uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

7 tipů, jak se vyhnout infarktu

15. dubna 2016

7 tipů, jak se vyhnout infarktu

Kategorie: Zdraví a krása, Připojené tagy: ošetření miminka označení miminka stres zdraví kouření infarkt vitaminy tip tipy

preventan-mimiforum-banner

Infarkt myokardu až pětkrát více postihuje muže, nevyhýbá se však ani ženám! A jeho oběti jsou stále mladší! Obzvlášť ohrožené jsou kuřačky. Jak se infarktu pokusit předejít? Přinášíme sedm tipů.

MaxiCor® (doplněk stravy) obsahuje v tobolce min. 90% omega-3 nenasycených mastných kyselin (ve formě ethylesterů) vyrobených čištěním oleje získaného z vybraných druhů mořských ryb. EPA a DHA přispívají k normální činnosti srdce. Příznivého účinku se dosáhne při přijetí 250 mg EPA a DHA denně. 

MaxiCor ®  – Vítěz v anketě „Lékárníci doporučují“

maxicor-90-tabl-cz-se-znamkou-3d-nahled

Muži nad 50 let a ženy nad 60 let – to jsou dvě nejčastější skupiny, které postihuje infarkt myokardu. To ale zdaleka neznamená, že by se vyhýbal mladým lidem! Naopak – v dnešní době je čím dál častější. Za vším stojí dnešní uspěchaný životní styl – kouření, stres, sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu. K infarktu přispívá i nadváha a některá prodělaná onemocnění, například cukrovka. I když se většinu lidí podaří zachránit, infarkt myokardu si vybírá krutou daň – podlehne mu až 25 % lidí, které postihne. Velkou roli zde hraje prevence, proto vám přinášíme sedm hlavních tipů, jak se infarktu vyhnout.

1. Přestaňte kouřit

Pokud patříte mezi kuřáky, kteří se svého zlozvyku nechtějí vzdát, možná byste měla vědět, že právě kouření patří mezi hlavní rizikové faktory, které mohou vést k infarktu. Zajímavé je, že ten hrozí spíše u mladších kuřáků. Britští vědci nyní dokázali, že lidé mladší čtyřiceti let, kteří kouří, mají několikanásobně vyšší riziko, že prodělají infarkt. Hůře než muži jsou na tom v tomto případě ženy. To, že kouření je velmi rizikové, potvrzuje i fakt, že v zemích, kde platí protikuřácký zákon a je zakázáno zapálit si v uzavřených veřejných prostorách, výrazně klesl počet infarktů. Například v Anglii o více než 10 %. Pasivní kouření totiž v tomto případě škodí stejně, jako to aktivní.

2. Sportem ke zdraví

Na starém známém rčení je v tomto případě něco pravdy, protože pohyb je skvělou prevencí srdečně-cévních chorob. Lékaři doporučují pohybovou aktivitu 3 až 4× týdně, po dobu 30 až 40 minut. Vhodné jsou různé aerobní aktivity, jako je běh, jízda na kole, aerobik, ale skvělým pomocníkem je i rychlá chůze, nebo plavání.

Zajímavost MIMIFORA

Nejvíce infarktů je podle všeho v pondělí. Za vším totiž stojí stres, obavy z návratu do práce a představa celého pracovního týdne před vámi. Zatímco nejméně úmrtí na infarkt bývá o víkendu, v pondělí křivka prudce roste.

3. Udržujte optimální tělesnou hmotnost

Více než polovina lidí u nás trpí nadváhou a více než pětina je obézních! Tyto údaje příliš lichotivé nejsou, zvlášť vezmeme-li v úvahu, že lidé s mnoha kily navíc jsou náchylnější k řadě různých onemocnění – stoupá u nich riziko některých typů rakoviny i srdečně-cévních chorob. Nejen, že jim ve zvýšené míře hrozí infarkt, ale vědci dokázali, že obezita také zkracuje život. U mužů je to o 13 let a u žen o osm. K prevenci infarktu proto také patří udržovat si optimální tělesnou hmotnost.

4. Vyhněte se stresu

O tom, že stres výrazně zvyšuje riziko infarktu, asi nikdo nepochybuje. Američané tvrdí, že je to až o 60 %! A platí to především u žen. Poslední vědecké studie totiž dokázaly, že ženy, které jsou v práci vystaveny dlouhodobému stresu, jsou k infarktu mnohem náchylnější. Ideální prevencí je omezit stres na minimum, více relaxovat a odpočívat.

zdravi-a-krasa-7-tipu-proti-infarktu-2-nahled Zajímavost MIMIFORA

Máte strach z infarktu? Pořiďte si kočku. Američtí vědci dokázali, že lidé, kteří chovají, nebo chovali tohoto domácího mazlíčka, měli o 30 % nižší riziko infarktu. Kočka je totiž skvělým pohlcovačem stresu.

5. Pijte pivo, jezte pizzu

Alkohol se sice jako prevence infarktu nedoporučuje, ale australští vědci jasně dokázali, že střídmé pití piva má příznivé účinky.

Nejodolnější vůči infarktu byli muži, kteří šest dní v týdnu pili dvě malá piva denně a ženy, které si dopřály jedno velké pivo denně. Ale pozor, ve větší dávce už pivo jako lék rozhodně nepůsobí. Naproti tomu italští vědci tvrdí, že riziko infarktu až o polovinu snižuje pizza. Ti, kteří ji jedli alespoň dvakrát týdně, měli až o 56 % menší pravděpodobnost, že je postihne. Za vším stojí karotenoid lykopen, který je v rajčatovém protlaku a působí jako silný antioxidant. Je tu však jedno ale – odborníci tvrdí, že spíše záleží na tom, jak jíme – pokud je to ve stresu a pod tlakem, riziko se spíš zvýší.

6. Mějte pravidelný sex

Možná se vám to bude zdát zvláštní, ale je to tak. Američtí vědci provedli studii s muži středního věku a přišli na to, že ti, kteří si sex dopřávali alespoň dvakrát týdně, mají až o 50 % menší riziko, že je postihne infarkt. S nižší frekvencí se riziko zvyšovalo. Závěr je jasný – dopřávejte si milování pravidelně, budete spokojená, zdravá a přispějete i ke štíhlé linii.

7. Užívejte vitaminy

Velkým přínosem pro vaše cévy jsou vitaminy skupiny B a kyselina listová, které v těle snižují hladinu látky homocystein. Ta je rizikovým faktorem při vzniku srdečně-cévních chorob. Pokud ze stravy nepřijímáte dostatek těchto vitaminů, je dobré dodávat je do těla pomocí potravinových doplňků. Odborníci mluví také o přínosu vitaminu D, který do těla získáváme jak ze slunce, tak ze stravy.

Text: lju

Foto: Ingimage.com, Bigfoto.com

 

Navštivte nás na Facebooku a podělte se s námi o zajímavosti z Vašeho života!

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka33Zítra
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa