uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Antidieta: Když potřebujete přibrat

5. března 2017

Antidieta: Když potřebujete přibrat

Kategorie: Dieta, Připojené tagy: podváha podvýživa přibírání anorexie hubnutí dieta

preventan-mimiforum-banner

Většina žen se sice trápí s kilogramy navíc a různými dietami, ale jsou i opačné případy. Lidé, kteří se snaží přibrat, a vůbec jim to nejde. Trpí podvýživou a okolí se na ně dívá jako na anorektiky. 

Zatímco kamarádky si stěžují na kila navíc a trápí se všemožnými dietami, vy máte opačný problém. Nepřiberete ani gram a vypadáte jako kost a kůže. Lidé si při pohledu na vás pomyslí něco o anorexii a vy jim jen těžko vysvětlujete, že jíte, jak jen to jde, ale váha prostě nejde nahoru. „Co bychom za to daly,“ povzdechnou si notorické dietářky. Jenže mít podváhu a vypadat, jako by vás právě propustili z koncentračního tábora, také není nic příjemného.

Když štíhlost nesluší

Pokud vaše BMI klesne pod 18,4, trpíte podváhou. Spousta lidí ji zaměňuje s anorexií, ale není tomu tak. Ve většině případů za ni může zrychlený metabolismus. Takoví lidé mají to štěstí, že jedí, a přitom nenabírají. Pokud je ale váha hodně nízko a okolí vás přesvědčuje, že vám to opravdu nesluší, je na čase s tím něco udělat.

Přibrat je těžší, jak hubnout dieta-antidieta-ii-sh-nahled

Paradoxně přibrat na váze je mnohdy těžší, než zhubnout. Když chcete shodit přebytečná kila, přidáte pohyb a upravíte stravu. Když ale chcete přibrat, můžete udělat pravý opak. Lehnout si k televizi a jíst, co se do vás vejde. Čokolády, brambůrky, koblihy, sušenky, zkrátka nezdravé věci. Jenže to není tím správným klíčem, jak nabrat. Takovou stravou si leda přivodíte další zdravotní problémy. Jak tedy na to?

1. Jezte pravidelně, i když vůbec nemáte hlad. Ideálně každé tři hodiny, tedy zhruba šest porcí denně. Strava by měla být vyvážená, není řešením zvýšit příjem tuků a čekat, že přiberete.

2. Zvyšte příjem bílkovin. To povede k tomu, že nebudete přibírat na tuku, ale na svalové hmotě. Dopřejte si dostatek masa, mléčných výrobků, jogurtů. Zapomeňte na všechny light výrobky a raději sáhněte po smetanovém jogurtu a tučnějším sýru.

3. Jezte více sacharidů. Bílé pečivo, hodně příloh, jako jsou brambory či těstoviny. Těch si můžete dopřát, jak je libo. Přílohy nevynechávejte, stejně jako ovoce. Ideální je to, které obsahuje více cukrů, například banány. Se sladkostmi to ale nepřehánějte, protože to by mohlo vést k přejídání.

4. Cvičte. V tomto případě se ale vyplatí zamířit do posilovny a nechat si vypracovat plán pod dohledem trenéra. To opět povede k tomu, že budete nabírat svalovou hmotu a ne tuky. Chce to však správné cviky.

5. Dostatečně pijte. Máte tu výhodu, že si můžete dopřát slazené nápoje, džusy, ale i nápoje proteinové. Čaj si dostatečně slaďte, nejlépe medem. Vhodné jsou také Nutridrinky, které koupíte v lékárnách. Obsahují vyšší množstí kJ, bílkovin, tuků, sacharidů, a dodají i vitaminy a minerály.

Tip MIMIFORA:

Pokud chcete přibrat, poraďte se s nutričním poradcem o tzv. výživném jídelníčku. Ten je vhodný pro ty, kdo potřebují přibrat a zvýšit energetickou hodnotu stravy na 12 000 kJ za den. Denně by pak ve stravě mělo být zastoupeno 105 g bílkovin, 80 g tuků a 420 g sacharidů.

 

Text: mob

Foto: Shuttertock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka33Zítra
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa