruživá sportovkyně. Zařaďte do denního programu svižné procházky. Za půl hodiny spálíte zhruba 126 kcal. Vyplatí se také zapomenout na výtah a chodit po schodech. Při takové námaze totiž přijdete až sedmkrát více kalorií, než když se vydáte na procházku po rovině.

 

Text: asm

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse