vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Čokoláda a hubnutí: Kdy pomáhá a kdy škodí

27. listopadu 2013

Čokoláda a hubnutí: Kdy pomáhá a kdy škodí

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: antioxidanty kakao čokoláda hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Ženy prý mívají dvakrát větší chuť na čokoládu než muži. Dobrou zprávou je, že si ji nemusejí odříkat, ani když drží dietu. Pravidelná konzumace kvalitní čokolády totiž prospívá i štíhlé linii!

Po čokoládě se dá i hubnout. To není žádný mýtus, ale fakt. Ovšem má samozřejmě svá pravidla. Mléčná čokoláda či jakékoli náhražky jsou zcela nevhodné. Naopak tělu můžete prospět s čokoládou s vyšším obsahem kakaa, kterou si budete dopřávat pravidelně. Je třeba se ale držet hesla »Všeho s mírou«.

 

Čokoládu jedině hořkou

Abyste po čokoládě mohla hubnout či si štíhlou linii udržela, zapomeňte na mléčné čokolády.  Vhodná je jen tmavá hořká čokoláda s minimálně 70 % kakaa. Obsahuje vlákninu, která přináší pocit plnosti a zabraňuje ukládání tuků. Její součástí jsou i tři tuky – kyselina palmitová, stearová a olejová, které si však ve vzájemné kombinaci vyhovují natolik, že nepáchají v těle neplechu, naopak ho nepodporují v ukládání tuku. Kvalitní čokoláda navíc obsahuje zdraví prospěšné antioxidanty, které prospívají i vašemu tělu – pomáhají totiž oddalovat stárnutí.

 

Pravidelnost je základem úspěchu

Čokoládě a hubnutí se věnuje nejeden odborný výzkum. Jeden z nich, který provedli Američané, potvrdil, že lidé, kteří jí kousek kvalitní čokolády několikrát v týdnu, jsou hubenější a mají nižší BMI než ti, kdo se jí zcela vyhýbají. Potvrdilo se také, že za tajemstvím úspěchu stojí pravidelná konzumace, a tak kousek čokolády jednou za čas se na linii pozitivně neprojeví.

 

dieta-cokolada-a-hubnuti-ii-sh-nahled Nezahánějte chuť, mlsejte

Máte-li chutě na čokoládu, je nejhorší chybou si ji neustále odpírat. Další z výzkumů věnovaný hubnutí totiž potvrdil, že čím více potlačujeme myšlenky na sladké, tím větší je pak údajně jo-jo efekt, který vede k přejídání a přibírání. Ženy, které se snažily chuť na čokoládovou pochoutku zahnat, totiž ve finále snědly o polovinu více čokolády než ty, které si jí rovnou daly. A to je dostatečně silný důvod, proč si ji denně kousek dopřát. Optimální množství pro hubnutí je cca 28 g, přibližně dvě kostičky z tabulky.

                              

Tip MIMIFORA:

Jezte čokoládu před jídlem!

Možná si vzpomenete na své dětství, kdy vám rodiče zakazovali před obědem jakékoli sladkosti. Jenže dánští odborníci na výživu nyní tvrdí, že je to chyba. Naopak – čokoláda před jídlem je víc než vhodná. Přišli totiž na to, že pokud si před hlavním jídlem dáte kousek kvalitní hořké čokolády, sníží se vaše chuť na sladké a tučné pokrmy. V konečném důsledku na tom vyděláte.

 

Text: lju

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse