uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

Ani o Vánocích nejím ryby. Má to vliv na zdraví?

22. prosince 2015

Ani o Vánocích nejím ryby. Má to vliv na zdraví?

Kategorie: Zdraví a krása, Připojené tagy: cévy srdce omega-3 mastné kyseliny kapr Vánoce minerály zdraví vitaminy ryby

preventan-mimiforum-banner

Podle odhadů u nás nejí 13,5 % dětí a 3 % dospělých ryby vůbec. Ani na Vánoce. Další desítky procent jich pak konzumují malé množství. Jenže díky tomu chybí tělu důležité látky, především omega-3 mastné kyseliny.  

MaxIQ

Pro všechny, kdo nemají rádi ryby, je tu MaxIQ. Obsahuje garantované množství min. 85% omega-3 nenasycených mastných kyselin získaných z rybího oleje vybraných druhů mořských ryb. Hlavní složkou přípravku je min. 60 % kyseliny dokosahexaenové (DHA). Omega-3 nenasycené mastné kyseliny si tělo neumí vytvořit samo, proto je musí získávat z vhodné stravy (hlavně tučné mořské ryby), nebo ve formě potravinových doplňků. Omega-3 mastné kyseliny napomáhají v celé řadě životních procesů probíhajících v organismu. Jsou důležité pro mozek, srdce, cévy, oči a imunitní systém. Jsou vhodné k užívání pro své možné prospěšné účinky na výkonnost mozku a psychickou koncentraci (zapamatování, pozornost, schopnost učení aj.). Navíc jsou vhodné i pro děti.

maxiq-30tbl-nahled

Doplněk stravy

Více ZDE

 


Diskutujte: Co si dáváte na štědrovečerní večeři, pokud nejíte ryby?


O tom, že ryby jsou zdravé, nikdo nepochybuje. Jenže zdaleka ne každému chutnají, a tak je z jídelníčku vynechává. Druhým důvodem, proč někteří ryby moc nejedí, je jejich vyšší cena. Někdo si je dopřeje alespoň na Vánoce, jiný hledá, čím je nahradit i na štědrovečerní tabuli. A tak se vedle bramborového salátu objevují řízky a další smažené pochoutky, jako je sýr, celer, případně stále oblíbenější vinná klobása.

Jezte ryby, nejlépe mořské

Jenže vynechat ryby zcela ze svého jídelníčku rozhodně není dobré. Ryby jsou totiž nenahraditelným zdrojem omega-3 mastných kyselin, ale i řady minerálů a vitaminů. Pokud si doma pravidelně dopřáváte rybí prsty a hranolky, a teď si lebedíte, jak jíte zdravě, musíme vás zklamat. Jde spíše o kalorickou bombu než o zdravý pokrm. A navíc – pokud do těla chcete dostat vyšší množství omega-3 mastných kyselin, musíte si dopřát kvalitní (a tučnější) ryby mořské.

Zajímavost MIMIFORA:

Nejvíce omega-3 mastných kyselin najdete v tuňákovi a makrele, dostatek jich má i sleď, losos, sardinky či platýs. Ze sladkovodních ryb jich má nejvíce úhoř, sumec a pstruh.

MIMIFORUM zjistilo:

Na co jsou dobré omega-3 mastné kyseliny?

● Chrání naše srdce a cévy, jsou tedy výbornou prevencí nemocí srdce a cév. Pomáhají ochraňovat i před infarktem a cévní mozkovou příhodou, protože jsou schopné bránit tvorbě krevních sraženin.

● Mají protizánětlivý efekt a pomáhají i u autoimunitních onemocnění, např. u Crohnovy choroby a roztroušené sklerózy.

● Působí jako prevence rakoviny tlustého střeva a prsu.

● Příznivé účinky mají na kožní choroby, jako je lupénka.

● U dětí podporují rozvoj mozkové tkáně, ale také udržení pozornosti a koncentrace.

Ryby: Dietní a plné vitaminů

Výhodou ryb je, že jsou lehce stravitelné, dietní, a proto jsou vhodným doplňkem jídelníčku i při hubnutí. Jsou bohatým zdrojem vitaminů A, B a D a minerálních látek, především jódu a v neposlední řadě i zinku. Jód potřebujeme pro správnou funkci štítné žlázy. Zinek posiluje imunitu, urychluje hojení ran, u mužů podporuje tvorbu testosteronu i kvalitu spermií.

MIMIFORUM zjistilo:

V čem vynikají jednotlivé druhy ryb

● Sardinky jsou velmi dobrým zdrojem dobře využitelného vápníku. Dopřát si je můžete i v konzervě.

● Treska je výborným zdrojem jódu.

● Tresčí játra obsahují vyšší množství vitaminů A a D, doporučují se jíst 1× za 14 dní.

● Losos je dobrým zdrojem vitaminů B a D, ale i selenu a draslíku.

● Také kapr obsahuje nepostradatelné vitaminy B a D.

● Skvělým zdrojem zinku jsou mořské plody, zvláště ústřice.

Když tělu chybí omega-3…

Když ryby vůbec nejíte, tělo to pozná. Důležité kyseliny, vitaminy a minerály se vám nemusí dařit tělu dodat běžnou stravou. A tak na nedostatek omega-3 mastných kyselin může organismus reagovat únavou, špatnou pamětí, změnami nálady, suchou kůží, srdečními problémy a depresí. Dobrou možností, jak se potížím vyhnout, je dodat tělu dostatek toho, po čem touží, pomocí doplňků stravy. U dospělých i u dětí.

 

Text: ino

Foto: Ingimage.com, SXC

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka33Zítra
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa