uromax-brusinka-zdarma

jpg3encyklopedie-banner

banner-folgravid3

Tipy
Newsletter

Chcete být informováni o novinkách z mimiforum.cz?
Zadejete zde svoji emailovou adresu.

7 rad, jak se vyhnout stresu

24. února 2017

7 rad, jak se vyhnout stresu

Kategorie: Zdraví a krása, Připojené tagy: světlo neklid Nervozita spánek stres

preventan-mimiforum-banner

Stres nás ničí víc, než si dokážeme připustit. Je proto velmi důležité se mu co nejvíce vyhýbat. Přinášíme sedm rad, jak na to.

1. Řekněte si »Stop«

Několikrát denně si řekněte »Stop« a relaxujte. Odpoutejte se od myšlenek na práci a zkuste myslet na něco pozitivního. Běžte se projít, zacvičte si, zahrajte si krátkou hru, pusťte si hudbu. Udělejte něco, co vás odreaguje a uvolní. Ve chvíli, kdy cítíte, že vám šílené tempo přerůstá přes hlavu, je nejvyšší čas se zastavit, jinak vás stres zcela pohltí. Budete nervózní, podrážděná a objeví se zdravotní problémy.

2. Dejte si časovou rezervu

Nechoďte všude na poslední chvíli, nedělejte vše za pět minut dvanáct. Budete se cítit mnohem volněji, pokud si dáte časovou rezervu. Máte schůzku ve dvě hodiny? Běžte tak, abyste na ní byla o deset minut dřív. Stihnete se upravit, vydýchat a zklidnit po cestě. Nebudete ve stresu z toho, že nestíháte. To samé platí i o příchodech do práce. Raději si o deset minut přivstaňte a vyjděte z domu dřív, než abyste se strachovala, že zase dorazíte pozdě. Stres z vás spadne a budete se cítit mnohem lépe.

3. Cvičte a dostatečně spěte

Pohyb je skvělým lékem proti stresu. A zvlášť ten na čerstvém vzduchu. Hlavu i tělo na chvíli oprostíte od nepříjemných starostí, navíc okysličíte mozek. Do těla se začnou vyplavovat hormony štěstí, endorfiny, a tak se budete cítit ihned veselejší a v pohodě. Navíc pohybem uděláte i něco pro své zdraví, posílíte srdce i svaly a v neposlední řadě shodíte pár kilo. Důležité je také dostatečně spát. Pokud máte spánku nedostatek, budete jen nervózní, podrážděná a stresovaná ještě více.

4. Zakřičte si z plných plic zdravi-a-krasa-7-rad-jak-se-vyhnout-stresu-ii-sh_small

Stres a negativní emoce, které se v nás nakupí, je potřeba uvolnit. K tomu vám může pomoct jak pláč, tak křik. Vědci zjistili, že slzy, které pramení z emocí, obsahují toxické látky. Z toho vyplývá, že právě pláčem se tělo zbavuje špatných látek z organismu a uvolňuje emocionální stres. Napětí z těla dostanete také křikem. Běžte na odlehlé místo, uvolněte se a zakřičte si z plných plic. Co nejvíce to půjde. Vykřičte ze sebe všechny starosti, trápení a stres. Funguje to, úleva totiž přichází ihned.

 5. Dopřejte si automasáž

Jedním z nelépe fungujících způsobů, jak se vyhnout stresu, anebo jej odstranit, je automasáž. Nejrychlejším způsobem je masáž rukou. Máte-li více času, pak se oddejte masírování celého těla. Masáž rukou je snadná a zvládne ji každý. Nejdříve bříškem palce masírujete krouživými pohyby vnitřní stranu zápěstí a dlaně, poté hřbet ruky, zápěstí a prsty shora. Pokud chcete zrelaxovat celé tělo, pak si dopřejte příjemnou sprchu, anebo ještě lépe koupel s vonnými esencemi. Poté se posaďte na polštářek, vezměte olej a rukama masírujte pomalu celé tělo od hlavy až po prsty u nohou. Musíte se cítit příjemně a zklidnit dýchání. Zkuste to a stres se k vám hned tak nedostane.

6. Vyhledejte světlo

V zimě bývá problém s nedostatkem světla a slunečního svitu, který nám neprospívá. Do stresu a depresí se pak propadáme mnohem rychleji. Světlo totiž podporuje tvorbu hormonů, které zlepšují náladu – především endorfinu a serotoninu. V zimě je proto ideální pracovat v dobře osvětlené místnosti a ráno si rozsvítit v ložnici. Máte-li možnost, vyzkoušejte lampy, které imitují denní světlo. Ty totiž pomáhají vyrovnat se se stresem a depresemi. Pracujete-li u počítače či v kanceláři, zajistit si takové osvětlení se vám rozhodně vyplatí.

7. Mějte chvilku sama pro sebe

Udělat si každý den alespoň chvilku pro sebe je v uspěchané době velmi důležité. Neodbývejte se, brzy se to negativně projeví. Vyhraďte si čas, kdy budete dělat něco, co máte ráda. Věnovat se koníčkům, anebo jen tak ležet se zavřenýma očima a poslouchat hudbu. Pokud si takovou chvilku naplánujete každý den, vyhlásíte stresu účinný boj.

 

Text: ino

Foto: Shutterstock.com

5 Posledních příspěvků v diskusi

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Vstoupit do diskuse >>

Související články a diskuse
Váš email:
Heslo:
Horoskop
Vítáme nová miminka
Dítě Uživatelka Termín
Antonín
mamybaby14.12.2016
Jaroslav
Izabela
italka29.09.2016
Nikola
Pavla03.10.2015
Dítě Uživatelka Datum
Přemysl
jesenka3323.08.
Adam
Petra8407.11.
Jan
Karel02.08.
Přidat svůj termín »
Vaše příspěvky
Vaše poslední fotopříspěvky
NÁŠ POKLAD
NÁŠ POKLAD
Od uživatele: Aleki
profilová fotka
profilová fotka
Od uživatele: Natálka Kresbová
Miláček Péťa
Miláček Péťa
Od uživatele: Petulinka
Anketa