darkove-baleni

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Honí mě mlsná, ale držím dietu. Co s tím?

9. března 2016

Honí mě mlsná, ale držím dietu. Co s tím?

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: mlsání čokoláda chuť sladké láska menstruace hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Snad každý to někdy zažil. Nezvladatelná chuť na sladké vás ovládne natolik, že pokud něco máte po ruce, podlehnete. Problém ale je, opakuje-li se to často a vy držíte dietu. Jaké jsou příčiny a jak s tím, že vás honí mlsná, bojovat?

Diskutujte: Jak zvládáte chutě na sladké, když držíte dietu?


„Snažím se držet dietu a shodit kila, která jsem přes zimu nabrala, abych na jaře byla fit. Jenomže mám velký problém – neustále mě honí mlsná a mám strašné chutě na sladké. Nedokážu se ovládnout a vždycky si něco zobnu. Co mám dělat, abych potlačila chuť a konečně mohla hubnout?,“ obrátila se na nás s dotazem čtenářka Jarka (34).

Proč vás honí mlsná

Za náhlými chutěmi na sladké může stát řada příčin. Pokud se vám podaří najít tu správnou, máte šanci, že je dokážete odbourat. Na vině mohou být dlouhé pauzy mezi jídly, což hrozí tehdy, jíte-li jen třikrát denně. V tom případě mohou pomoct pravidelné svačiny. Dalším častým důvodem je nevhodné složení jídelníčku, což je zvlášť při držení diet velmi obvyklé. Pokud přijímáte velmi málo bílkovin, anebo je vyloučíte zcela, klesne glykemická křivka a výsledkem je velká chuť na sladké. Svou roli hraje také nedostatečný spánek. Pokud dlouhodobě spíte méně než 6 hodin denně, zvyšuje se v těle tvorba hormonu hladu, a s ním stoupá i touha po pamlscích.

Čokoláda nahrazuje lásku dieta-honi-me-mlsna-ii-sh

Některé ženy mívají velké chutě na sladkosti v období těsně před menstruací, které záhy zase odezní. A odborníci ukazují ještě na jednu zajímavou věc – chutě se často objevují tehdy, jste-li nešťastná, trápíte se, trpíte depresemi či máte jiné problémy. Psychologové totiž říkají, že jako náhrada za lásku slouží právě sladké. Mimochodem – některé výzkumy potvrzují, že některé ženy vyhledávají čokoládu proto, že po ní zažívají lepší pocit, než při orgasmu…

Chcete mlsat? Jedině hořkou čokoládu.

Pokud se vám podaří najít příčinu vašich chutí, zkuste ji v první řadě odstranit. Nemůžete-li na ni přijít, anebo se jí zbavit tak snadno nejde, zkuste naše tipy. Zjistili jsme totiž, jak se dají náhlé touhy po sladkém obelstít. A pokud přece podlehnete, dejte si čtvereček hořké čokolády s vysokým podílem kakaa (od 70 % výše). Ten vám totiž podle vědců ještě pomůže hubnout – více zasytí, a vy toho sníte méně. Také potlačí další chutě na sladké.

MMIFORUM doporučuje:

Jak zvládnout chutě na sladké

  •  Počkejte. Lehce se to říká, ale hůř dělá. Je však prokázáno, že když deset minut vydržíte a pro sladkost nepoletíte, chutě se výrazně sníží, anebo přejdou.

  • Vyčistěte si zuby. Honí vás večerní chuť na sladké? Tak honem do koupelny vyčistit si zuby! Tento úkon dá prý mozku jasný signál, že už se jíst nebude a chutě zeslábnou.

  • Zapalte si svíčku. Ale musí být aromatická, se sladkou, nejlépe ovocnou, vůní. I to naše smysly dokáže dobře obelstít.

  • Napijte se vody. Řada žen potvrzuje, že na jejich chutě na sladké zabral jednoduchý trik – vypily sklenici vody. Ale pozor – studená voda vám nepomůže. Aby vás přestala honit mlsná, musí být voda teplá.  

  •  Uvařte si šálek čaje. Chutě na sladké dokáže zahnat i šálek čaje. Velmi dobrý je rooibos, který osvěží, hydratuje, dodá tělu množství potřebných látek a zažene touhu po mlsání.

  • Dejte si žvýkačku. Žvýkačka bez cukru vám kila navíc rozhodně nepřidá, a přitom vám může s chutěmi na sladké pomoct. Odborníci tvrdí, že sníží touhu po mlsání, a navíc prospěje vašemu mozku. Žvýkání jej totiž aktivuje, člověk se pak lépe učí a má i lepší paměť.

  • Zkuste jablečný ocet. O jablečném octu se někdy mluví jako o malém hubnoucím zázraku. Obsahuje řadu minerálů, vitaminů, antioxidantů a dalších cenných látek, podporuje spalování tuků, ale hlavně – potlačuje chutě na sladké. Můžete si dát polévkovou lžíci po ránu, anebo jej smíchat s vodou a vypít před každým jídlem.

  •  Užívejte chrom. Ten je totiž nezbytný pro správné vylučování inzulinu, který udržuje hladinu cukru v krvi. Jenže když hladina inzulinu a krevního cukru kolísá, projevuje se to náhlými pocity hladu, a především zvýšenou chutí na sladké. Z tím vším může stát nedostatek chromu, a tak je dobré dodat jej tělu pomocí doplňků stravy.

 

Text: mob

Foto: Shutterstock.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Lucie
lussy01.12.
Alexandr
skyline02.12.
Adam
KarelDnes
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa