vyhrajte-s-preventanem

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Bolest nohou ze sezení: Co s tím?

15. května 2014

Bolest nohou ze sezení: Co s tím?

Kategorie: Zdraví a krása, Připojené tagy: trombóza sezení nohy bolest krev

preventan-mimiforum-banner

Dlouhé sezení našim nohám neprospívá. Svaly na nich ochabují, lymfa nemůže proudit, a tak není divu, že bolí a otékají. Pomoct může omezení sezení a správné cvičení.

Když celý den v práci sedíte, nemůžou vás přece bolet nohy! Myslí si hlavně ti, kteří celý den v zaměstnání stojí. Není to ale pravda. Dlouhodobé sezení totiž našim nohám neprospívá. Nohy jsou při sezení ohnuté, pokrčené, svaly nemají možnost pracovat. Dolní končetiny jsou stažené v ponožkách či podkolenkách, často v uzavřených botách, které nás začínají tlačit.

 

Tip MIMIFORA:

Po každé hodině sezení se postavte a protáhněte nohy. Podle odborníků není důležité ani to, jak dlouho stojíte, ale jak často se postavíte. Je-li to možné, alespoň krátce se projděte a udělejte si dvou až tříminutovou přestávku v sezení.

 

Únava může jít od nohou

Cirkulace krve v nohou při sezení není optimální. Dolů se totiž dostává bez problémů, ale nahoru je to horší. Také lymfa nemá možnost odtékat volně, čímž se výrazně zpomaluje vylučování škodlivých látek z těla. Zkrátka a dobře – při dlouhém sezení nohy mohou bolet, otékat, a díky tomu se celkově cítíme unavení.

 

Tip MIMIFORA:

Sedněte si na paty!

Dobrým tipem, jak obnovit cirkulaci krve v nohou a dostat z nich nahromaděné odpadní látky, je jednouchý cvik. Večer, když máte chvíli volno, si sedněte na zem na paty. Vydržte několik minut. Kouzlo tkví v tom, že stehny tlačíte na lýtkové svaly, krev začne lépe proudit, cirkulace se obnoví, odcházejí odpadní látky. Navíc tímto snadným způsobem uvolníte zatuhlé vazy a protáhnete šlachy.

 

Pozor na žilní trombózu zdravi-a-krasa-bolest-nohou-ze-sezeni-ii-sh-nahled

Pokud vám nohy po celodenním sezení otékají, lýtko bolí hlavně na jednom místě, noha je citlivá a bolavá na dotek, rychle se vydejte k lékaři. Může totiž jít o varovné příznaky žilní trombózy, a tu není radno podcenit. Zvlášť pokud patříte mezi uživatelky antikoncepce, svěřte se do rukou odborníků. Šlo-li by totiž skutečně o trombózu, může se díky nahromaděné krvi v dolní polovině těla vytvořit sraženina a následky mohou být katastrofální.

 

Tipy MIMIFORA:

Chytré cviky na protažení nohou v kanceláři

 

-       Zvedněte jednu lehce pokrčenou nohu cca deset centimetrů nad zem a střídavě ji natahujte a narovnávejte. Ve chvíli, kdy je noha napnutá, pár vteřin vydržte, poté ji pokrčte. Měla byste cítit tah v přední části stehna. Opakujte i s druhou nohou.

 

-       Abyste protáhla svaly a šlachy, pak zkuste další cvik. Na koleno si položte kotník druhé nohy. Rukou tlačte na koleno položené nohy a vydržte deset vteřin. Pokud cítíte bolest, nelekejte se, je to jen důkaz, že cvik provádíte správně. Nohy vystřídejte.

 

-       Máte-li možnost si nohy chvíli položit nahoru, alespoň podložit stoličkou, udělejte to a nohám při dlouhém sezení ulevte. Pokud se vám to podaří párkrát za den, večer vám bude lépe.

 

Text: lju

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse