uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Dieta: Když vás trápí nadýmání

24. února 2016

Dieta: Když vás trápí nadýmání

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: placenta fáze porod jídelníček nevolnost nadýmání hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Nadýmáním prý trpí více ženy. Možná je tomu tak proto, že se nepříjemné projevy snaží více zadržovat. Jenže i když jíte zdravě a držíte dietu, může se plynatost objevit. Jak se jí vyhnout a jak na ni?

Nadýmáním prý trpí více ženy. Možná je tomu tak proto, že se nepříjemné projevy snaží více zadržovat. Jenže i když jíte zdravě a držíte dietu, může se plynatost objevit. Jak se jí vyhnout a jak na ni?

Nadýmání, nevolnost, únava, slabost, bolesti v břiše, průjmy… To všechno se může objevit, pokud držíte dietu. Každé tělo na nový stravovací režim reaguje jinak a mnohdy trvá déle, než se s ním vypořádá. Navíc za nadýmání může často nevhodné složení jídelníčku, které u diet (pokud vám nejsou ušity na míru) často bývá.

Strava plná sacharidů? Nadýmání je tu!

Například pokud ve vašem jídelníčku převažují sacharidy na úkor tuků a bílkovin, mohou se tyto trapné problémy objevit – do tenkého střeva se dostanou bakterie, které brání vstřebání živin a můžou podpořit proces kvašení. Nadýmání je hned na světě. V tomto případě je řešením pokusit se vyrovnat poměr sacharidů, tuků a bílkovin. Třeba tak, že si pečivo namažete margarínem a přidáte sýr, nebo nebudete jíst samotné jablko, ale přidáte ho k nějakému jídlu.

Tipy MIMIFORA

Jak se vyhnout nadýmání

● Omezte nadýmavé potraviny. Například klasickou čočku můžete nahradit červenou, která nenadýmá.

● Pijte při jídle méně, hlavně ne sycené nápoje.

● Více se hýbejte. Pohyb je pro správné trávení a činnost střev důležitější, než si myslíte. Aby se podpořila jejich činnost, je sport nadmíru důležitý.

dieta-neprijemne-nadymani-2-nahled

Pozor na nadýmavé potraviny

Větší nadýmání mohou způsobit určité potraviny. Pokud ve stravě převažují, způsobují problémy. Proto je dobré ohlídat si potraviny, které vás nadýmají a jejich spotřebu snížit. Jde především o luštěniny, některé druhy ovoce a zeleniny (zelí, kapusta, květák, brokolice, švestky, hrušky, banány ad.), čerstvé pečivo, potraviny s vysokým obsahem vlákniny, sycené nápoje, velmi slané potraviny a ty, které obsahují glutamát sodný (například uzeniny, konzervy, bujóny, slané sýry apod.). Pokud trpíte nadýmáním, zapomeňte na takové diety, jako je například fazolová. Zájem o ni vyvolal jeden silně obézní Brit, který zhubnul tak, že jedl šest konzerv fazolí denně a nic jiného. Za devět měsíců zhubnul šedesát tři kilo. Jenže jeho okolí to příliš neocenilo…

Tipy MIMIFORA

Co dělat, když se objeví nadýmání

● Uvařte si bylinný čaj proti nadýmání, například s obsahem fenyklu.

● Máte-li tu možnost, pomáhá nahřívání. Udělejte si teplou lázeň a naložte se do vany.

● Jezte mléčné výrobky nebo doplňky stravy s obsahem probiotik, které pomáhají udržet příznivou střevní mikroflóru.

● Dlouhodobější potíže (například po mléčných výrobcích) mohou signalizovat intoleranci laktózy. Nadýmání může být ale i projevem celiakie. Pokud problémy přetrvávají, vyhledejte lékaře.

● Při akutních potížích užívejte přípravky, které jsou přímo určeny na zažívací potíže – plynatost a nadýmání.

Text: ino

Foto: Ingimage.com, Dreamstime.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Martin
jarinka26.06.
Přemysl
jesenka3323.08.
Kryštof
marguaret05.06.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa