vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Hlavní důvody, proč jíst ryby: Pro zdraví i krásu!

19. prosince 2013

Hlavní důvody, proč jíst ryby: Pro zdraví i krásu!

Kategorie: Zdraví a krása, Připojené tagy: omega-3 Vánoce zdraví krása ryba

preventan-mimiforum-banner

Ryby patří nejen k Vánocům, ale stálou součástí jídelníčku by měly být během celého roku. Jsou totiž zdravé, dietní, plné cenných látek a prospívají i pleti a vlasům.

MaxIQ

• Omega-3 vhodné i pro děti.
• Min. 85% omega-3 nenasycených mastných kyselin.
• Malé tobolky pro snadné polykání.
• Příjemné užívání – bez rybí chuti.
• Bez barviv, sladidel, konzervačních látek.

maxiq-nahled

Doplněk stravy

Více ZDE!

„Jezte ryby, jsou zdravé,“ slyšíte ze všech stran. Podle odborníků by se v našem jídelníčku měly objevit dvakrát týdně, jenže to u nás dodržuje jen velmi málo lidí. Naopak spousta jich ryby nejí vůbec a netuší, jak svému tělu škodí. Jaké jsou tedy hlavní důvody, proč jíst ryby?

 

Jsou lehké a dietní

Výhodou ryb je, že jsou lehce stravitelné, dietní, a proto jsou vhodným doplňkem jídelníčku i při hubnutí – kromě ryb uzených. Jsou bohatým zdrojem vitaminů A, B a D a minerálních látek, především jódu, fosforu, ale i zinku. Jód potřebujeme pro správnou funkci štítné žlázy, fluor je důležitý v boji proti zubnímu kazu, ale i na tvorbu pokožky, vlasů a svalstva. Zinek posiluje imunitu, urychluje hojení ran, u mužů podporuje tvorbu testosteronu i kvalitu spermií.

 

Jsou zdravé

Kromě vitaminů a minerálů jsou ryby cenným zdrojem omega-3 mastných kyselin, které jsou pro naše tělo nezbytné. Chrání naše srdce a cévy, pomáhají ochraňovat i před infarktem, anebo před cévní mozkovou příhodou. Mají protizánětlivý efekt a pomáhají i u autoimunitních onemocnění, např. u Crohnovy choroby, anebo u roztroušené sklerózy. Působí jako prevence rakoviny tlustého střeva a prsu a příznivé účinky mají na kožní choroby, jako je lupénka. U dětí podporují rozvoj mozkové tkáně, ale také udržení pozornosti a koncentrace. Nejvíce omega-3 mastných kyselin najdete v tuňákovi a makrele, dostatek jich má i sleď, losos, sardinky či platýs. Ze sladkovodních ryb jich má nejvíce úhoř, sumec a pstruh.

 

Prospívají kráse zdravi-a-krasa-duvody-proc-jist-ryby-i-sxc-nahled

Ryby jsou skvělé nejen pro zdraví, ale i pro krásu. Pravidelná konzumace je výbornou prevencí vzniku vrásek a pomáhá bojovat i s kožními problémy. Díky vysokému obsahu vitaminů, minerálů a omega-3 mastných kyselin pomáhají udržovat hladkou pokožku. Pokud už se první vrásky objevily, jezte lososa. Obsahuje totiž antioxidant astaxanthin, který pomáhá redukovat jemné vrásky. Pravidelná konzumace ryb propívá i vlasům, kterým dodává sílu a lesk.

 

Tipy MIMIFORA:

Jakou rybu vybrat

– Tuňák pomáhá chránit zrak.

– Mořské ryby jsou výbornou prevencí rakoviny střev a prostaty.

– Sardinky jsou velmi dobrým zdrojem dobře využitelného vápníku.

– Treska je výborným zdrojem jódu.

– Tresčí játra obsahují vyšší množství vitaminů A a D, doporučují se jíst 1× za 14 dní.

– Losos je dobrým zdrojem vitaminů B a D, ale i selenu a draslíku.

– Také kapr obsahuje nepostradatelné vitaminy B a D.

– Skvělým zdrojem zinku jsou mořské plody, zvláště ústřice.

 

Text: ino

Foto: Sxc.hu

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse