banner-maxicor-miniforum-809x292

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Jak správně a dietně upravit maso

6. dubna 2018

Jak správně a dietně upravit maso

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: dušení vaření pečení dieta maso

preventan-mimiforum-banner

Když držíte dietu, je dobré vědět, jak maso co nejlépe upravit. Mělo by totiž mít co nejvyšší nutriční hodnotu, naopak ale co nejméně kalorií. Jaká úprava masa je tedy nejvhodnější?

Vaření v páře

Dietní a velmi vhodný způsob úpravy masa nejen ve chvílích, kdy hubnete. Vaření v páře není časově náročné. Pokud si pořídíte elektrický parní hrnec, stačí jen naskládat potřebné suroviny a práci vykoná za vás. Maso je chutné, zcela bez tuku, který se nepřidává, má malou kalorickou, zato vysokou nutriční hodnotu. Minerály v něm zůstanou zachovány, na rozdíl od klasického vaření. Navíc můžete dohromady vařit i přílohu či zeleninu, která je v parní úpravě velmi chutná a křupavá.

 

Klasické vaření

Také vařené maso je velmi dietní, ale je třeba počítat s tím, že v něm nezůstanou zachovány všechny cenné látky, neb část jich přejde do vývaru. Výhodou ale je, že si zároveň můžete připravit i velmi chutnou polévku. Pozor ale na to, že do vývaru se z masa dostávají puriny, které se v těle oxidují na kyselinu močovou. Pokud bychom té měly v těle příliš, hrozí dna. Proto masové vývary nejsou ideální pro denní konzumaci. Dobrou zprávou pro vařené maso ale je, že z něj naopak purinů při vaření ubude.

 

Dušení

Další dietní úprava masa, která však ne každému chutná. Nepoužívá se tuk, dusí se na vodě, a tak chuť může být mdlá a nevýrazná. Jde však o jeden z velmi šetrných přístupů k přípravě masa, navíc při této úpravě dochází k minimálním ztrátám živin. Má to i další výhodu – pokud je maso správně udušené, je měkké a bývá šťavnaté. Chce to jen trochu cviku, abychom našli tu správnou míru.

 

Pečení

Velmi oblíbený způsob přípravy masa. Pokud ale hubnete, je třeba péct bez tuku, podlévat jen vodou, případně péct ve fóliích. Pozor na to, aby se při pečení maso nepřipálilo, protože to není nejen dietní, ale už vůbec ne zdravé. Držíte-li dietu, je mnohem vhodnější maso vařit, nejlépe v páře. Pečení je navíc vhodnější pro tučnější maso, které stejně během diety vynecháváte.

 

Grilování dieta-jak-spravne-a-dietne-upravit-maso-ii-sh-nahled

Při dietě můžete maso i grilovat, ale je třeba dát pozor na to, jak to děláte. Především – maso by mělo být libové a nemělo by se připálit. Vědci totiž prokázali, že v černých, spálených částech grilovaného masa, se nachází separát PhIP, který může způsobit rakovinu, stejně jako další karcinogenní látky – heterocyklické aminy (HCAs) a polycyklické aromatické uhlovodíky (PAHs). Ty zvyšují riziko rakoviny některých orgánů – prostaty, tlustého střeva, žaludku, ale i prsou. Ohrožují také játra či kůži.

 

Tip MIMIFORA:

Černou vrstvu odstraňte!

Dříve, než grilované maso sníte, odstraňte černou vrstvu, pokud se na něm objeví. Ta v sobě může mít karcinogenní látky. Pozor na připálené potraviny, které obsahují škroby, například brambory či obiloviny. Tvoří se v nich totiž toxický akrylamid.

 

Text: ino

Foto: Sxc.hu

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Lukáš
Magda4417.05.2018
Xaverius
Soběslav
stefanZítra
Dítě Uživatelka Termín
Karel
Karla
Karla18.04.2018
Gabriella
kdfin08.02.2018
Saskie
Stela
stefan24.01.2018
Dítě Uživatelka Datum
Martin
jarinka26.06.
Přemysl
jesenka3323.08.
Ondřej
Uzlíček10.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa