vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Jak zhubnout? Nejíst! Hlavní chyby při hubnutí.

9. října 2013

Jak zhubnout? Nejíst! Hlavní chyby při hubnutí.

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: hladovění chyby jidlo tuky hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Chci zhubnout, tak přestanu jíst. To je jedna z hlavních chyb, kterou dělají ženy toužící po štíhlé linii. Přinášíme šest častých dietních omylů, které vám k hubnutí nepomohou.

Nejíst, anebo jíst velmi málo a nevhodně, anebo naopak jíst příliš. To jsou jedny z nejčastějších chyb, které ženy při hubnutí dělají.


1. Hladovět.

Velká chyba! Pokud přestanete jíst, tělo na to zareaguje po svém. Zažije šok a začne si dělat zásoby na horší časy. Dojde ke zpomalení metabolismu a hubnutí svalové hmoty, nikoli tuku. Navíc když se po skončení hladovky vrátíte k normální stravě, dostaví se jo-jo efekt. Kromě toho se může stát, že hladovku pořádně odnesete na svém zdraví. Zcela přestat jíst je zkrátka ta největší chyba.

 

2. Jíst příliš málo a nevhodně.

Jíte-li příliš málo a hlavně, máte-li špatně sestavený jídelníček, můžete trpět podvýživou. Tělo nemá na spalování dost energie – a tak prostě stávkuje. Reaguje přesně naopak, než byste chtěla. Tuky, které přijme, ukládá na horší časy. A tak nastává paradoxní situace. Máte nadváhu, kila se dolů nehýbou a vy jste podvyživená. V tomto případě se vyplatí navštívit výživového poradce a nechat si sestavit jídelníček na míru.

 

3. Jíst příliš.

Další velká chyba při hubnutí. Je to snadné. Pokud příjem kalorií neodpovídá výdeji, nezhubnete. Sníte víc, než je vaše tělo schopno spálit. To vůbec neznamená, že byste se přecpávala. Zamyslete se ale nad tím, co jíte navíc, ale také co pijete. Vynechejte sladkosti, chipsy a další pochutiny, ale také sladké limonády či alkohol.

 

4. Nesnídat.

Častá a velká chyba hubnoucích. Vědci potvrdili, že lidé, kteří vynechávají snídani, mnohem hůře hubnou než ti, kteří si ráno dopřejí vydatné jídlo. Snídaně je totiž základem a měla by tvořit až 20 % denního energetického příjmu. Důležité je také její správné složení. Měla by obsahovat kvalitní bílkoviny, ale i sacharidy, a právě proto se doporučují mléčné výrobky, například jogurt nebo sýr v kombinaci s celozrnným pečivem či müsli.

 

5. Málo spát. dieta-jak-zhubnout-nejist-ii-sh-nahled

Spíte-li neustále málo, nemůžete se divit, že nehubnete. Je-li totiž spánku nedostatek, tělo produkuje více inzulinu, a ten podporuje ukládání tuku. Vědci potvrdili i fakt, že lidé, kteří spí málo, spálí mnohem méně energie. Navíc tělo začne vytvářet hormon hladu ghrelin, a výsledkem je, že máte větší chuť k jídlu a rychleji přiberete. Největší potíže hrozí, spíte-li méně než 5 hodin denně.

 

6. Vynechat tuky.

Aby mohl organismus fungovat správně, potřebuje komplexní vyváženou stravu. Tuky potřebuje například pro vytváření energie, ochranu orgánů, opravu tkání a jsou nezbytné i pro příjem vitaminů rozpustných v tucích. Proto by měly být v jídelníčku zastoupeny minimálně z 20 %, nejlépe z 25–30 %. Je také třeba dbát na jejich správné zastoupení. Dva díly by měly tvořit tuky nenasycené, jeden díl pak nasycené. Vynechat tuky zcela a čekat, že budete štíhlá a zdravá je chyba – a nesmysl.

 

Text: asm

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi
08:28 17.08.2018 - Klarinka -

Bez nadpisu

Ahoj děvčata, podělím se se svojí zkušenosti. Sama jsem zkoušela x krát hubnout, nikdy se mi to však nepodařilo. Teda podařilo se mi shodit, ale pak přišel jojo efekt a byla jsem na tom ještě huř :( Už jsem nevěděla co dělat, tak jsem zašla za odborníky na výživu (SvětZdraví), kde mi opravdu, ale opravdu pomohli. Všem doporučuji, jestli si nevíte rady, zajdete za odborníkem.
13:01 15.04.2014 - boneiii -

Hlavně pohyb a jídelníček

Ahojky jestli teda můžu poradit tak já měla dlouho problémy s váhou která mi skákala nahoru a zase dolů. Byla jsem už celkem neštastná, hodně jsem začala běhat a taky jsem začala jíst podle jídelníčku. Jelikož jsem neměla hodně peněz na výživového poradce tak jsem zvolila pouze jídelníček který dodržuji a hubnu. Jestli chceš mrkni se na www.xjidelnicek.cz a uvidíš. Každopádně na mě to fungovalo. 
20:21 24.03.2014 - Makisska -

Bez nadpisu

Tohle já osobně považuju za nejzvrácenější mylnou představu, která v našem světě hojně panuje. Přitom je logické (a pokud už někdo někdy zkusil hubnout tím, že nejedl, tak to musí sám moc dobře vědět), že možná zprvu pár kilo zhubnete, protože tělo bude strádat, ale po chvíli se hubnutí zastaví nebo dokonce můžete přibrat, protože tělo už si zvykne na to, že nedostává to, co potřebuje a začne si ukládat kompletně všechno. Nejlepší je jíst několikrát za den v malých porcích, které tělo dokáže snadno zpracovat a protože ví, že za pár hodin dostane další porci, nemá potřebu si nic ukládat. Další problém je podle mě i v tom, že lidi vlastně pořádně netuší, co je normální nebo menší porce. Proto doporučuju kouknout někde na internetu na vzorové jídelníčky, abyste si dokázali udělat představu o tom, co je „tak akorát“ (třeba na stránkách fitnesstv.cz mají několik ukázkových jídeláků velmi dobře zpracovaných)
10:58 06.03.2014 - petra -

Bez nadpisu

Nejíst je největší hloupost, co může být. člověk pak nemá žádnou energii a hlavně to dlouho nevydrží. Já taky dost zhubla, především úpravou stravy a taky každodenním cvičením, které jsem prokládala pravidelným během – ten mi teda dal ze začátku zabrat,ale nakonec jsem si to oblíbila a už mám i nějakou fyzičku. postavu jsem si vytvarovala dobře, jen jsem nedokázala pohnout s břichem – to mě pořád trápilo, takže to jsem nakonec vyřešila liposukcí. Sice jsem břicho posilovala asi půl roku,ale pořád mi tam zůstal tuk. Za necelé dvě hodinky zákroku,byl klid. Operoval mě doktor Justan z Brna. Takže teď jsem se svojí postavou naprosto spokojená
Mě se podařilo zhubnout 5,6 kg za dva měsíce, v pase o 4 cm méně, boky o 5 cm méně, prsa, ruce o 3 cm méně, stehna o 4 cm méně z původních 71,1 kg na 65,5 kg. Změnila jsem životosprávu a zvýšila pohybovou aktivitu. Koupila jsem i sporttester a hlídala si pohybovou aktivitu podle něj, holky doporučuji je to výborná věc. Je to už půl roku a stále si svou váhu držím. Měla jsem sestavený plán od výživové poradkyně, pokud budete chtít napište e-mail (mp.spk@seznam.cz) pošlu vám kontakt. Jedla jsem vyváženě, žádné doplňky stravy, všechno dostupné potraviny. Mám strašně dobrý pocit, je mi mnohem lépe a hlavně mám i více energie. Změnilo mi to pohled na život.

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse